Jump to content

'Een legendarisch legioen..'


BoerTijger

Recommended Posts

feye.jpg

'Een legendarisch legioen'


Inleiding

We schrijven vandaag 1 juni 2013. PSV last een speciale persconferentie in en massaal uit de hele wereld komt er pers op af. Al snel wordt het duidelijk dat Philip Cocu terug in zijn rol als assistent-trainer komt. Er heerst maar een vraag in Eindhoven, wie wordt de nieuwe trainer, wie maakt ze kampioen. Al snel tovert het bestuur de onbekende, maar zeer talentvolle coach Joey van Straalen uit hoge hoed. Hij moet de Eindhovense ploeg naar succes leiden. In zijn 1e seizoen wordt de ploeg niet kampioen maar desondanks laat het bestuur weten vierkant achter van Straalen te staan, het voetbal is uitstekend en volgend jaar komt de titel er zeker, aldus de voorzitter. Nadat het 2e seizoen onder van Straalen 2 maanden bezig is wordt het duidelijk. Hoewel de ploeg zich met het gelijk aantal punten op de 2e plek bevindt stapt hij op. Zijn reactie luidt: 'Ik kan PSV niet draaiend houden, het spijt me.'

Engeland is het ook niet..

Slechts twee weken na zijn ontslag bij PSV krijgt hij vele aanbiedingen en besluit hij naar Queens Park Rangers te gaan, op dat moment uitkomend in de 2e divisie van Engeland. Hij wint geregeld maar na 1.5 maand komt hij in botsing met de voorzitter en besluit hij zelf op te stappen.

Rotterdam in shock

Het gaat niet goed in Rotterdam, Feyenoord staat slechts 14e. Ongelofelijk maar waar en Feyenoord opent een nieuwe koers. van Straalen krijgt hier de leiding in en haalt Bob Schepers gratis binnen. Het begint te draaien in Rotterdam-Zuid en staat na speelronde 30 zelfs op de 2e plek. Niemand had dat kunnen zeggen of dromen toen van Straalen werd aangesteld. 4 speelrondes te gaan en het hele team is in vorm, het team staat slechts op 1 punt achter op FC Utrecht die zeer verrassend 1e staan. Gaat van Straalen historie schrijven? Worden ze voor het eerst sinds 1999 weer kampioen?

Wordt vervolgd...

Voor de duidelijkheid; deze novelle gaat om Football Manager, ik ben slechts de manager en verzin allerlei tactieken etc, bouw een heel team op met veel realisme erin. Ik hoop dat jullie het gaan volgen, ik zit nu aan het einde van seizoen 2 met Feyenoord, PSV en QPR heb ik dus al gehad en we haken dus pas in vanaf eind seizoen 2014/2015 omdat ik begonnen ben in 2013/2014, onduidelijkheden of wat dan ook, praten mag knipoog.gif

Link to comment
Delen op andere websites

feye.jpg

'Een legendarisch legioen'


Knal er even doorheen omdat ik in de game verder ben

FEYENOORD KAMPIOEN

PELLE MET 5 DOELPUNTEN TEGEN GRONINGEN HELD VAN ROTTERDAM

Uiteindelijk kwam alles aan op speelronde 34. PSV staat 2e, Feyenoord 1e. Het scheelt 2 punten tussen de 2 topploegen en van Straalen zet een onwijs grote stunt neer. Maakt hij het af door de schaal te pakken? Dankzij Graziano Pelle doet hij het! Pelle na afloop: 'Meer dan DIT IS FANTASTISCH zeggen kan ik niet. Iedereen bedankt en graag speciale aandacht voor onze held; van Straalen!'

post-122930-0-96358800-1422454440.png

van Straalen na afloop: 'HET ENIGE WAT TELT IS DIE SCHAAL. HET IS FEEST! DANKU!' Het bestuur is dik tevreden en noemt van Straalen zelfs al een legende van de club.

De toekomst zag er niet best uit toen van Straalen werd aangesteld maar hij verloor slechts 1 wedstrijd in dienst van Feyenoord:

post-122930-0-17554800-1422454442.png

Het bestuur van Feyenoord heeft al besloten van Straalen een contract voor 5 jaar aan te bieden. Of van Straalen hierop in gaat is nog onduidelijk

Wordt vervolgd...

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk om het eens anders aan te pakken en via FM te spelen. Goed idee ook om met duidelijke alinea's en koppen te werken, dat komt de leesbaarheid ten goede. Wel zet ik vraagtekens bij de inhoud en het realisme van dit verhaal. Van Feyenoord weer een alom gevreesde ploeg maken is een mooie uitdaging, maar als je wekelijks met 4 of 5 doelpunten (en soms zelfs 7?!?) verschil wint, dan heb je dat doel eigenlijk al zo goed als behaalt. Ik speel zelf geen FM, dus ik weet niet precies hoe het spel werkt, maar ik zou eens overwegen om op een hoger niveau te gaan spelen, want in je eerste seizoen bij Feyenoord slechts één wedstrijd verliezen en verder elke tegenstander met grote getallen van de mat vegen, dat is eigenlijk zo goed als ondenkbaar. Begrijp me niet verkeerd, je moet natuurlijk spelen zoals je het zelf het leukst vindt, maar door je verhaal door middel van nieuwsberichten e.d. te presenteren, streef je een soort realisme na, en die doe je meteen weer teniet met de statistieken. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Silverbyte, voor een voetballiefhebber is deze game zeker een aanrader. Het is een puur tactisch spel waarbij je de wedstrijden zelf niet speelt. Je woont ze bij, als een coach. Daarnaast ben je manager over de hele club, dus jij bepaalt de aankopen, oefenwedstrijden, trainingen, tactiek, alles! Op een hoger niveau is gewoon niet mogelijk, dat bestaat namelijk niet in deze game. Het hangt er gewoon vanaf hoeveel jij weet van een tactiek. Als je dit uitstekend afstemt op je tegenstander(s), win je soms wel eens met grote cijfers.

Zo heb ik ook een carrière waarbij ik met 2-0 van Athletic de Bilbao won met Feyenoord. Maar daarnaast verloor ik met 1-0 van Shanghai Shenxin (een club waar ik nog nooit van heb gehoord). Het kan alle kanten op, dus je moet echt zorgen dat je tactisch sterk staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals Visser het al aangaf, de oefenwestrijden (behalve Gent) waren dan ook allemaal van veel lager niveau dus dan is het duidelijk dat je zo wint. Groningen 7-1 is omdat het daar niet goed gaat, stonden een na laatste, financieel naar de knoppen enzo.

Edit; overigens omdat ik FM15 toch heb gekocht zal deze novelle stoppen en kom ik terug met er eentje van FM15 ;)

Bewerkt: door BoerTijger
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...