Jump to content
Joriz

'PC versie van GTA5 gaat Denuvo beveiligingstechniek gebruiken!'


gallery_1_5_27055.jpg

Het Rockstar logo op de website van Denuvo zou bewijs moeten zijn

Op het Amerikaanse GTAForums.com melde enkele uren geleden een lid dat de PC versie van Grand Theft Auto V gebruik gaat maken van de nieuwe Denuvo beveiligingstechniek. Dit om te voorkomen dat mensen Grand Theft Auto V illegaal kunnen verspreiden. Door de Denuvo beveiliging zouden mensen ook geen mods meer kunnen installeren in GTA5. Dit nieuwtje lijkt zich heel snel als feit te verspreiden.

Het nieuws lijkt mij echter wat genuanceerder te liggen. Bij het bedrijf Denuvo werken namelijk de mensen die voorheen bij Sony DADC DigitalWorks werkte. Sony DADC DigitalWorks stond met name bekend om het maken van de beruchte SecuROM beveiliging.

Grand Theft Auto IV maakte echter ook gewoon gebruik van de SecuROM beveiliging. Ondanks dat er SecuROM in GTA4 zit hebben modders het gewoon voor elkaar gekregen om met XLiveLess toch mods toe te voegen aan Grand Theft Auto IV, waardoor je dus bijvoorbeeld eigen auto's kan toevoegen aan het spel.

Het enige wat zou hinten dat Grand Theft Auto V deze Denuvo techniek gebruik gaat maken is het logo van Rockstar Games op de website van Denuvo. Hiermee is het dus nog niet concreet bevestigd.

Mocht het waar zijn vind ik het goed dat Rockstar Games naar beveiligingstechnieken kijkt. Ik denk dat bijna iedereen het wel met me eens is dat je in een normale GTA Online lobby geen modders wilt hebben. Maar dat je met een tool als bijvoorbeeld XLiveLess in singleplayer wel bijvoorbeeld aanpassingen kan maken aan het spel. Modding is toch iets wat Grand Theft Auto (met name GTA San Andreas) de afgelopen tien jaar groot heeft helpen maken. Al zal Rockstar Games zich hierover waarschijnlijk nooit publiekelijk uiten lijken ze altijd modding hebben gedoogd zolang het niet ten kosten gaat van andere spelers of de legale verkoop.

We zullen dus af moeten wachten wat er waar is van dit verhaal. Uiteindelijk denk ik toch dat het mensen wel lukt om modificaties aan de PC versie van GTA5 toe te voegen. Ik kijk nu al uit naar de eerste die het voor elkaar krijgt om de nieuwe first person view optie samen te laten werken met de Oculus Rift 3D bril. cool2.gif

De next-gen versie van GTA5 komt op 18 november 2014 uit voor PlayStation 4 en Xbox One. De PC versie komt helaas pas later uit op 27 januari 2015 en zal dan te koop zijn via o.a. Steam. De komende dagen zal er nog meer info en screenshots van de next-gen versie verschijnen. Houd GTAGames.nl dus in de gaten voor meer informatie van next-gen GTA5!

Bronnen: GTAForums.com en Denuvo (via Archive.org)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

GTA2 had zijn langdurige populariteit ook aan mods te danken, niet te vergeten! De noodzaak voor multiplayer mods als Gamehunter en Multi Theft Auto, etc, is met GTAO wel weggenomen.. De enige mods die ik daarnaast nog gebruikte zijn vooral trainers: teleporters, gamefreezers, etc.. Ik ga ervan uit dat dat nog wel mogelijk gaat zijn. Modding heeft mij nooit echt getrokken..

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Leuk. maar elke beveiliging valt te breken. je moet gewoon slim zijn en weten wat je doet. Een beveiliging die niet te breken is bestaat gewoon niet. Er zal altijd wel een iemand zijn of meerderen die de skills hebben om het te omzeilen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Das wel jammer, want ik wou hem wel illegaal downloaden :7

Maar ik heb helaas geen goede PC, om daar GTA V om op te kunnen draaien....

