Jump to content

Opzienbarend nieuws


Melchior

Recommended Posts

Precies, als je wilt kan je jezelf echt wel om het leven brengen. Ik denk dat het niet eens moeilijk zou zijn. De doodstraf is dus niet een makkelijke uitweg voor een straf, het is gewoon de zwaarste straf die er is (behalve martelen enzo dan). Als een gevange dat anders ziet kan hij zichzelf vermoorden, maar ik denk dat de meeste gevangen dat niet zo zien. Anders zouden de cellen voor mensen met levenslang snel weer leeg worden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 404
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Robin2130

    36

  • Morpheus 83

    22

  • Lantyz

    15

  • Baffie

    15

Precies, als je wilt kan je jezelf echt wel om het leven brengen. Ik denk dat het niet eens moeilijk zou zijn. De doodstraf is dus niet een makkelijke uitweg voor een straf, het is gewoon de zwaarste straf die er is (behalve martelen enzo dan). Als een gevange dat anders ziet kan hij zichzelf vermoorden, maar ik denk dat de meeste gevangen dat niet zo zien. Anders zouden de cellen voor mensen met levenslang snel weer leeg worden.

Ik denk dat je niet weet waar je over praat ;) Weet je hoe het is om levenslang gevangen te zitten? En weet je hoeveel moed er voor nodig is om zelfmoord te plegen.. En van dat 24/7 in de gaten gehouden word klopt heel zeker.. Maar dan hebben we het wel over gevangenen met een A-status en niet die gevangen die een oud omaatje hebben overvallen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Oud omaatje overvallen is laf en hoort ook minstens 30 jaar op te staan..

Ter zake:

Zoals ik (en sommige andere) meestal zeggen:

"Gewoon even zo doorgaan en het probleem lost zichzelf op.."

Klinkt misschien behoorlijk extreem en laag maar ik heb: Geen medelijden gehad ook al niet voor een seconden :engel:

Au Revoir :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat je er heel veel moed voor nodig hebt is een hele andere discussie. Het gaat erom dat je jezelf kán ombrengen als je een levenslange gevangenisstraf erger vind dan de doodstraf.

En ook mensen die zwaar bewaakt worden kunnen dat, kijk maar hier. http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/a...9449/index.html

Die man was een belangrijke getuige van het Joegoslavië Tribunaal. Denk je dat die niet zwaar bewaakt wordt? Ze gaan je echt niet zitten bekijken als je slaapt ofzo hoor. Mij lijkt ook toch echt dat het wat moeilijker is om te ontsnappen dan het is om jezelf op te hangen, en mensen zijn al behoorlijk vaak ontsnapt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je niet weet waar je over praat ;) Weet je hoe het is om levenslang gevangen te zitten? En weet je hoeveel moed er voor nodig is om zelfmoord te plegen.. En van dat 24/7 in de gaten gehouden word klopt heel zeker.. Maar dan hebben we het wel over gevangenen met een A-status en niet die gevangen die een oud omaatje hebben overvallen ;)

Geen moed, doorzettingsvermogen. Overigens klopt dat van die 24/7 écht niet, als er nu op ieder moment een bewaker naast je zou zitten O.K., maar dat is niet zo. Denk je dat je in al die tijd die je vast zit geen anderhalve minuut kan vinden om jezelf te laten verstikken?

Link to comment
Delen op andere websites

Je wilt het gewoon niet snappen he... ;) Je draait om de feiten heen.. Zelfs als je slaapt word je in de gaten gehouden. Hoe moeilijk jij dat ook kan geloven.. En je inderdaad in die levenslange gevangenisstraf ooit wel eens een keertje de kans krijgen om zelfmoord te plegen, maar die kans is minimaal.. Want als je een belangrijke getuige bent dan houden ze je goed in de gaten.. Stel je voor dat die getuige zelfmoord pleegt en de daders niet gepakt kunnen worden? Geloof me maar dat je dan goed in de gaten word gehouden ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Je wilt het gewoon niet snappen he... ;) Je draait om de feiten heen.. Zelfs als je slaapt word je in de gaten gehouden. Hoe moeilijk jij dat ook kan geloven.. En je inderdaad in die levenslange gevangenisstraf ooit wel eens een keertje de kans krijgen om zelfmoord te plegen, maar die kans is minimaal.. Want als je een belangrijke getuige bent dan houden ze je goed in de gaten.. Stel je voor dat die getuige zelfmoord pleegt en de daders niet gepakt kunnen worden? Geloof me maar dat je dan goed in de gaten word gehouden ;)

Heb je ook de mogelijkheid overwogen dat wat jij zegt gewoon niet waar is? Elke keer "je snapt het gewoon niet, dus wat ik zeg is waar" zeggen is lekker makkelijk. Je wordt prima in de gaten gehouden, maar zodra je een minuut alleen bent heb je de gelegenheid en dat is vaak genoeg.

