Jump to content

Glaasje draaien gevaarlijk? En wat denk je over geesten?


super_senne

Recommended Posts

Wat denk jij van glaasje draaien?

Ik denk dat het best gevaarlijk, kwa enge dingetjes enzo.

Maar ook als die niet bestaan (wat ik niet kan geloven) je maakt jezelf helemaal gek volegens mij. ECHT gek.

Even over de "enge dingetjes" en dat ik niet kan geloven dat het niet zo is.

Want ik heb er ervaring mee.

Ik had een oom, een hele leuke oom. En hij overleed aan iets van een geknapte slagader in zijn buik een paar jaar geleden. En het was facking vreemd maar ik dacht hem de heletijd terug te zien.

Maar ik kon voor mijn gevoel met hem praten, en ik heb bewijs dat het echt zo was. Hij had namelijk een vriend henk. En ik had er er keer met mijn moeder over en ik zei:"ja hij heeft een vriend en die heet henk ofzo" en toen haalde mijn moeder een krantenstuk uit een oude doos. En daar stond dat een een goede vriend van cor drie dagen na hem overleed, en drie keer raden hoe die heette? Henk.

Wat vinden jullie van glaasje draaien, geesten en van mijn verhaal?

Bewerkt: door super_senne
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • super_senne

    14

  • Ezra24rct3

    4

  • ERRWINS

    3

  • Kaitjee98

    3

Dood is dood, dat is mijn mening en daar blijf ik bij. Voor mij is er gewoon niks meer. Ik heb soms ook gewoon het gevoel dingen te zien, en als ik alleen ben hoor ik ook wel eens mensen lopen, maar als ik beneden ben is er niks. Soms zie ik in de tuin ook wel eens wat, maar dat is een combinatie van lichten van de buren die door wat gaten in de schutting komen. Ik heb weleens bij iemand geslapen wiens moeder zelfmoord heeft gepleegd, en ik zag diezelfde nacht een schedel op de muur. Maar toen ik om me heen begon te kijken zag ik dat het gordijn kapot was en het gewoon de straatlantarens waren.

Voor dat verhaal van jou zijn 2 opties:

1. Het is klinklare onzin.

2. Het is slechte toeval.

Ik gok op het laatste.

En van glaasje draaien; Dat is zeker een verhaal wat ooit in de 18e eeuw is beweert te werken en mensen scheppen op over hoe hun gevoel hun oplicht.

@Bountyskull: Op die site kwam ik ook uit toen ik opzocht wat Glaasje Draaien nou überhaupt was :puh:

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Dood is dood, dat is mijn mening en daar blijf ik bij. Voor mij is er gewoon niks meer. Ik heb soms ook gewoon het gevoel dingen te zien, en als ik alleen ben hoor ik ook wel eens mensen lopen, maar als ik beneden ben is er niks. Soms zie ik in de tuin ook wel eens wat, maar dat is een combinatie van lichten van de buren die door wat gaten in de schutting komen. Ik heb weleens bij iemand geslapen wiens moeder zelfmoord heeft gepleegd, en ik zag diezelfde nacht een schedel op de muur. Maar toen ik om me heen begon te kijken zag ik dat het gordijn kapot was en het gewoon de straatlantarens waren.

Voor dat verhaal van jou zijn 2 opties:

1. Het is klinklare onzin.

2. Het is slechte toeval.

Ik gok op het laatste.

En van glaasje draaien; Dat is zeker een verhaal wat ooit in de 18e eeuw is beweert te werken en mensen scheppen op over hoe hun gevoel hun oplicht.

@Bountyskull: Op die site kwam ik ook uit toen ik opzocht wat Glaasje Draaien nou überhaupt was :puh:

maar het toch niet dat er niks meer is? Dat klopt toch niet. Dat kan niet, voor mijn gevoel kan het gewoon niet. Ik kan me het echt niet voorstellen.

