Jump to content
Joriz

Grand Theft Auto V over een maand eindelijk op PC!


GTAGames.nl afbeelding
We wachten al lang, misschien wel te lang, op de PC versie van Grand Theft Auto V. De PC versie van GTA5 komt namelijk op 27 januari 2015 eindelijk uit. Natuurlijk wordt lang wachten beloond. De PC versie bevat natuurlijk de next-gen extra's en grafische vernieuwingen die de PlayStation 4 en Xbox One versie ook hebben. Maar als je een goede PC hebt wordt het grafisch zelfs nog beter! smile3.gif
Het wordt namelijk mogelijk op 4K resolutie te spelen met maar liefst 3840 x 2160 pixels, mits je beeldscherm en PC dat natuurlijk aan kunnen. Daarnaast zijn op de PC eindelijk framerates van boven de 30 beeldjes per seconden mogelijk, wat voor die-hard gamers zeker zo fijn is

Tevens is het natuurlijk mogelijk je voortgang uit GTA Online mee te nemen van de PlayStation 3 of Xbox One naar de PC zodat je door kan blijven spelen met je bestaande karakter, al je auto's en wapens en je zelf gemaakte jobs. Tevens krijgen terugkerende spelers ook op de PC de extra zijmissies, voertuigen en wapens.

In de PC versie zal ook een nieuwe versie van de video editor zitten, die we eerder al zagen in GTA4, zodat je gemakkelijk zelf filmpjes kan maken in GTA5. Of deze video editor veel nieuwe opties biedt en hoe deze exact werkt is op dit moment nog een verrassing, maar het zal zeker gaan zorgen voor veel mooie en grappige GTA filmpjes.

Maar de grootste vraag blijft natuurlijk nog wat de systeemeisen worden voor de PC versie van GTA5. Rockstar Games test het spel al vijf maanden op Steam, maar of een simpele PC voldoet of het nieuwste van het nieuwste is vereist is nu op een maand voor de release nog steeds niet bekend. Al wil Rockstar Games natuurlijk met zijn spel een breed publiek bereiken verwacht ik wel dat Rockstar Games toch ergens de minimumgrens moet stellen om het spel er nog acceptabel uit te laten zien.
Wanneer de systeemeisen precies komen is afwachten, al verwacht ik deze heel snel en hopelijk zelfs nog in dit jaar!

Via Bol.com kan je trouwens nu al GTAV reserveren voor €44,99 zodat je het spel op de dag van release op je deurmat hebt liggen. Of andere gamewinkels ook weer 's nachts open gaan voor een nachtlancering van de PC versie is op dit moment nog niet bekend, maar hier komt zeker snel meer over. Houd GTAGames.nl dus in de gaten voor meer informatie over de PC versie van GTA5 en de bijbehorende systeemeisen!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Lekker spelen op mijn 55" tv met 4K! Zal er gruwelijk mooi uit komen te zien. Misschien wel mooier dan de werkelijkheid!

mits je beeldscherm en PC dat natuurlijk aan kunnen.

;)

Ontopic:

Mooi, zijn we ook van de jankende PC gamers af die bij elke update zeuren over dat GTA V nog niet op de PC is :bier:

Bewerkt: door Larsiexd

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

F*ck yeah, b*tch! Morgen een nieuwe Asus MX279H IPS monitor kopen om GTAV in zijn glorie te kunnen spelen!

Ik vraag me af welke GPU nou eigenlijk GTAV op 4K aan kan. Die Asus monitor mag wel 1080p zijn maar met de nieuwe drivers van nVidia

kan ik spellen zo instellen op 2160p. Maar wil graag alle eye-candy dus dan maar op 1080p :D

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Goed nieuws! Maar om GTA V op 4K te spelen heb je wel een kaart nodig die t kan hebben en natuurlijk een beeldscherm! Want je kan wel een kaart hebben voor 4K maar als je beeldscherm maar 1080p is zal t niet veel beter worden natuurlijk! Toch is het voor mij geen reden om over te stappen naar 4K nogal prijzig :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Goed nieuws! Maar om GTA V op 4K te spelen heb je wel een kaart nodig die t kan hebben en natuurlijk een beeldscherm! Want je kan wel een kaart hebben voor 4K maar als je beeldscherm maar 1080p is zal t niet veel beter worden natuurlijk! Toch is het voor mij geen reden om over te stappen naar 4K nogal prijzig :puh:

Je hebt geen 4K beeldscherm nodig, ook op een 1080p monitor kan je 4K gamen. nVidia hun nieuwe drivers maken het mogelijk om 4K te gamen op 1080p monitor

en AMD sinds kort ook. nVidia heeft Dynamic Super Resolution (DSR) en AMD Virtual Super Resolution (VSR).

Ik heb 4K DSR geprobeerd op GTAIV. Het beeld ziet er verdomd scherp uit, helemaal geen aliasing meer.

Als GTAV AA heeft, lijkt het me niet echt nodig om op 4K te gamen.

Bewerkt: door Blue_V

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Goed nieuws! Maar om GTA V op 4K te spelen heb je wel een kaart nodig die t kan hebben en natuurlijk een beeldscherm! Want je kan wel een kaart hebben voor 4K maar als je beeldscherm maar 1080p is zal t niet veel beter worden natuurlijk! Toch is het voor mij geen reden om over te stappen naar 4K nogal prijzig :puh:

Je hebt geen 4K beeldscherm nodig, ook op een 1080p monitor kan je 4K gamen. nVidia hun nieuwe drivers maken het mogelijk om 4K te gamen op 1080p monitor

en AMD sinds kort ook. nVidia heeft Dynamic Super Resolution (DSR) en AMD Virtual Super Resolution (VSR).

Ik heb 4K DSR geprobeerd op GTAIV. Het beeld ziet er verdomd scherp uit, helemaal geen aliasing meer.

Als GTAV AA heeft, lijkt het me niet echt nodig om op 4K te gamen.

Kan alleen op Nvidia's Maxwell-kaarten. :( Dus meeste kaarten van Nvidia 700,800 en 900 series zijn Maxwell

Ik heb nog van Kepler Dus de 600-serie :@

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...