P.S: Als je op Google naar de exacte woorden "zelfmoord in gevangenis" zoekt - zodat het alleen in die volgorde telt - heb je 699 resultaten, veel leesplezier!

Bewerkt: door Moonbeam
Link to comment
Delen op andere websites

Je wilt het gewoon niet snappen he... ;) Je draait om de feiten heen.. Zelfs als je slaapt word je in de gaten gehouden. Hoe moeilijk jij dat ook kan geloven.. En je inderdaad in die levenslange gevangenisstraf ooit wel eens een keertje de kans krijgen om zelfmoord te plegen, maar die kans is minimaal.. Want als je een belangrijke getuige bent dan houden ze je goed in de gaten.. Stel je voor dat die getuige zelfmoord pleegt en de daders niet gepakt kunnen worden? Geloof me maar dat je dan goed in de gaten word gehouden ;)

Heb je die link van mij gekeken? Daar gebeurde PRECIES wat jij hier beschrijft en waarvan jij zegt dat het onmogelijk is. Hier is nog een keer die link:

http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/a...9449/index.html

Link to comment
Delen op andere websites

Je wilt het gewoon niet snappen he... ;) Je draait om de feiten heen.. Zelfs als je slaapt word je in de gaten gehouden. Hoe moeilijk jij dat ook kan geloven.. En je inderdaad in die levenslange gevangenisstraf ooit wel eens een keertje de kans krijgen om zelfmoord te plegen, maar die kans is minimaal.. Want als je een belangrijke getuige bent dan houden ze je goed in de gaten.. Stel je voor dat die getuige zelfmoord pleegt en de daders niet gepakt kunnen worden? Geloof me maar dat je dan goed in de gaten word gehouden ;)

Heb je die link van mij gekeken? Daar gebeurde PRECIES wat jij hier beschrijft en waarvan jij zegt dat het onmogelijk is. Hier is nog een keer die link:

http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/a...9449/index.html

Wat daar gebeurde was dat een politieke gevangenen zelfmoord pleegde.. Die hebben veel meer vrijheden dan gewone gevangenen met een A-status. Er staat dat hij zich heeft opgehangen met een stropdas.. Denk je echt dat gewone gevangenen een stropdas meekrijgen in de gevangenis? Ik dacht het niet ;)

Maar ik denk dat het nou wel duidelijk is dat we het niet met elkaar eens zijn, en dat we er ook niet uitkomen zo. ;)

Dus het lijkt me het beste om gewoon weer on-topic te gaan voor er ruzies uit voortkomen :Y

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind dat zo iemand tbs moet krijgen, sommige mensen zijn lichtgeraakt en gaan om zo iets bijv. schelden, maar wat hier nou weer is gebeurd, belachelijk. En dat de dader nog maar 14 jaar was maak het nog erger. Het was dus nog gewoon een kind. En omdat het een buitenlander was komt er natuurlijk nog veel meer racisme, wat het voor de aardige en normale buitenlanders ook weer vervelend maakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat daar gebeurde was dat een politieke gevangenen zelfmoord pleegde.. Die hebben veel meer vrijheden dan gewone gevangenen met een A-status. Er staat dat hij zich heeft opgehangen met een stropdas.. Denk je echt dat gewone gevangenen een stropdas meekrijgen in de gevangenis? Ik dacht het niet ;)

Het spijt me dat ik het toch niet kan laten om even te reageren, maar je kunt jezelf ook aan je mouwen, broekspijpen of schoenveters (ik weet niet zeker of Nederlandse gevangenen die hebben) ophangen, ook kun je jezelf wurgen en god weet wat nog meer. Heb je als een hiernaar gekeken btw: >Klik<

Link to comment
Delen op andere websites

Wat daar gebeurde was dat een politieke gevangenen zelfmoord pleegde.. Die hebben veel meer vrijheden dan gewone gevangenen met een A-status. Er staat dat hij zich heeft opgehangen met een stropdas.. Denk je echt dat gewone gevangenen een stropdas meekrijgen in de gevangenis? Ik dacht het niet ;)

