Jump to content

Quentin Tarantino


3L1077

Recommended Posts

MV5BMjIwOTY5NDgzNV5BMl5BanBnXkFtZTcwNjE3NjQxMw@@._V1_SX640_SY720_.jpg

Quentin Tarantino

Nationaliteit Amerikaans

Jaar 1963

Films Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Jackie Brown, Kill Bill (1&2), Death Proof, Inglorious Basterds, Django Unchained

Quentin Tarantino was born in Knoxville, Tennessee, to Connie McHugh, a nurse, and Tony Tarantino, an Italian-American actor and musician from New York. Quentin moved with his mother to Torrance, California, when he was four years old.

In January of 1992, first-time writer-director Tarantino's Reservoir Dogs (1992) appeared at the Sundance Film Festival. The film garnered critical acclaim and the director became a legend immediately. Two years later, he followed up Dogs success with Pulp Fiction(1994) which premiered at the Cannes film festival, winning the coveted Palme D'Or Award. At the 1995 Academy Awards, it was nominated for the best picture, best director and best original screenplay. Tarantino and writing partner Roger Avary came away with the award only for best original screenplay. In 1995, Tarantino directed one fourth of the anthology Four Rooms (1995) with friends and fellow auteurs Alexandre Rockwell, Robert Rodriguez and Allison Anders. The film opened on December 25th in the United States to very weak reviews. Tarantino's next film was From Dusk Till Dawn (1996), a vampire/crime story which he wrote and co-starred with George Clooney. The film did fairly well theatrically.

Bron: IMDB

Wat is Tarantino een genie. Ik heb tot nog toe al zijn films gezien, met uitzondering van Jackie Brown en Inglorious Basterds, die ik nog niet op DVD heb kunnen vinden. Ze verschillen redelijk, en hebben toch allemaal eenzelfde eigenschap: bloed. Hoe bloederiger, hoe beter. De films zijn geen horror hoor, integendeel. Ik zag Reservoir Dogs als eerste, en was al meteen verliefd. Uiteindelijk keek ik Django: Unchained. Al snel bleek het mijn favoriete film te zijn, en heb hem nu een stuk of vijf keer met plezier gezien. Ik kan het alleen maar aanraden!

En wat denken jullie over Tarantino?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 3L1077

    7

  • JasonStatham

    5

  • Platypus

    3

  • Michael

    3

Ik denk hetzelfde over Tarantino als 3L1077. Een genie, een meester. Geweldige films, ongetwijfeld mijn favoriete regisseur. Ik kijk niet heel veel films, maar voor een Tarantino mag je me altijd wakker maken!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk hetzelfde over Tarantino als 3L1077. Een genie, een meester. Geweldige films, ongetwijfeld mijn favoriete regisseur. Ik kijk niet heel veel films, maar voor een Tarantino mag je me altijd wakker maken!

Wat vond je van Death Proof? Hij is de meester, maar ik vond het vreem dat hij toen eigenlijk met zo'n 'slechte' film kwam... Elke film die hij ooit maakte is gewoon een meesterwerk, en dan zit er zoiets tussen... Vreemd.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk hetzelfde over Tarantino als 3L1077. Een genie, een meester. Geweldige films, ongetwijfeld mijn favoriete regisseur. Ik kijk niet heel veel films, maar voor een Tarantino mag je me altijd wakker maken!
Wat vond je van Death Proof? Hij is de meester, maar ik vond het vreem dat hij toen eigenlijk met zo'n 'slechte' film kwam... Elke film die hij ooit maakte is gewoon een meesterwerk, en dan zit er zoiets tussen... Vreemd.

Heb ik nog nooit gezien. Ik zie eigenlijk alleen films in de bioscoop of als ze op tv zijn, heel soms koop ik er een op dvd (o.a. Django Unchained). Ik zal even aan m'n pa doorgeven dat hij de tv-gids in de gaten moet houden :D

