Jump to content
Joriz

GTAGames.nl ervaring met next-gen Grand Theft Auto V!


gallery_1_5_20040.jpg

Het is dan eindelijk zover! Grand Theft Auto V voor PlayStation 4 en Xbox One ligt vanaf vandaag in de winkels! Zelf heb ik dankzij Rockstar Games de next-gen versie van het spel gisteren al kunnen spelen. Ik zal hier mijn eerste indruk toelichten. smile3.gif

Voordat ik mijn PS4 eindelijk uit de doos had en alle updates had geïnstalleerd was ik al weer een uur verder. Dat begon dus 'goed' al is het dat waard. Toen ik next-gen GTA5 voor de eerste keer op mijn PS4 opstartte dook ik meteen in het verhaal van Grand Theft Auto V. Bam keiharde actie. Meteen een bankoverval en crossen door de sneeuw in de proloog. Voor mensen die GTA5 al gespeeld hebben zal dit bekend voorkomen. Aan het verhaal is namelijk niets veranderd, maar alles ziet er echt zoveel beter uit door technische verbeteringen!

gallery_1_5_7592.jpg

Het lijkt nu echt of je ogen op het doel focussen door depth of field effecten

First person-modus en de vernieuwde look!

De toevoegingen gaan echter veel verder dan de technische verbeteringen. Zo kan je nu dus het spel ook geheel in first person view zien. Dit nieuwe camerastandpunt voelt zeer natuurlijk aan voor GTA en is een welkome aanvulling voor in dikke actiemomenten waarbij je veel dient te schieten.

De Next-Gen versie voelt daarnaast ook gewoon veel beter afgewerkt aan. Zo ziet regen, schaduwen, gras, de lucht en het uitzicht er veel beter. Daarnaast glippen er gewoon echt opeens katten langs je heen terwijl je in een achtersteegje loopt. Het voelt nu eindelijk of Los Santos echt leeft! Tot nu toe vond ik het er op de PlayStation 3 nogal oppervlakkig uitzien, dit gevoel is bij mij nu weg.

Vooral mooi is dat alle voertuigen uit de voorgaande GTA Online DLC's gewoon door het spel rijden en dat er nu een veel diverser aantal wagens over de weg rijden. Je zult dus nu niet meer tien keer achter elkaar dezelfde wagen voorbij rijden door de extra rekenkracht en geheugen die de PlayStation 4 en Xbox One bieden.



Mijn PC had echt moeite met het opnemen van het spel in 1080p. Vandaar hapert het beeld iets.

Vele verstopte extra's!

Tijdens het spelen zal je diverse dingen ontdekken die oorspronkelijk niet in de originele GTA5 zaten. Meer dan Rockstar Games tot nu toe heeft toegegeven. Zo zit de missende aflevering van Princess Robot Bubblegum nu wel in het spel. Tevens blijkt de next-gen versie maar liefst 152 nieuwe muzieknummers op de radio te hebben. Van bekende hits van Lorde Lady Gaga, Gorillaz, Backstreet Boys en Bronski Beat op Non Stop Pop FM tot nieuwe hipster muziek van !!!, Neon India, Twin Shadow en Hot Chip op Radio Mirror Park, alles wat je wilt horen zit nu echt in GTA5. Sorry GTA Vice City, maar GTA5 heeft nu echt de beste soundtrack van alle GTA's! Vooral een mooi detail zit nu in je PS4 controller. De LED-bar op je controller knippert nu echt rood/blauw als de politie achter je aan zit en tevens veranderd de kleur afhankelijk of je met Trevor (rood), Michael (blauw) of Franklin (groen) speelt.

Daarnaast zijn er zeker nog meer nieuwe dingen in het spel verstopt die je zeker op ons forum mag delen en die we dus ook de komende tijd ook in de GTA5 sectie op WikiGTA zullen documenteren.

GTA Online

GTA Online lijkt echt een compleet nieuw spel. In de korte tijd dat ik dit gespeeld had was ik hier zeer van onder de indruk. Al heb ik het nog niet met 30 mensen gespeeld ziet het er zo veel beter uit en voelt het nu echt als volwassen spel aan. Het was echt mooi om mijn voertuigen nu echt in volle lak goed glimmend te zien rondrijden en eindelijk het interieur van mijn Entity XF te zien.

