Jump to content
Joriz

GTAV Pre-Download nu beschikbaar voor Xbox One!


gallery_1_5_16816.jpg

Crypteq is al op 10% met downloaden van GTA5 voor Xbox One

Sinds gisteravond is het mogelijk de digitale versie van Grand Theft Auto V te pre-downloaden vanuit de Xbox Store. Dit betekent dat je het maar liefst 42,44 GB grote spel van te voren kan downloaden en dan op 18 november direct 's nachts kan gaan spelen.

De digitale pre-download kost maar liefst € 69,99, waardoor hij eigenlijk als fysiek exemplaar in vele winkels makkelijk een tientje goedkoper verkrijgbaar is.

De digitale download van de PlayStation 4 versie van Grand Theft Auto V is ook voor €69,99 reserveerbaar via de PlayStation Store, alleen nog niet pre-downloadbaar. Waarschijnlijk wordt het vooruit downloaden van de PlayStation 4 versie ook binnen enkele dagen geactiveerd. Ook de PlayStation 4 versie is als fysiek spel in vele gamewinkels goedkoper reserveerbaar.

Mensen die het spel van te voren reserveren via winkel of online krijgen tevens als preorder bonus één miljoen GTA$ waarvan $500k voor Story Mode en $500k voor Grand Theft Auto Online. Daarnaast krijgen terugkerende fans die eerder de PlayStation 3 of Xbox 360 versie hebben gespeeld allemaal mooie extra's in next-gen GTA5. Waaronder de angstaanjagende Imponte Duke O’Death, het Dodo watervliegtuig, een super krachtige en super snelle Rail Gun, een griezelig moordmysterie die Michael op kan lossen en diverse andere challenges.

Tevens is het mogelijk je GTA Online personage en al je eigen jobs te importeren via Social Club van je Xbox 360 of PlayStation 3 naar je Xbox One, PlayStation 4 of PC.

gallery_1_5_21490.jpg

Het Rail Gun wapen is echt bruut en schiet dankzij de kracht van elektromagneten kogels super snel af!

De next-gen versie van GTA5 komt op 18 november 2014 uit voor PlayStation 4 en Xbox One. De PC versie komt helaas pas later uit op 27 januari 2015. De komende dagen zullen er nog meer details volgen over de next-gen versie. Ga jij ook Next-Gen GTA5 kopen en doe je dat in een winkel of via een digitale download?

Dank voor de foto aan: Crypteq

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Omdat de fysieke game mij persoonlijk 18 euro heeft bespaard, er een map bij komt, en later na kan verkopen mocht ik dit willen.

Nog een voordeel, kost minder intern geheugen, gaat leuk worden als iedereen tegelijk GTA 5 gaat downloaden a 43gb, dus tegen de tijd dat je kan spelen, ben je 3 dagen verder, alé, gelukkig is de predownload er.

Enigste voordeel van digitaal is inderdaad geen schijfjes wisselen, glas volschenken kost nog meer energie, dus echt spannend is het niet.

Over de kwestie dat het dan goedkoper is op schijf ben ik het helemaal met je eens, al kan je het zonder veel moeite ook in de US store aanschaffen, dan haal je dat verschil door de dollar -> euro koers er wel mee uit, console is immers regio vrij.

Daarnaast wordt op de XBO het spel volledig geïnstalleerd of je nou een schijf hebt of gewoon digitaal, de schijf is er dan enkel ter controle, dus dat argument gaat niet op.

De PS4 doet een soort zelfde iets, enkel noemen ze het daar "caching" en staat het als volgt omschreven:

When playing disc-based games on PS4, do I need to install data to the hard drive?

Yes, all PS4 Blu-ray Disc games must be cached to the hard drive to ensure a smooth gaming experience. However, certain titles may not require you to wait for the game data to be fully cached before starting gameplay. In order to start playing disc-based games, users will need to insert the game disc into PS4 just like on the PS3 system.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Over de kwestie dat het dan goedkoper is op schijf ben ik het helemaal met je eens, al kan je het zonder veel moeite ook in de US store aanschaffen, dan haal je dat verschil door de dollar -> euro koers er wel mee uit, console is immers regio vrij.

Ik ben persoonlijk niet van de meerdere accounts, mede door de reden dat je al snel vergeet wat je daadwerkelijk hebt en wat niet.

Eigenlijk ook een reden om voor fysieke exemplaren te gaan, 9/10 goedkoper en te verkopen, geen internet vereist op geen enkele manier, en ik kan vrijwel direct zien welke game ik heb en welke niet.

Daarnaast wordt op de XBO het spel volledig geïnstalleerd of je nou een schijf hebt of gewoon digitaal, de schijf is er dan enkel ter controle, dus dat argument gaat niet op.

Ja en nee, cdtje zorgt ervoor dat je niet grote bestanden hoeft te downloaden.

PS3 versie van GTA5 is in de Store zo'n 17gb groot, daadwerkelijk op de schijf is zo'n 8,5gb.

PS4/XBO versie is 43gb, dus zal op de hdd zo'n 21gb zijn.

Wat ook vreemd is, je download 43gb, je installeert wss 21gb, kost je even dus gewoon pakweg 64gb, daarna gaat de installatie van je schijf af(lekker fragmentatie hou je eraan over zeg).

Op de PC, werkt het exact andersom, waarom comprimeren ze niet? Het zou letterlijk uren aan downloaden kunnen schelen, uitpakken kost tijd maar zou veelal sneller zijn.

