Jump to content
Joriz

Australische Target haalt Grand Theft Auto V uit de schappen!


gallery_1_5_29650.jpg

Afgelopen weekend heeft de Australische Nicole Survivor een petitie gestart tegen de verkoop van Grand Theft Auto V in de Australische winkelketen Target. In haar petitie brengt ze naar voren dat GTA5 seksueel geweld tegen vrouwen bevorderd en daarnaast in het spel geweld wordt verheerlijkt. Tevens vindt ze dat spellen als deze jongens voorbereiden op het accepteren van geweld tegen vrouwen.

De petitie is inmiddels 40.000 keer getekend (al lijken vele in discussie te willen gaan i.p.v. het doel van een petitie te begrijpen?!?) en dat heeft helaas dan ook gevolgen.

Er zijn natuurlijk wel vaker van dit soort zinloze petities geweest, maar in het conservatieve Australië heeft Target nu gereageerd door per direct het 18+ spel Grand Theft Auto 5 uit de schappen te halen. De beslissing was volgens Target genomen omdat zo veel klanten bezorgd waren over het spel. Hypocriet genoeg gaat Target wel door met het verkopen van andere 18+ spellen en films omdat ze vinden dat deze wel geschikt zijn voor de verkoop aan volwassenen.

Al is Australië dus nogal conservatief qua games en zijn in het verleden al vele Rockstar Games titels gecensureerd of daar zelfs niet te koop geweest (Manhunt) vind ik het argument van de petitie nogal vreemd. Als het spel juist één ding niet promoot is het geweld tegen vrouwen en daarnaast komt seksueel geweld tegen vrouwen helemaal niet in het spel voor. Het spel wat zich voornamelijk in een mannenwereld afspeelt gaat vooral om het ouderwetse boefjes tegen de politie. Dan had ik toch echt eerder een petitie verwacht van criminelen die zich belachelijk voelen gemaakt door GTA5. puh2.gif

Al komt er natuurlijk wel geweld in Grand Theft Auto V voor heeft nog geen enkele studie aangetoond dat in entertainment geplaatst geweld juist gevolgen heeft op de toename van echt geweld. Daarnaast lijkt het geweld in Grand Theft Auto V soms juist een statement te zijn dat het niet de oplossing is. Trevor zijn

bijvoorbeeld in de missie By the Book komt mij nog steeds over dat geweld tegen mensen juist niet goed is.

Er waren ook al petities gestart voor de verkoop van GTA5 in Australië en voor de vrijheid van meningsuiting in entertainment. Al zijn deze nu eigenlijk te laat nu Target al actie heeft ondernomen. Wat zeer jammer is voor de Australische GTA fans, al kunnen deze fans het spel vast nog via andere winkels kopen. Wat vind jij van deze Grand Theft Auto boycot door Target in Australië?

Bronnen: Change.org en Target.com.au

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Wat hebben Steve Haines en Target gemeen? Ze schieten zich allebei in het been :7

Als ze twee keer zouden nadenken is het idioot dat ze daar geld mislopen door dergelijke acties.

Tja, GTA zou GTA niet zijn als er niemand over klaagde.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ach, Australië is altijd al een zeer dubieus land geweest als het aankomt op (geweld in) games. Is ook helemaal niets nieuws en zelfs niet voor GTA binnen Australië.

Lekker negeren dus of misschien krijgen we nog wel een interne reactie (hoewel Target natuurlijk niet de enigste winkel in het land is)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Als die petitie nou zou gaan over het geweld in GTA... had ik er nog begrip voor kunnen hebben. Maar het gaat om "het geweld tegen vrouwen". Dat ik dus honderden, duizenden mannen af knal, om ver rij of wat dan ook boeit niet. Maar een vrouw.... och wat erg.

Weet je hoe vaak ik zelf afgemaakt ben in GTA? En niks ziektekostenverzekering... elke keer kan ik weer 5.000 lappen. Doe daar eens wat aan :puh:

Maar goed het gaat maar om 1 winkel in 1 land. En inderdaad een behoorlijk dubieus land ook de laatste jaren. Veel te conservatief naar mijn denkbeelden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Weet je nog, vroeger... toen we blokken van de flat lieten vallen zodat ze mooie lijntjes vormden. Als we goed mikten en die lijn klaar was dan verdween die gewoon.

En een paar jaar later, hebben we gewoon als jongeren hele steden gemaakt en bestuurd. Almere ligt er nog steeds.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nou ja, ik weet niet wat ik hiervan moet vinden.

Post dan niet.

We weten allemaal hoe hypocriet Australië is op het gebied van geweld en seks in games, en het continent en GTA hebben al sinds de eerste een haat/liefde verhouding met elkaar. TLaD werd destijds uitgebracht zonder bloed om de verkoop te bevorderen, waarom gebeurd dat nu niet?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ben geen fan van wallmart, maar dit is wel humor (ook als het niet waar is :puh: ):

http://i.imgur.com/tBYNVI0.jpg

(kon zo snel niet vinden wat de code was om het plaatje kleiner te maken, dan maar zo :puh:

\@Delvarik, als ik het goed heb is Peta ook al aan het zeuren geweest over de dieren ;)

Bewerkt: door Wybo76

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat vind jij van deze Grand Theft Auto boycot door Target in Australië?

Helemaal mee eens, daar zou Nederland eens een voorbeeld aan kunnen nemen. Die hele serie had hier nooit mogen verschijnen, wat mij betreft. Belachelijk dat het zomaar mag. Kijk wat het ons allemaal heeft aangericht: duizenden, zo niet tienduizenden idioten met zieke gedachtes, die zouden ze in quarantaine moeten houden. Het is tuig van de richel. Daar gaat de maatschappij aan kapot.

sesamstraat-kleurplaat-bert-full-rgb-medium.jpg

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

maar jongens

door gta v heb ik al heel veel vrouwen aangevallen met een rpg die ik kocht bij de gamma.

Dit slaat nergens op :7 Games zijn voor de fun, je koopt ze voor de fun. Je koopt het om zulke dingen IN een game te doen, en niet in het echt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...