De besturing was wel even wennen. Enkele instellingen zijn namelijk net iets veranderd. Al kan je de knoppen via het menu weer helemaal terug zetten of aanpassen naar wat je fijn vindt spelen.

Al was mijn indruk kort, kan ik zeggen dat ik zeker zin heb in komende GTA Online meetings van het forum. Echt zin om dit binnenkort met 30 andere mensen van GTAGames.nl te spelen!

GTA Online, wat vorig jaar oktober als groot experiment van Rockstar Games begon, lijkt steeds meer een succes te worden en mag met de next-gen versie zeker volwassen worden genoemd. Ik denk dat GTA Online de komende jaren alleen maar blijft groeien. Zeker als binnenkort eindelijk de Heists (bankovervallen) naar GTA Online komen.

Al ziet het spel er veel beter uit, ben ik helaas nog niet beter geworden

puh2.gif

Nog een grote tip voor iedereen die via zijn PlayStation 4 of Xbox One GTA Online wil spelen: het is belangrijk dat je de 1,4GB grote Title Update downloadt voordat je begint met gamen. Als jouw next gen-console verbonden is met het internet, gebeurt dit automatisch. De update bevat de laatste tweaks en optimalisaties om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen en tevens is er een fix uitgerold die er voor dient te zorgen dat je voertuigen ook goed meekomen vanaf de PlayStation 3 of Xbox 360 versie.

Via Bol.com kan je trouwens nog snel een PlayStation 4 en exemplaar van Grand Theft Auto V voor 'slechts' €399,- aanschaffen. Wat zover ik kon vinden één van de 'goedkopere' deals is. Al is en blijft het natuurlijk heel veel geld en moet je uiteindelijk zelf beslissen of dat het wel echt waard is, moet ik zeker toevoegen dat next-gen GTA5 zeker geen slechte beslissing is van Rockstar Games en voor de fans!

Aangezien er de komende tijd vele uitbreidingen en ook nieuwe Rockstar Games spellen zullen volgen ben ik blij met mijn nieuwe PS4 en next-gen GTA5 smile3.gif

Heb jij de next-gen versie ook gekocht? Wat is jouw eerste indruk?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Vanochtend meteen opgehaald. En ik moet zeggen, mijn eerste indruk is fantastisch. Werd na een redelijk lange installatie meteen weggeblazen door de grafische schoonheden.

Ben maar meteen gaan experimenteren met de First person mode. Het werkt soepel, duidelijk, en na een klein half uurtje wennen zit je er helemaal in.

Fantastisch dat je je GTA:Online personage kan meenemen van de previous gen, alleen jammer dat de singleplayer safegames van de vorige editie niet mee kunnen. Dat was zeker een gemis. Maar geeft me meer reden om de verhaallijn weer helemaal opnieuw te spelen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Na het kijken van die filmpjes betwijfel ik of het verstandig is om ooit bij Joriz in de auto te stappen... :D

Verder ziet het er wel leuk uit en mocht ik binnenkort een PS4 aanschaffen, dan zal GTA 5 er ook zeker komen, maar tot nu toe twijfel ik of het wel een goede investering is. De game heeft me nog niet echt volledig overtuigd.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Vanmiddag gta v opgehaald. Ziet er allemaal super vet uit. Alleen wat ik heel erg jammer vind is dat t updatebestand niet gedownload kan worden waardoor ik niet online kan. Iemand het zelfde probleem of weet een oplossing?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zeer vet! De graphics zijn behoorlijk opgepoetst. Ook al veel DLC-wagens op de straten gezien. Vanavond nog maar even verder gamen, eerst Far Cry 4 iets verder uitpluizen.

Klein vervolg: update en alles is binnen. Ik vind het lopen in first person een beetje 'hakkerig', het draaien vind ik niet echt fijn. Het rijden is wel fantastisch!

Daarnaast is de Dukes echt gruwelijk. De kleppen die voor de lampen schuiven als je ze uitdoet maken het helemaal af :D

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Grmbl... het gaat nog wel even duren voor ik het zelf ga kunnen ervaren. Het is spijtig, maar we zullen er mee leren leven! :o

Ja inderdaad... Ik kom zo weinig toe aan gamen dat het absoluut niet rendabel is om dat te kopen... Maar ik moet mezelf inmiddels wel inhouden...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...