Ik heb persoonlijk geen trek, om meer dan 5 uur te wachten tot ie klaar is met downloaden(30mbit), en daarna nog eens een half uur wachten tot ie klaar is met installeren.

Gemiddelde internetsnelheid in Nederland ligt op 12,5Mbit, dat betekend ongeveer 9 uur downloaden, in België met 9,7Mbit gemiddeld duurt het richting de 11 uur.

En dat kan bijna allemaal(minus installatie) opgelost worden door een fysiek exemplaar, welke ook nog eens goedkoper is, en meer opties levert.

Ik kan nog steeds niet begrijpen, waarom games juist duurder zijn op de Store/market, terwijl het juist minder kost, en momenteel meer nadelen heeft dan voordelen.

Je zou verwachten dat ze deze manier van games verkopen juist zouden aanmoedigen door lagere prijzen(kosten zijn immers ook lager) maar ipv. maken ze het juist duurder.

Zelfs de milieuhippies zullen het vreemd vinden, want het vervoeren van de games is milieubelastend net zoals de productie van schijfjes en hoesjes, en tegenwoordig is het oh jee niet het milieu.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ben persoonlijk niet van de meerdere accounts, mede door de reden dat je al snel vergeet wat je daadwerkelijk hebt en wat niet.

Eigenlijk ook een reden om voor fysieke exemplaren te gaan, 9/10 goedkoper en te verkopen, geen internet vereist op geen enkele manier, en ik kan vrijwel direct zien welke game ik heb en welke niet.

Je hebt daar geen ander account voor nodig (niet bij XBL) alles gaat gewoon via het zelfde account, enkel bij het aanschaffen moet je naar een andere regio even overschakelen in de instellingen en daarna weer terug, 1 min werk.

Ja en nee, cdtje zorgt ervoor dat je niet grote bestanden hoeft te downloaden.

PS3 versie van GTA5 is in de Store zo'n 17gb groot, daadwerkelijk op de schijf is zo'n 8,5gb.

Ja maar dat komt omdat op de vorige generatie niet alles op de harde schijf geïnstalleerd werd. Dus had je een schijf dan nam het inderdaad minder ruimte in beslag, omdat maar een bepaald deel geïnstalleerd hoefde te worden.

PS4/XBO versie is 43gb, dus zal op de hdd zo'n 21gb zijn.

Nee, want zoals gezegd de huidige generatie die installeert het op de HDD, en sowiezo bij de XBO volledig.

Wat ook vreemd is, je download 43gb, je installeert wss 21gb, kost je even dus gewoon pakweg 64gb, daarna gaat de installatie van je schijf af(lekker fragmentatie hou je eraan over zeg).

Op de PC, werkt het exact andersom, waarom comprimeren ze niet? Het zou letterlijk uren aan downloaden kunnen schelen, uitpakken kost tijd maar zou veelal sneller zijn.

Nee, Want als je digitaal download dan is dat gewoon de data van het spel. Het is niet zo dat je een installatie download van ongeveer 20 GB en dat die dan zichzelf gaat installeren waardoor je dus zoals jij zegt 60 GB in gebruik heb. De data die je download is gewoon de data van de game, daarom kan je bij vele games al ergens bij 20% van de download aan de slag ;)

Het opdelen van een game in "stukjes" die gecomprimeerd zijn en gedownload moeten worden zou kunnen, maar dan heb je wel weer die extra data die je op de schjif krijgt = fragmentatie.

Ik heb persoonlijk geen trek, om meer dan 5 uur te wachten tot ie klaar is met downloaden(30mbit), en daarna nog eens een half uur wachten tot ie klaar is met installeren.

Gemiddelde internetsnelheid in Nederland ligt op 12,5Mbit, dat betekend ongeveer 9 uur downloaden, in België met 9,7Mbit gemiddeld duurt het richting de 11 uur.

En dat kan bijna allemaal(minus installatie) opgelost worden door een fysiek exemplaar, welke ook nog eens goedkoper is, en meer opties levert.

Hier staat de console op zogeheten "instant-on", in de avond de download starten en s'morgens is ie binnen, heb ik persoonlijk liever dan dat ik er helemaal voor naar een winkel moet.

Over die "meer" opties, dat is maar vanuit welk oogpunt je het bekijkt.

Ik kan nog steeds niet begrijpen, waarom games juist duurder zijn op de Store/market, terwijl het juist minder kost, en momenteel meer nadelen heeft dan voordelen.

Je zou verwachten dat ze deze manier van games verkopen juist zouden aanmoedigen door lagere prijzen(kosten zijn immers ook lager) maar ipv. maken ze het juist duurder.

Zelfs de milieuhippies zullen het vreemd vinden, want het vervoeren van de games is milieubelastend net zoals de productie van schijfjes en hoesjes, en tegenwoordig is het oh jee niet het milieu.

Het zal denk ik te maken hebben met de retailers die ook de console moeten verkopen. Want als ze de prijzen een stuk lager maken in hun eigen digitale store dan zullen er minder mensen een fysiek exemplaar in de winkel gaan kopen, en vaak zijn het toch de games waar de retailers de meeste winst op maken. En al helemaal als ze ervoor zorgen dat je het digitaal kan doorverkopen, dat zullen games zoals GameMania ook niet waarderen.

Grote retailers kunnen in zo'n geval dan misschien die console gaan "boycotten", dan heeft de concurrent een groot voordeel bij de retailer.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...