Jump to content

Project CARS


TekaLoca

Recommended Posts

Project CARS

Ontwikkelaar: Slightly Mad Studios

Uitgever: Namco Bandai Games

Genre: Race

Platforms: PS4, Xbox One, PC, Wii U

Mode(s): Single - en multiplayer

Release: 20 maart 2015

Demo:

Website: http://www.projectcarsgame.com

Project CARS - Een beest van een game

Project CARS is een vreemde eend in de bijt. Ontwikkelaar Slightly Mad Studios heeft voor de game niet naar een uitgever gezocht, maar de hulp van het grote publiek gevraagd. Meer dan twee jaar geleden werd een Kickstarter-pagina aangemaakt voor de game en anno 2014 is Project CARS enorm gegroeid.

Dat komt door het team van Slightly Mad, bekend van onder andere Need for Speed: Shift, alsmede de vele fans die de game nauwlettend in de gaten houden en steeds feedback geven. Project CARS is een gezamenlijk project dat tegen het einde van zijn ontwikkeltijd aankijkt, ondanks dat de game kort geleden is uitgesteld naar 2015.

Nog beter dan het beste

Maar wat kun je nu precies verwachten als de game begin volgend jaar uitkomt? Project CARS kan gezien worden als de overtreffende trap van een racegame. Slightly Mad Studios heeft gekeken naar het beste dat de industrie te bieden heeft, en heeft daar nog een schepje bovenop gedaan.

Die gemaakte stappen zijn meteen zichtbaar als je de game in actie ziet. Grafisch ziet Project CARS er werkelijk beeldschoon uit. Van de reflecties op de auto tot aan de waterspetters die van het circuit komen, elk detail wordt haarscherp op je scherm geprojecteerd. Hoewel er in de code nog wel een paar kleine schoonheidsfoutjes aanwezig zijn, is de game in zijn geheel bijna niet met echt te onderscheiden.

auto.jpg

Een dynamische race-ervaring

Onder dat grafische doek bevindt zich het technische aspect van Project CARS. Graphics om je vingers bij af te likken zijn leuk, maar de gameplay maakt of kraakt een game. Ook op dit front heeft Slightly Mad alles uit de kast getrokken om de ervaring zo realistisch mogelijk te maken. Dynamische weersomstandigheden zorgen ervoor dat de warmte van de zon willekeurig kan worden omgewisseld voor een kille regenbui.

Hetzelfde geldt voor de lichteffecten. Al het licht dat in de game zichtbaar is, wordt dynamisch gegenereerd. Licht past zich aan, aan de tijd van de dag, de objecten om de auto en ga zo maar door. Er is een dynamisch bandenmodel, dat de grip van de banden op de weg realistisch over laat brengen. Dynamisch is stiekem gewoon de tweede naam voor Project CARS en vat het technische facet van de game heel goed samen.

Racen met de Oculus Rift

Maar de game gaat nog veel verder. Project CARS moet een racegame worden die klaar is voor de toekomst. Zo wordt de game ondersteund door zowel de Oculus Rift als Project Morpheus. De ervaring die je dan krijgt is spectaculair. Je wordt helemaal jouw auto ingezogen en je hebt echt het gevoel dat je je op het circuit bevindt. De mensen die hun handen op een Oculus Rift hebben kunnen leggen, moeten deze game op zijn minst uitproberen.

Een veelbesproken kwestie dezer dagen omtrent de nieuwe consoles, is de resolutie waar games op draaien. Veel titels draaien niet in ‘native’ 1080p, en dat stoort sommige fans. Die mensen mogen enorm blij zijn met de komst van Project CARS, in ieder geval die mensen met een goede PC.

Project CARS is niet alleen in 1080p speelbaar, maar ondersteunt resoluties tot 10K (!). In de praktijk heb je daarvoor wel drie 4K-televisies voor nodig. Bij de presentatie waren die aanwezig, en dan wordt duidelijk dat de game zijn tijd grafisch ver vooruit is.

circuit.jpg

Project CARS is een beest van een game

Project CARS belooft zowel aan de buiten- als de binnenkant een prachtgame te worden. Grafisch is dit misschien wel de mooiste game die tot nu toe is gemaakt. Het oog voor detail valt meteen op en overal is aan gedacht. Ook technisch heb je 1001 opties, die ervoor zorgen dat racen in Project CARS aanvoelt als een echte rit in jouw eigen bolide. Project CARS lijkt het mekka voor racefans te worden.

http://www.xgn.nl/project-cars-preview

-----------------

Ziet er echt ongelofelijk baas uit. Deze haal ik misschien wel binnen in maart smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TekaLoca

    6

  • Thundercover

    4

  • LionOfHolland

    3

  • MovieGamer

    3

Het is wel een lichtjes ander soort game dan Forza natuurlijk. Forza valt in de Gran Turismo-categorie (waar je zelf dus je voertuigen deels gaat samenstellen), Project Cars richt zich echt op het racen in verschillende omstandigheden met voertuigen. Maar het is wel -discutabel- de beste in zijn categorie. Het kent zijn cegenstanders (zoals Asseto Corsa), maar is uitgebreider dan wat dan ook. Op vlak van voertuigen, van omstandigheden, van AI... alles.