Het spijt me dat ik het toch niet kan laten om even te reageren, maar je kunt jezelf ook aan je mouwen, broekspijpen of schoenveters (ik weet niet zeker of Nederlandse gevangenen die hebben) ophangen, ook kun je jezelf wurgen en god weet wat nog meer. Heb je als een hiernaar gekeken btw: >Klik<

Ik vind het erg jammer dat je toch weer wilt reageren terwijl ik heb voorgesteld om gewoon weer on-topic te gaan. Ik geef toe dat ik me teveel heb laten meeslepen door bizarre niet-kloppende reacties van mensen hier.. Maar het lijkt me het beste voor iedereen om weer on-topic te gaan. Die jongen die vermoord heeft niks met het gevangenisleven te maken. Als je hierover verder wilt discurieren stuur me maar een PB of maak een apart topic aan ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het erg jammer dat je toch weer wilt reageren terwijl ik heb voorgesteld om gewoon weer on-topic te gaan. Ik geef toe dat ik me teveel heb laten meeslepen door bizarre niet-kloppende reacties van mensen hier.. Maar het lijkt me het beste voor iedereen om weer on-topic te gaan. Die jongen die vermoord heeft niks met het gevangenisleven te maken. Als je hierover verder wilt discurieren stuur me maar een PB of maak een apart topic aan ;)

..en ik vind het erg jammer dat je dan toch even een steek onder water moet geven door alle reacties die het niet met jou eens zijn als bizar en niet-kloppend te bestempelen. Sneu.

Van discussiëren lijkt me overigens weinig sprake als je niet eens de moeite neemt naar de links van mij en LBG te kijken of ze gewoon negeert, dus ik ben het er mee eens dat het beter weer ontopic kan gaan.

Zelfmoord in gevangenis

Dit jaar pleegden 19 mensen zelfmoord in de gevangenis. Dat zijn er

3 meer dan in het jaar 2000. Maar het zijn er veel minder dan in

1998. Toen kozen nog 29 gevangenen voor de dood. Volgens het gerecht

plegen gevangenen niet meer zelfmoord dan de gewone Belg. Toch is het

leven van de 8.500 gevangenen in ons land zwaar. Ze zijn hun vrijheid

kwijt. Ze missen familie en vrienden. En de gevangenissen in ons land

zitten overvol. Dat maakt het leven voor de gevangenen nog zwaarder.

De overheid wil dit probleem aanpakken. Ze bouwt daarom nieuwe

gevangenissen bij.

(Wablieft - 2001)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het erg jammer dat je toch weer wilt reageren terwijl ik heb voorgesteld om gewoon weer on-topic te gaan. Ik geef toe dat ik me teveel heb laten meeslepen door bizarre niet-kloppende reacties van mensen hier.. Maar het lijkt me het beste voor iedereen om weer on-topic te gaan. Die jongen die vermoord heeft niks met het gevangenisleven te maken. Als je hierover verder wilt discurieren stuur me maar een PB of maak een apart topic aan ;)

..en ik vind het erg jammer dat je dan toch even een steek onder water moet geven door alle reacties die het niet met jou eens zijn als bizar en niet-kloppend te bestempelen. Sneu.

Van discussiëren lijkt me overigens weinig sprake als je niet eens de moeite neemt naar de links van mij en LBG te kijken of ze gewoon negeert, dus ik ben het er mee eens dat het beter weer ontopic kan gaan.

Zelfmoord in gevangenis

Dit jaar pleegden 19 mensen zelfmoord in de gevangenis. Dat zijn er

3 meer dan in het jaar 2000. Maar het zijn er veel minder dan in

1998. Toen kozen nog 29 gevangenen voor de dood. Volgens het gerecht

plegen gevangenen niet meer zelfmoord dan de gewone Belg. Toch is het

leven van de 8.500 gevangenen in ons land zwaar. Ze zijn hun vrijheid

kwijt. Ze missen familie en vrienden. En de gevangenissen in ons land

zitten overvol. Dat maakt het leven voor de gevangenen nog zwaarder.

De overheid wil dit probleem aanpakken. Ze bouwt daarom nieuwe

gevangenissen bij.

(Wablieft - 2001)

Dat is Belgie we leven in Nederland!!!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...