Jump to content

Forumrunner

Recommended Posts

Het zorgt er zeker wel voor dat je nu wat duidelijker het water in kunt kijken. Maar er is eigenlijk niet zo veel te zien in de huidige Minecraft-wateren. Dit vereist dan een update met verschillende Corals, Kelp en water-mobs!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    418

  • thebig

    175

  • Ezra24rct3

    165

  • Basssss

    130

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het zorgt er zeker wel voor dat je nu wat duidelijker het water in kunt kijken. Maar er is eigenlijk niet zo veel te zien in de huidige Minecraft-wateren. Dit vereist dan een update met verschillende Corals, Kelp en water-mobs!

Zou wel leuk zijn, zo'n update. :puh: Dan zou ik in een SP wereld een soort van Atlantis bouwen!

Bewerkt: door ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Stond het ook echt gepland? Ik weet dat men het ten tijde van de Guardians wel eens heeft aangehaald als een mogelijk iets voor de toekomst, maar er is nooit iets concreet gezegd geweest denk ik. Zelf wil ik het al heel lang, want de zee is nogal slecht vertegenwoordigd in Minecraft.

Link to comment
Delen op andere websites

Als dat werkelijk waar is wat jullie zonet zeiden, dan is het inderdaad zonde dat ze het niet hadden geïmplementeerd. Zo'n 'onderwater'-update

zouden de oceanen 'n stuk levendiger laten aanvoelen. Sterker nog, ik gebruik zelfs 'n aantal soortgelijke modificaties. En je merkt wel degelijk

het verschil. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Vind niet direct terug waar ik dat gezien had.

Kort even gekeken op de Wiki:

Coral. He abandoned the idea, stating "It's really hard to draw a single block that looks like corals, since it's really more about crazy amounts of variation and diversity. But I do know that the corals will have tiny fish particles around them."

Hier te vinden.

In tegenstelling tot wat de Wiki zegt lijkt het me geen verlaten spoor, maar er is inderdaad niet veel over te vinden. Wachten dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Net Minecraft even uitgetest op mijn nieuwe laptop. Ik heb de laatste versie van Optifine geïnstalleerd en wou aan de instellingen sleutelen toen ik me bedacht dat ik het evengoed eens kon uitproberen op de basissettings. Dus gewoon mijn savegame geladen en even rondgelopen. Alles ziet er vele malen beter uit dan op mijn oude laptop, ik zit constant rond 60 fps, waar ik bij mijn vroegere laptop nog niet over zou mogen gedroomd hebben in mijn stoutste dromen, en het hapert niet.

De spawnrate van mobs lijkt ook een stuk beter te zijn. Zo kwam ik in mijn uitgegraven slimechunck en was er meteen een kleine slime. Niet om over naar huis te schrijven zou je zeggen, maar als je weet dat ik nog maar één slime erin heb gezien in de zovele uren dat ik op die wereld heb gespeeld en er nu in één keer een slime spawnt, weet je dat het goed zit.

Toen ik even via het F3-scherm keek (Dat ik overigens alleen maar kan openen door fn + F3 ingedrukt te houden, maar daar moet wel een weg omheen zijn) zag ik dat ik dat het spel draaide op de Intel HD Graphics 5500 en niet de Nvidia GeForce 8200M. Dus het zou zelfs nog beter kunnen, denk ik. Ben al meer dan tevreden met hoe het nu is.

Link to comment
Delen op andere websites

Nice! krijg je waarschijnlijk ook minder client-lag als je op de server zit (als je dat al had). Nu kan je ook eens van die texture packs gaan proberen(256x etc, ipv 16x :puh:)

Verander wel nog naar je Nvidia card he, zit er niks voor niks in :puh:

Als je niet weet hoe:

hier staat hoe, het is dan wel lenovo maar geldt ook voor jou. (https://support.lenovo.com/us/en/documents/ht078706)

Link to comment
Delen op andere websites

Grappig dat je het zegt, ik was net een shader pack aan het uitproberen. Nog eens wat Skywars lijkt me wel leuk, ja.

Ben aan het twijfelen of ik ga doordoen op mijn sp-wereldje of een nieuw ga maken. Op zich nu het probleem met de spawnrates opgelost lijkt te zijn op deze laptop en het dus niet aan de save zelf blijkt te liggen, ben ik wel meer geneigd om gewoon mijn huidige wereld te behouden.

Ik dacht dat ik zelf al ergens de optie had gezien om van graphics card te veranderen, zal het zo eens proberen samen met de shaders :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is ook een optie.

Ik heb een Medium Shaders mod gebruikt en dan krijgt mijn fps toch een flinke klop naar 20 ongeveer. Dat is ongeveer waar ik vroeger op speelde. Misschien ga ik shaders gewoon gebruiken als ik hier eens een printscreen post, maar buiten dat houd ik het toch maar op het gewone.

Om een of andere reden wil hij Minecraft niet draaien op de GeForce. Als ik bij ondersteunde games kijk, staat Minecraft er ook niet tussen. Lijkt me dus niet dat ik 'm daarvoor ga kunnen gebruiken :N

De verbeterde spawnrate zorgt ook voor meer ghasts. Ik kwam uit mijn portal en werd al meteen gebombardeerd :(

Link to comment
Delen op andere websites

Skywars op Hypixel, iemand? :puh: Ik kan nu! Ik kan 40-60 FPS met SEUS Shaders krijgen. Opzich wel te doen, alleen blaast m'n GPU er zo van (reference GTX480, 1 fan dus).

Bewerkt: door ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...