Link to comment
Delen op andere websites

Forza is wel een heel stuk meer arcade dan deze game, terwijl Forza ook al tot de simulatiegames gerekend word. Deze game wordt echt heel erg hardcore racen. The Stig heeft er ook aan mee gewerkt btw.

Link to comment
Delen op andere websites

Forza is wel een heel stuk meer arcade dan deze game, terwijl Forza ook al tot de simulatiegames gerekend word. Deze game wordt echt heel erg hardcore racen. The Stig heeft er ook aan mee gewerkt btw.

Wow, even dimmen hea :t , Horizon is arcade, de gewone Forza is simulatie

Project Cars lijkt me wel een mooi spel, alleen vind ik het jammer dat ze het spel gigantisch hebben uitgesteld : http://tweakers.net/nieuws/99107/slightly-mad-studios-schuift-project-cars-door-naar-maart-2015.html

Spel zou eigenlijk deze maand al uitkomen maar ze durven de concurrentie niet aan :fp:

Link to comment
Delen op andere websites

Forza is wel een heel stuk meer arcade dan deze game, terwijl Forza ook al tot de simulatiegames gerekend word. Deze game wordt echt heel erg hardcore racen. The Stig heeft er ook aan mee gewerkt btw.

Wow, even dimmen hea :t , Horizon is arcade, de gewone Forza is simulatie

Project Cars lijkt me wel een mooi spel, alleen vind ik het jammer dat ze het spel gigantisch hebben uitgesteld : http://tweakers.net/...maart-2015.html

Spel zou eigenlijk deze maand al uitkomen maar ze durven de concurrentie niet aan :fp:

Haha ik weet wel waar ik over praat, deze game gaat nog veel verder dan GT en Forza en word veel realistischer

Link to comment
Delen op andere websites

Haha ik weet wel waar ik over praat, deze game gaat nog veel verder dan GT en Forza en word veel realistischer

Dat betwijfel ik als ik een leeftijd van 17 jaar zie staan knipoog.gif

Volgens mij had ik dit al eens gepost, maar is kennelijk zomaar weg gehaald?

>>> Door Visser23: Je post was inderdaad weggehaald aangezien deze totaal niks met het onderwerp te maken heeft. Hierover had ik je geen PB gestuurd met de verwachting dat je het wel wist. Bij deze; graag ontopic.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Niet om de betweter uit te hangen of om een oordeel te vellen of een spel beter of slechter is maarrrrr :), als we over arcade of sim gaan praten is Project Cars, Assetto Corsa, Race07 sim, en schaar ik Forza 4,5 (niet Horizon) onder zeg maar arcade-sim, dat zit er net tussen in tegenaan zeg maar, maar toch is het verschil groter dan je denkt.

En tussen Project Cars en Assetto zit ook wel weer een verschil, vooral in de ervaring van snelheid en zo heeft natuurlijk elk spel zijn voor en tegens en persoonlijke voorkeur .

Ik speel alle genoemde spellen plus nog een lading racespellen meer, bijv de 3 Grids, de NFS series, maar ook rallygames als Dirt, WRC en sinds kort Foza Horizon2 (FH1 ook gespeeld) en Driveclub.

De Horizons op de xboxen en Driveclub en NFS Rivals op dePS4, de rest allemaal op de PC.

OP de pc valt de mp van Project Cars erg tegen en Assetto rijd alsof je door een soort ontzichtbare wand moet je krijgt niet echt het gevoel dat je zeg maar hard rijdt, meestal speel ik met een groep vienden GAS (arcade) in een besloten lobby en dan touringcars.

Maargoed mocht de mp van project cars gaan aanslaan op de PS4 dan koop ik hem zeker daarvoor

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Baas game. Een vriend deed mee aan de ontwikkelversie, en heb hem daar een paar keer met racestuur e.d. gespeeld. Toen was het spel al übervet, maar als het nu verbeterd is zal hij nog indrukwekkender zijn. Het spel concentreert zich inderdaad puur op het racen, en niet echt op het tunen. Het is dan ook eerder een race-sim dan een arcade-sim zoals Forza en Gran Turismo.

Aanrader om te kopen. Een racestuur is wel een pre.

Bewerkt: door Dippie
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kijk heel erg uit naar deze game. Het ziet er fantastisch uit en zie graag een nieuwe race-sim uitkomen na Race 07. Ik ben dan ook blij dat mijn stuur (Logitech MOMO Racing) keurig ondersteund wordt. Als de game net zo fantastisch rijdt als dat het eruit ziet overweeg ik sterk om een Oculus Rift hiervoor aan te schaffen, dat moet echt supervet zijn. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...