Jump to content

Windows Phone


Michael

Recommended Posts

Nokia-Lumia-1020-jpg.jpg

Windows Phone

Het algemene Windows Phone topic! Discussieer hier over je eigen Windows Phone, de laatste updates of gewoon random!


Windows Phone (afgekort WP) is een besturingssysteem van Microsoft, bedoeld voor smartphones en tablets. Toestellen met Windows Phone zijn sinds 21 oktober 2010 verkrijgbaar, hoewel het besturingssysteem pas medio 2011 in Nederland en België officieel is geïntroduceerd. Dit is omdat het besturingssysteem enkel in de 'EFIGS'-talen (Engels, Frans, Italiaans, Duits en Spaans) beschikbaar was voordat de Mango-update uitkwam. Microsoft presenteerde het besturingssysteem voor het eerst in 2010 tijdens het Mobile World Congress in Barcelona. Vaak wordt het gezien als het vervolg op Windows Mobile, maar Windows Phone is hier los van ontwikkeld. Ook wordt Windows Phone als de lang gespeculeerde Zune-phone gezien. Dit zou een telefoon moeten worden die gebaseerd is op de interface van de Zune-mediaspeler van Microsoft. Windows Phone 7 werd uitgebracht in 2010. Eind 2012 werd het opgevolgd door Windows Phone 8, welke op zijn beurt werd opgevolgd door Windows Phone 8.1 in april 2014. Sinds Windows Phone 8.1 Update staat Microsoft toe om Windows Phone te installeren op tablets. Op 30 september 2014 kondigde Microsoft aan dat Windows Phone zal worden vervangen door Windows 10. (Bron:

Wikipedia)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf een Nokia Lumia 620 met Windows Phone. Ik vind het besturingssysteem veel lekkerder werken dan de andere besturingssystemen. Het enige jammere is: de apps, er zijn er gewoon heel weinig, al komen er wel steeds meer bij. Er werd een keer gezegd dat Windows Phone over zou gaan op Android Apps, maar dat bericht was in februari 2014. Ik hoop wel dat dat komt, want het zou wel lekker zijn als ik ook eens een spel kan downloaden wat m'n vrienden ook spelen.

Ik was een tijdje geleden heel erg blij met de nieuwste update, de Windows Cyan update. Er waren zulke goede dingen toegevoegd, het werkt nu nog lekkerder!

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf heb een Nokia Lumia 920. Ik heb helemaal geen klagen erover, het werkt. Qua apps mis ik eigenlijk ook niet veel. Bepaald apps zoals bijvoorbeeld KPN ITV, maar daar blijft het dan ook bij.

@Hierboven

In godsnaam, nee. Android Apps op WP nope.gif

Die hele style klopt dan voor geen meter, en daarnaast krijg je dan een slome "tussenlaag" ertussen. Gewoon native WP apps, WP Groeit nog steeds.

Daarnaast het argument dat WP "weinig" apps heeft gaat ook niet op. Ja oke, het heeft minder apps dan de concurentie maar WP heeft ook al meer dan 3 honderd duizend apps (bron).

En daarnaast, een gemiddeld persoon komt volgens mij nog niet eens aan 50 apps op zijn/haar telefoon.

Bepaalde games zal je helaas nog missen, maar hopelijk dat, dat meer wordt in de toekomst. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

@Hierboven

In godsnaam, nee. Android Apps op WP nope.gif

Die hele style klopt dan voor geen meter, en daarnaast krijg je dan een slome "tussenlaag" ertussen. Gewoon native WP apps, WP Groeit nog steeds.

Daarnaast het argument dat WP "weinig" apps heeft gaat ook niet op. Ja oke, het heeft minder apps dan de concurentie maar WP heeft ook al meer dan 3 honderd duizend apps (bron).

En daarnaast, een gemiddeld persoon komt volgens mij nog niet eens aan 50 apps op zijn/haar telefoon.

