Jump to content

Storing GTAForum.nl / WikiGTA


Joriz

Recommended Posts

Helaas is vanochtend om 11:30 de opslag van de server van GTAGames.nl defect geraakt. Aangezien meerdere schijven defect blijken te zijn is helaas een simpel herstel niet mogelijk. Ondanks dat helaas ook enkele backups defect zijn heb ik weer snel het forum weer online kunnen krijgen op een andere server. Al is er gelukkig geen enkel forumbericht verdwenen, zijn wel diverse andere instellingen kwijt van de afgelopen dagen. Het kan dus zijn dat je postcount iets afwijkt of een statusupdate van een paar dagen terug niet meer toont.

Ik zal proberen ontbrekende data te herstellen indien dit nog te doen valt binnen een acceptabele tijd. Helaas zullen een paar dingen helaas voor eeuwig weg blijven.

Aangezien het forum prioriteit heeft gekregen over de Wiki is op dit moment alleen nog een (groot) deel van de pagina's leesbaar. Ik hoop de Nederlandse Wiki voor vannacht weer 100% werkende te hebben.

FAQ

Mijn Account bestaat niet meer?

Indien je in de afgelopen week hebt geregistreerd bestaat mogelijk je account niet meer. Aangezien het herstellen van de data nog wel even gaat duren adviseren we je account opnieuw aan te maken (door opnieuw te registreren) indien deze niet meer bestaat. Berichten die je hebt geplaatst kunnen weer toegevoegd aan je account.

Iets werkt niet meer op het forum

Mocht een bepaalde functionaliteit niet meer werken op het forum kan je dat melden in de tracker.

Is er met de storing een veiligheidsrisico geweest?

Enkel schijven in het opslagmedium zijn defect geraakt. Alle data is verder veilig. Dit heeft dus niets te maken met een hack.

Waarom toont mijn avatar niet meer?

Snelste oplossing is hem opnieuw uploaden! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat betreft dat tweede: de schijven staan in RAID, maar als ik Joriz mag geloven hebben ze er geen van beide/allen zin in. Klassiek gevalletje Murphy's Law dus.

Al draaien de schijven in RAID1 heeft de ene nu opeens een ECC error en lijkt de ander ook niet heel veel meer te willen doen.

Minder technisch: er draaien twee schijven naast elkaar die de data van het forum opslaan. Helaas lijken ze beide kuren te vertonen waardoor er niet even snel een back-up teruggezet kan worden. Laten we met z'n allen dus maar voor Joriz duimen :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Oh, daarom deed het GTAForum het niet.....

Toen de Server storing net afgelopen was, ben ik best wel veel posts kwijtgeraakt.

Maar wordt je oude berichten aantal nog teruggezet?

Iedereen heeft je al uitlegt dat de posts niet zijn verdwenen, alleen je postcount klopt niet meer.

Zelfs Joriz zei het nog in de hoofdpost.

Het kan dus zijn dat je postcount iets afwijkt of een statusupdate van een paar dagen terug niet meer toont.

Link to comment
Delen op andere websites

Joris z'n reactie toen ie vanmorgen de serverruimte inliep:

Leuke slagzin trouwens bij de WikiGTA-error "the future is in the cloud" :puh:

Toen ik ooit eens voor het eerst informatiekunde had, toen stond stond er de volgende zin: De computer doet altijd waar hij toe geprogrammeerd is. We zien het maar weer... Klotezooi... :D

Keep up the good work Joris :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

aha, nu snap ik dus waarom mijn plaatje, handtekening en Over Mij opeens verdwenen waren.

Naja, heb zelf alles weer hersteld door mijn Bio van een ander forum te kopiëren en hier te plakken want alles overtypen duurde mij te lang. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...