Oh ja nog even een leuk filmpje. En wat staat er op 1:37 voor n raar mens in de bosjes? Helemaal in het zwart? http://www.theghosthunter.nl/4%20meisjes.htm

Link to comment
Delen op andere websites

Glaasje draaien is het gevaarlijkste wat je kunt doen op het gebied van geesten oproepen. Hier zitten enkele risico's aanvast:

  • De geest kan in je omgeving blijven.
  • Veelal gaat het om kwade geesten.
  • Verkeerd afgesloten betekend dat je er last van houdt.
  • In het ergste geval treed de geest in je lichaam, aangezien je er (on)bewust voor open staat.

Ik raad iedereen dan ook ten strengste af om dit ook maar ooit te gaan, of bij te wonen. Ook al doe je niet mee, dan kun je alsnog slachtoffer worden. Doe het niet!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben atheïst, dus ik geloof zeker niet in deze onzin, als ik het zo mag noemen. Mensen zitten elkaar helemaal op te fokken en daardoor gaan er rare dingen gebeuren. Stel dat ik met vier vrienden voor een muur zit en ze vertellen me dat er een spin op de muur zit, terwijl het niet waar is. Als zij met zijn vieren door blijven gaan, zal ik bijna geloven dat er een spin op de muur zit en dat ik blind aan het worden ben. Een beetje rare vergelijking, maar het punt lijkt me wel duidelijk.

Wat jouw persoonlijke verhaal betreft denk ik dat het puur toeval is. Ik heb nooit zulke ervaringen gehad met doden, dus ik geloof niet in geesten of andere bovennatuurlijke wezens. Ik moet het eerst zien om te geloven.

Bewerkt: door KaiSkillzz
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat glaasje draaien ook maar enigszins kwaad kan. Dit omdat ik a) geen enkele reden heb om te geloven dat geesten of andere bovennatuurlijke entiteiten bestaan en b) al zouden ze bestaan dan lijkt het mij zijn onwaarschijnlijk dat ze op te roepen/te bereiken zijn door een glaasje te gaan draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat glaasje draaien ook maar enigszins kwaad kan. Dit omdat ik a) geen enkele reden heb om te geloven dat geesten of andere bovennatuurlijke entiteiten bestaan en b) al zouden ze bestaan dan lijkt het mij zijn onwaarschijnlijk dat ze op te roepen/te bereiken zijn door een glaasje te gaan draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat glaasje draaien ook maar enigszins kwaad kan. Dit omdat ik a) geen enkele reden heb om te geloven dat geesten of andere bovennatuurlijke entiteiten bestaan en b) al zouden ze bestaan dan lijkt het mij zijn onwaarschijnlijk dat ze op te roepen/te bereiken zijn door een glaasje te gaan draaien.

maar je kan jezelf wel helemaal gek maken daardoor.
Link to comment
Delen op andere websites

Beste senne, als je graag een keer gek wil worden raad ik je aan om een paar gram magic truffles aan te schaffen, met voorkeur de Psylocibe Hollandia. Dat is een beter idee dan glaasje draaien, aangezien dat wetenschappelijk gezien zo lek is als een vergiet.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zo'n topic. Ik ga het nooit doen, omdat het nergens op slaat. Maar het boeit me niet wat de gevolgen zijn, want ik doe het toch niet. Prima, als je het doet, maar dan zijn de gevolgen(als de er al zijn) voor jou. Dus ik geloof er niet in en ga het ook niet doen.

Ik zou iedereen aanraden, om het niet te doen.

1. Het slaat nergens op, want win je ermee?

2. Het kan zijn dat het wel waarheid en dan heb je een groot probleem.

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry dat ik het misschien verkeerd interpreteer, maar zeg je nu dat je jezelf gek aan het maken bent? Als dat zo is kunnen we steevast concluderen dat dit allemaal onzin is.

maar ik zeg dat niet. Ik zeg in hoofdpost ALS het onzin is, kan je je gek maken, en darbij schrijf ik (wat voor mij waarschijnlijk niet het geval is)
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...