Waarom zou je hem dan downloaden als je weet dat je hem toch niet kunt draaien? :7

Doe ik ook wel eens met games, waarvan canyourunit (bijvoorbeeld) aangeeft dat hij ze niet kan hebben.. Blijkt vaak genoeg dat het dus wel kan en dan koop ik hem :)

Ontopic: Modden zal vast en zeker wel lukken, anders verzint Rockstar daar wel iets op.. Ze zijn zelf ook vast wel bewust van het feit dat veel mensen GTA op PC hiervoor zullen aanschaffen.

Bewerkt: door sanderth

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mods is toch wel één van de redenen waarom veel mensen GTA op de PC halen maar goed,,,,

Maar niet ten koste van andere spelers.

Das wel jammer, want ik wou hem wel illegaal downloaden :7

Maar ik heb helaas geen goede PC, om daar GTA V om op te kunnen draaien....

Waarom zou je hem dan downloaden als je weet dat je hem toch niet kunt draaien? :7

Doe ik ook wel eens met games, waarvan canyourunit (bijvoorbeeld) aangeeft dat hij ze niet kan hebben.. Blijkt vaak genoeg dat het dus wel kan en dan koop ik hem :)

Ontopic: Modden zal vast en zeker wel lukken, anders verzint Rockstar daar wel iets op.. Ze zijn zelf ook vast wel bewust van het feit dat veel mensen GTA op PC hiervoor zullen aanschaffen.

Heb ik ook vaak. Er staat dat ik veel games niet aan kan, terwijl ze prima 30fps kunnen leveren op een redelijke en meestal toch wel hoge kwaliteit.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik heel veel gecrackte games op m'n pc heb staan, maar Gta V valt gewoon niet te cracken. Je hebt alleen een singleplayer, maar Gta Online geeft zowat elke week wel een event/update/enz. Dus ik denk dat ik Gta V ga wel ga kopen. Ik heb tenslotte natuurlijk ook nog dat tientje van Bol.com van The Oceans Zomerspelen. :puh:

Bewerkt: door Nyltje

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Door de Denuvo beveiliging zouden mensen ook geen mods meer kunnen installeren in GTA5.

Ik hoop heel erg dat op deze zin veel af te dingen valt, want anders laat ik GTA V aan mij voorbij gaan. Sowieso ben ik geen liefhebber van DRM (op Steam na) - De enige mensen die er last van hebben zijn eerlijke consumenten. Degenen die het spel illegaal downloaden kraken dergelijke systemen in no time, terwijl bij de gemiddelde release de login servers zo vol zitten dat betalende consumenten het spel niet kunnen spelen (zoals bij Diablo III). Daar komt nog bij dat GTA IV vereiste dat je de productcode invulde, de cd in het laatje had liggen en online het product activeerde, plus SECUROM, Games for Windows Live, en Rockstar Social Club, maar je kunt het gewoon illegaal downloaden.

Bovendien schijnt Denuvo enorme prestatieproblemen te veroorzaken.

Bewerkt: door ThunderDuck

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Denuvo CurseDRM is tot nu toe nog steeds niet gekraakt en FIFA 15 en Lords of the Shitheads maken er gebruik van.

Tot op heden kan je die spellen niet downloaden en spelen. Hoe dan ook, ik heb geen interesse in die schijtspellen.

En mocht GTAV werkelijk Denuvo CurseRM hebben en geen modding en trainers meer hebben, dan fuck it. Ik laat die spel dan liggen.

Ik wil mijn El Camino en Lamborghini models graag in GTAV hebben,

EDIT

http://www.incgamers.com/2014/11/grand-theft-auto-v-will-not-use-denuvo-drm-says-company-co-owner

Laten we hopen dat het waar is.

Bewerkt: door Blue_V

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Beveiliging tegen ''piraterij'' is geen probleem, Gta V is het geld sowieso waard :puh:

Maar ik vind het een beetje jammer als het Modding zou tegen houden. In mijn mening maken Mods games alleen maar beter. hangt ook van welke mods af natuurlijk :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Die mods waren wel leuk maar soms verpesten ze het spel zelf ook omdat het dan niet goed werkte bijvoorbeeld in de tuning garage klapte het hele spel eruit of in de online multyplayer haperde en schokte de auto of de map en tegenwoordig zit ik het toch niet meer te modden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...