Jump to content

Olympique Lyon


Crazy-Ghost

Recommended Posts

VA0R1j4.jpg?1

Olympique Lyon bevestigt de komst van Celie.

De geruchten waren er al een tijdje maar zijn nu eindelijk bevestigt. De Nederlander Peter Celie zal komend seizoen de nieuwe coach worden van Olympique Lyon. Hij wordt hiermee de tweede niet-Franse coach van de club. Door de komst van het grote geld naar Parijs bleef een kampioenschap de laatste jaren uit voor de Franse club. Het doel van Peter Celie is om de komende jaren weer een waardige concurrent voor Paris Saint-Germain te vormen. Ondanks dat de begrotingen maar 115 miljoen bedraagt heeft hij er alle vertrouwen in dit doel te bereiken. ''Potentie zit er genoeg in dit team. Denk aan talenten als Fékir en Bouhlali. Maar we hebben ook al enkele spelers waarvan ik verwacht dat ze zich de komende jaren bij de wereldtop zullen vestigen zoals Lacazette en Grenier. Onze jeugdopleiding is de laatste jaren flink verbeterd en levert sterren aan de top. Denk bijvoorbeeld aan Karim Benzema en Hugo Lloris. Beide spelers zijn bij ons doorgebroken. We moeten er nu voor zorgen dat er meer spelers bij ons gaan doorbreken. We hebben op dit moment een budget van rond de 13 miljoen om uit te geven en zullen dit vooral moeten investeren in opkomende talenten.''

Het bestuur heeft Peter Celie ook gelijk een doelstelling voor dit seizoen meegegeven. Dat is namelijk het direct plaatsen voor de Champions Cup. Dat zou een goede verbetering zijn aangezien de club zich op dit moment nog in de Europa League bevindt. Uiteraard heeft de coach ook een doelstelling voor in de beker en in de Champions League gekregen. In beide toernooien is het doel om bij de laatste 16 te eindigen. De coach denkt zelf dat deze doelstellingen voor het eerste seizoen goed te halen valt en wilt Lyon dit jaar klaar stommen voor een toekomstig kampioenschap. Hij zal dit vooral doen door veel talenten te laten debuteren en aan te trekken.

Celie wil dit seizoen in een 433 formatie spelen en is daarom op zoek naar enkele getalenteerde doch betaalbare vleugelspelers. Zowel zijn linker als zijn rechtervleugel speler voldoet nog niet aan zijn criterium. Ook is hij op zoek naar een nieuwe rechtsback. "Jallet wordt ook een dagje ouder en zal waarschijnlijk nog maar enkele jaren meegaan. Het is dus belangrijk om een waardige vervanger achter de hand te hebben voor als hij stopt.'' Welke spelers Celie op het oog heeft is nog niet bekend. Maar hier zullen we zeker nog wat van horen de komende tijd.

Opmerking: Ik heb de toestemming van Visser23 om dit topic te maken. De bedoeling is dat ik jullie op de hoogte houd van mijn carrière met Lyon door steeds stukje te plaatsen.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...