Bepaalde games zal je helaas nog missen, maar hopelijk dat, dat meer wordt in de toekomst. smile3.gif

Ik hoop ook wel dat WP apps blijven, want dat met Xbox achievements vind ik leuk. :puh: Maar wat bedoel je met tussenlaag? En WP blijft groeien, maar het gaat langzaam en ik zou zo graag leuke apps erop willen zetten.

Ik heb waarschijnlijk ook 50 apps nodig, maar elke app is anders en als er een bepaalde app niet voor WP is het jammer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb voor mijn verjaardag een Nokia Lumia 520 gekregen, het is echt een hele handige smartphone. De lader gaat wel heel snel stuk, maar daar hebben we gelukkig nog genoeg van thuis. Wat ik echt een verbetering vind in Nokia Cyan is de notificatiecentrum. Nu hoef je niet steeds te klikken op de melding, maar kan je dat ook even uitstellen en later gewoon in het centrum kijken. Wat ik wel jammer vind is dat er geen VSCO Cam op de Windows Phone staat, maar daar heb je gelukkig meerdere alternatieven voor op Windows Phone. Ik vraag me af wat er nog meer in de Lumia Denim komt, na al die nieuwe updates. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het zijn inderdaad kleine dingetjes waardoor een mobiel lekker te gebruiken is. Apps wegvegen, notificatiecentrum en de achtergrond. Ik vind dat toch wel het meest geslaagde aan de nieuwe update. (Nokia Cyan)

Hier staan wat dingen wat in de Lumia Denim update komt. http://tweakers.net/nieuws/98232/microsoft-kondigt-update-lumia-denim-software-met-cameraverbeteringen-aan.html Er komen vooral updates voor de camera, dat mag ook wel vind ik, omdat het laden van de Nokia Camera app lang duurt om op te starten en foto's maken kan altijd sneller.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf heb ik sinds kort een Nokia Lumia 625 en moet zeggen dat windows phone echt wel een stabiel en smooth besturingssysteem is. Ik gebruik echter niet graag de ingebouwde Internet Explorer browser aangezien deze nog vol met bugs zit. Zo kan het voorkomen dat een webpagina maar half ingeladen is en deze zelfs simpelweg begint te flikkeren. Maar verder mag ik niet echt klagen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf heb ik sinds kort een Nokia Lumia 625 en moet zeggen dat windows phone echt wel een stabiel en smooth besturingssysteem is. Ik gebruik echter niet graag de ingebouwde Internet Explorer browser aangezien deze nog vol met bugs zit. Zo kan het voorkomen dat een webpagina maar half ingeladen is en deze zelfs simpelweg begint te flikkeren. Maar verder mag ik niet echt klagen.

Ik heb daar inderdaad ook last van. Best wel vervelend, want dan zit ik bijvoorbeeld een filmpje te bekijken in The Underground en dan begint hij opeens te flikkeren, en dan kan je weer je pagina vernieuwen. Is er misschien ook een andere alternatief voor bijvoorbeeld een browser? Want ik heb er nog niet echt een goede gevonden. :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik ook W8 dus dit lijkt me echt een fantastische telefoon, ziet er allemaal zo mooi uit. De enige reden dat ik geen WE heb genomen is idd de app. Ik wil gewoon alle nieuwste apps en daar ie WP gewoon niet geschikt voor helaas :(

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Vorig jaar heb ik mezelf een HTC 8S aangeschaft nadat ik van een HTC Wildfire kwam. Ik heb mezelf nog nooit die aanschaf zo beklaagd, Windows Phone is in mijn ogen(of althans op dat moment) een crappy OS dat totaal op een ander niveau is dan iOS en Android. Apps crashten continue, geheugenbeheer sloeg nergens op en de hoeveelheid apps was gewoon een lachertje. 6 maanden later gelukkig die GSM kunnen verpatsen en heb mezelf een Nexus 4 aangeschaft.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...