Link to comment
Delen op andere websites

Van de regisseurs die bij het grote publiek zijn doorgebroken toch wel een van de beste. Reservoir Dogs en Pulp Fiction zijn denk ik zijn beste werken, gevolgd door Jackie Brown. Daarna zijn de films toch wel wat minder geworden vind ik, maar toch nog erg vermakelijk. Vooral van Inglourious Basterds vind ik het jammer. Het is een hele leuke/grappige film geworden, maar ik denk dat er meer in had gezeten. Zeker met het personage Hans Landa en een Cristoph Waltz die erg op dreef was.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben gek op de films van Tarantino. Het zijn niet zozeer zijn verhaallijnen/plots die ik goed vind, het zijn vooral de thema's, de geweldige, over the top karakters en de algehele vibe die zijn films uitstralen. Hij weet alles op een bizar vette manier te presenteren, er gebeurt van alles en overal kom je geinige referenties tegen. Tarantino heeft een fantastisch oog voor detail en aankleding, hij weet echt een wereld op zich te scheppen. Ik vind het echt enorm knap, hoe hij alles verpakt.

Dit topic doet me er trouwens aandenken dat ik Reservoir Dogs weer eens moet bekijken. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Tarantino heeft een fantastisch oog voor detail en aankleding, hij weet echt een wereld op zich te scheppen. Ik vind het echt enorm knap, hoe hij alles verpakt.

Hier(spoilers) een leuk artikel over de wereld in Tarantino's films en de relatie onderling.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

Hebben jullie al gehoord over de volgende film, The Hateful Eighgt? Er was een heel gedoe over een gelekt script, rond april dit jaar, maar het ziet er nu naar uit dat we de film in 2015 toch zullen mogen zien. Het zal een western zijn, wat ik als liefhebber van Django natuurlijk fantastisch vind. Ook de cast is werkelijk om u tegen te zeggen. Jennifer Jason Leigh, Walton Goggins, Samuel L. Jackson, Kurt Rusell, Tim Roth, Zoë Bell, Michael Madsen, en nog een paar. Het lijkt wel een verzameling van alle sterren in eerdere Tarantino-films. Ben benieuwd!

Poster

MV5BMTY4MTMxNTMxM15BMl5BanBnXkFtZTgwODcyNjMzMjE@._V1._CR4,4,554,751_SX640_SY720_.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker een van mijn favoriete regisseurs/producers/whatever. Ik heb best wel een aantal films gezien waar hij aan heeft (mee)gewerkt, maar vooral de oudere films; Resevoir Dogs, True Romance, Natural Born Killers, Killing Zoe, Pulp Fiction, Four Rooms, Jackie Brown (@3L1077: Een aanrader!) en Kill Bill 1 en 2. Om een of andere reden weten zijn nieuwere films mij minder te trekken, hoewel er zeker een paar bij zitten die ik nog wel wil zien.

Op zijn pagina op de Nederlandstalige Wiki staan ook nog een hoop leuke feitjes, die zeer herkenbaar zijn voor de liefhebber.

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker een van mijn favoriete regisseurs/producers/whatever. Ik heb best wel een aantal films gezien waar hij aan heeft (mee)gewerkt, maar vooral de oudere films; Resevoir Dogs, True Romance, Natural Born Killers, Killing Zoe, Pulp Fiction, Four Rooms, Jackie Brown (@3L1077: Een aanrader!) en Kill Bill 1 en 2. Om een of andere reden weten zijn nieuwere films mij minder te trekken, hoewel er zeker een paar bij zitten die ik nog wel wil zien. Op zijn pagina op de Nederlandstalige Wiki staan ook nog een hoop leuke feitjes, die zeer herkenbaar zijn voor de liefhebber.

Nu ik me bedenk, Jackie Brown heb ik eigenlijk wel op DVD. Had hem toen samen gekocht met Inglorious Basterds, maar ik bleek toen een namaakversie van IB gekocht te hebben ofzo, dus dat was wel stom. Misschien dat ik Jackie Brown dit weekend dan maar eens kijk. :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...

met uitzondering van Jackie Brown en Inglorious Basterds

Oei. Jackie Brown vind ik toch wel een van de betere films die Tarantino gemaakt heeft.

Ik vind zelf Tarantino een heel goede regisseur, maar een genie zou ik hem zeker niet noemen. Hij is een meester in het produceren van briljante actie, visueel interesserende films en verwijzingen naar ander materiaal, maar op andere gebieden is hij erg teleurstellend. Hij probeert nooit een moreel dilemma aan te spreken, een emotioneel verhaal te vertellen of concept uit te pluizen. Alle films sinds Jackie Brown en in mindere mate Pulp Fiction zijn oppervlakkige verhalen over wraak, die qua toon alle kanten uitschieten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...