Jump to content

gta2 level editor


danielc

Recommended Posts

  • Reacties 223
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Lantyz

    61

  • danielc

    32

  • need my speed

    21

  • Lakser_u

    17

Top Posters In This Topic

Posted Images

1. Ja, dat boeit me! :Y

2. Ik krijg mijn camera niet in de view die jij hebt. Ik heb al wel mijn hele gebouw gemaakt. Alleen weet ik nu niet of de zijkanten goed zijn aangezien ik alleen van bovenaf kan kijken. CTRL + R werkt ook niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Nadat je op CTRL + R gedrukt hebt (Of op het tweede camera icoontje hebt gedrukt), hoor je de camera te kunnen bewegen met je rechtermuisknop ingedrukt.

Overigens kun je vanbovenaf ook de wanden zien, wanneer je je gebouw meer naar de rand van je werkveld zet. Maar dit blijft natuurlijk lastig werken.

Ik heb ondertussen een beginnetje gemaakt van de GTA2 Scripting Tutorial.

Link to comment
Delen op andere websites

meschien beetje stomme vraag maareh ik heb al een deel van mijn level af maar als ik het ga spelen is het heel donker! ik kan wel overal lichtjes gaan maken met Alt + L maar dat duurt eeuwen kan je niet gwn instellen dat het overdag is ? dat is in lvl 2 bij de gwn toch ook!

Link to comment
Delen op andere websites

In de GTA2 manager kun je instellen of je het spel bij dag (Noon) of nacht (Dusk) wil spelen. Dit doe je bij Video > Lightning > Noon/Dusk.

Maar eigenlijk is het beter om inderdaad je map vol met lichten te stouwen. Dat duurt weliswaar lang, maar dan heb je wel een map die je ook 's nachts kan spelen (Eigenlijk een must wanneer je van plan bent de map beschikbaar te stellen voor anderen).

Link to comment
Delen op andere websites

Nogmaals: De scripting tutorial zal alleen gaan over lightscripten, dus niet over het scripten van missies. De codes die ik van plan ben uit te leggen zijn:

-Het plaatsen van wagens

-Het plaatsen van wapens

-Het plaatsen van objecten

-Het plaatsen van powerups

-Het toevoegen van geluiden

-De GIVE_WEAPON code

-Het plaatsen van complete carcrushers

-Het plaatsen van hijskranen

-Het plaatsen van carshops

Daarnaast zal ik kijken of ik een tutorial kan schrijven hoe je je map tot multiplayermap kan ombouwen.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb de scripting forum gelezen en dan het laatse bericht over het plaatsen van objects enzo. een object plaatsen wat niet meer terug komt wil wel gwn. maar als ik dan een object wil plaatsen via de moderator dat het object weer terug komt wil niet! ook als ik de uwe kopier en plak net als dat er daar staat! als ik de tijd verander naar 100 in plaats van 3000 wil het nog steeds niet! wat is er met want het programma waar je het kladblock bestand moet veranderen in die 3 scripting bestandjes wil wel omzetten wat is nu het probleem? en belangrijker hoe kan ik het verhelpen?

Link to comment
Delen op andere websites

Hmmm, merkwaardig. Het ziet er naar uit dat de timer niet helemaal werkt zoals zou moeten. Probeer het volgende commando anders 's:

GENERATOR mac = ( X.x , Y.y , Z.z ) 0 COLLECT_01 1799 1800 10
LEVELSTART

SWITCH_GENERATOR ( mac , ON )
LEVELEND

Dit commando zou ervoor moeten zorgen dat er elke minuut een Mac spawnt. De coördinaten moet je natuurlijk nog even invullen.

Los daarvan: Je kunt me wel 'je' noemen, hoor. :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...