Jump to content

Graphics Tutorial List! Waar?


.Levi.

Recommended Posts

GRAPHICS TUTORIAL LIST

LATEN WIJ SAMEN IETS NEERZETTEN

Waar is de Graphics Tutorial List? Normaal gesproken stond deze mooi bovenaan in het Graphics Tutorials & Resources subforum, maar inmiddels al lange tijd niet meer. De voornaamste reden hiervoor was dat de lijst niet meer up-to-date was.

Uit verschillende bronnen hebben we vernomen dat er toch behoefte is aan een topic met tutorials. Hoe kunnen wij een nieuwe tutorial lijst maken dat kwalitatief goed is en gemakkelijk is bij te houden? Eigenlijk heel simpel en met jullie hulp kunnen we dat realiseren.

Wat?

Wij willen samen met jullie een nieuwe maar vooral overzichtelijke 'Graphics Tutorial List' creëren dat op basis van jullie persoonlijke top #3 tutorials wordt samengesteld. Er zijn verschillende categorieën waar je de mogelijkheid hebt om een top #3 in samen te stellen.

Waar vind ik de tutorials?

Je kunt in het Graphics Tutorials & Resources subforum tutorials vinden, maar ook in deze een (verouderde) tutorial lijst.

Stel hier je eigen top #3 samen

In dit topic kun je een top #3 tutorials per categorie aangeven. De categorieën zijn zo algemeen mogelijk gehouden, maar feedback is altijd welkom.

1. Het is niet toegestaan je eigen tutorial te kiezen.

2. Tutorials die niet compleet zijn (geen tekst/afbeelding) en daardoor slecht te volgen zijn, worden afgekeurd.

3. Stel een top #3 samen per categorie zover dat voor jezelf mogelijk is.

Deadline

De einddatum voor het samenstellen van je top #3 = t/m 31 januari 2015

De einddatum wordt verlengd als blijkt dat we jullie steun nog meer kunnen gebruiken.

Resultaat

Het resultaat is een nieuwe en overzichtelijke 'Graphics Tutorial List-topic' met daarin verschillende categorieën waarin tutorials ingedeeld kunnen worden. Iedere categorie bevat een maximaal aantal van 10 tutorials dat aan de hand van jullie top #3 is samengesteld. Omdat alleen de door jullie best bevonden tutorials in de lijst staan, blijft de lijst exclusief en van hoge kwaliteit. Het kan zijn dat er nog een aparte categorie komt (bijv. 'keuze van de crew').

Hopelijk kunnen we hier gezamenlijk aan blijven werken en bevordert het de kwaliteit van de tutorials over het algemeen.

Hoe blijft het topic up-to-date?

Door om de 3 maanden gezamenlijk opnieuw te kijken of er tutorials zijn die het verdienen om in de lijst te staan.

Berekend vanaf februari valt de volgende datum op: 1 mei 2015

Tips, op- of aanmerkingen?

Graag zelfs. Stel ze hier in dit topic.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk om te horen, 3L1077. smile3.gif We hopen dat leden hierdoor gestimuleerd worden om in de toekomst (betere en meer) tutorials te gaan schrijven/opnemen. Doordat we het op deze manier up-to-date houden en iedereen daar op een eerlijke en democratische wijze zijn bijdrage aan kan geven, blijft het leuk en creëren we een gezonde concurrentiestrijd wat het nieuwe 'Graphics Tutorial Lijst' en de kwaliteit daarvan ten goede zal komen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Zó, dit topic kunnen we ook weer toevoegen aan het rijtje 'Grote flops 2015'.

Het idee om gezamenlijk een tutorial lijst samen te stellen was leuk, maar aangezien er nog geen enkel lijstje is binnengekomen moeten we het denk ik toch anders gaan aanpakken. Ik vrees dat het toch net even te veel moeite kost om per categorie een favoriete tutorial te kiezen, wat ergens wel begrijpelijk is. Recente tutorials zullen misschien nog wel vers in het geheugen zitten, maar tutorials die al langere tijd liggen te verstoffen zijn de meeste waarschijnlijk wel vergeten of kennen ze niet.

We gaan het dan ook anders doen. De Graphics crew zal op basis van eigen kennis en inzicht een nieuwe tutorial lijst samenstellen. Om jullie niet geheel uit te sluiten in dit proces, krijgen jullie nog steeds de mogelijkheid om je favoriete tutorial(s) te vermelden. Geen regels, bepaalde eisen of maximaal aantal, gewoon dumpen als je wat weet. Let op: het wil niet meteen zeggen dat deze in de tutorial lijst wordt meegenomen, maar de kans is er wel.

Dump hieronder je favoriete tutorial(s) uit het Graphics forum!

PS: een link naar het topic is wel handig. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Het is jammer dat veel afbeeldingen bij tutorials van vroeger bij Imageshack e.d zijn gehost. Deze zijn nu niet meer beschikbaar en maakt het toch iets moeilijker om een leuke en goede tutorial uit te zoeken. Ik ga vanmiddag nog eens op zoek.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ik heb een aantal tutorials uitgezocht waar ik denk dat veel leden van het forum nog wat aan zullen hebben.

[PS CS2]Echte beginners tut - Visser 23

Goed voor beginners, en zeer duidelijk.

[PS] The Ballad Of Gay Tony - Kai-Shockwave

Een klassiekertje van het forum, leuk in het GTA-thema en goed uitgelegd in duidelijke woorden.

[PS] Tutorial - RMJ

Legt uit hoe je met redelijk simpele technieken toch een best flitsende signature kunt maken. Ik vind de titel alleen een beetje raar. :puh:

[PS] GTA logo tutorial - -Matthijs-

Weer eentje met het GTA-thema er aan vast, zeer duidelijk uitgelegd

Manga tekenen - Hiphoppah

Erg gewaagd om een tutorial als deze op het GTAForum te zetten, maar wel erg informatief en handig voor de mensen die dit toevallig willen leren.

[C4D] De basics leren - matt

Heel interessant om te lezen wat de basics van Cinema4D zijn, geeft ook zeker al een leuk resultaat voor een zeer basic tutorial.

[PS] Reflecterende tekst - matt

Truukje wat ik hier vaak op het forum zie/heb gezien wordt hier duidelijk uitgelegd

Tot zo ver mijn korte lijstje, misschien dat ik deze nog wat ga uitbreiden op een later moment.

Ik heb trouwens van de gelegenheid gebruik gemaakt om al mijn oude tutorials te heruploaden, aangezien een hoop er van down waren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...