Jump to content

Cities: Skylines


Dexist

Recommended Posts

Het eerste wat dit spel schreeuwt/oproept dat het een Simcity (2013) clone is met bijbehorende dingen die je direct herkent uit SimCity zoals slim bouwen met grids, infographics, bochtige wegen etc..

Echter als je het spel verder bekijkt blijkt het ook een dikke vinger te zijn naar alles wat fout was aan SimCity (2013). Ik denk dat vooral spelers die eerdere Simcity's hebben gespeeld teleurgesteld waren. Zelf vond ik het vooral jammer dat de maps te klein waren en dat er geen interessante ontwikkelingen waren qua DLC of community mods.

Door de vele filmpjes die nu al van het spel te zien zijn ben ik echt onder de indruk. Het is gewoon Simcity 4 + Simcity 2013 en dan natuurlijk nog een eigen twist eraan om het toch een eigen spel te maken.

De Twitter achtige berichten die in het spel voorbij komen zijn ook wel grappig, daarnaast ben ik echt onder de indruk van hoe grote steden je kan bouwen. Ik hoop dat mijn PC het spel aankan, al zijn de systeemeisen wel te doen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 371
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dexist

    99

  • KoningJesper

    48

  • Davedavy

    34

  • Phoenyxar

    30

Top Posters In This Topic

Posted Images

De Twitter achtige berichten die in het spel voorbij komen zijn ook wel grappig, daarnaast ben ik echt onder de indruk van hoe grote steden je kan bouwen. Ik hoop dat mijn PC het spel aankan, al zijn de systeemeisen wel te doen. smile3.gif

Klopt je begint al met een gebied van 2 km bij 2 km. En dat is al vrij groot. In het verloop van het spel kan je dit uitbreiden naar 9 keer een gebied van 2km bij 2km, met mods zou het zelfs nóg groter kunnen. Al heb je wel een beest van een pc nodig dan :)

Hier nog een F.A.Q. met handige informatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Het wordt echt een mooi spel. Modding is meer dan enkel modding. Er zitten gewoon editors in het spel en je kan alles delen via Steam Workshop. Dit is eigenlijk iets wat Rockstar Games ook zou moeten oden. puh2.gif

Via www.greenmangaming.com/vip kan je zowel de normale versie als de deluxe versie met veel korting krijgen. Geen ervaring met deze site, maar ze lijken legit. Als 'VIP' (wat iedereen is nadat hij/zij zich registreert) kan je dus de normale versie reserveren voor 21 euro ipv 28 euro.

Heb echt zin om deze game te spelen, al zal ik dinsdag wel eerst de heists gaan doen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Inmiddels heb ik mijn eerste stad draaiende. Door de stad loopt een grote rivier waar ik met een stuwdam meteen stroom mee maak. Op de linker oever is de stad een utopie en vind je alleen maar huizen, winkels en kantoren. De rechter oever heeft alle stink industrie en is dus wat minder utopisch.

Dit zorgt echter wel voor veel verkeer waardoor er vele (snel)wegen maar ook voetgangersbruggen naar beide kanten gaan. Daarnaast heeft de stad nog bussen, metro en treinen die ik nu mijn stad goed begint te lopen ook gratis heb gemaakt om de wegen zoveel mogelijk te ontlasten. Toch blijft de industrie zorgen voor veel (vracht)verkeer die ik zo veel mogelijk via snelwegen probeer weg te werken.

post-1-0-32898900-1426166322_thumb.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf Cities XL en daar de ultimate edition van. Volgens mij lijkt dit spel best wel op XL. Weet iemand of er veel verschillen zijn?

Wat een heerlijk nummer blijft dat toch :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is de game grafisch ietsjes hoger dan CitiesXL, en er zijn veel nieuwe functies erbij toegevoegd

Voor de rest zal ik het niet weten (Heb de game zelf natuurlijk (nog) niet gespeeld :puh:).

Bewerkt: door bountyskull_10
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf Cities XL en daar de ultimate edition van. Volgens mij lijkt dit spel best wel op XL. Weet iemand of er veel verschillen zijn?

Cities XL speelt toch erg anders(heb zelf platinum).

Cities Skylines is meer vergelijkbaar met Simcity 2013(qua engine/graphics) maar ook vergelijkbaar qua verschillende opties(bijvoorbeeld terraforming) met Simcity 4, de populairste Maxis simcity game.

Maar ja het hoofddoel in dit soort spellen blijft toch hetzelfde, een grote, goed draaiende en gebalanceerde stad bouwen. Maar mijn eerste indrukken van Skylines zijn goed :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf Cities XL en daar de ultimate edition van. Volgens mij lijkt dit spel best wel op XL. Weet iemand of er veel verschillen zijn?

Cities XL speelt toch erg anders(heb zelf platinum).

Cities Skylines is meer vergelijkbaar met Simcity 2013(qua engine/graphics) maar ook vergelijkbaar qua verschillende opties(bijvoorbeeld terraforming) met Simcity 4, de populairste Maxis simcity game.

Maar ja het hoofddoel in dit soort spellen blijft toch hetzelfde, een grote, goed draaiende en gebalanceerde stad bouwen. Maar mijn eerste indrukken van Skylines zijn goed :D

Ja, ik heb ook platinum. Het mooie van XL vind ik eigenlijk de graphics en toch wel ietsje realistischer dan simcity 2013. Nadeel vind ik dat het alsnog niet helemaal een goede combo is (alsnog een beetje karikaturig) , dat je niet super veel vrijheid hebt en dat het spel niet zo complex is. Simcity 2013 is hier nog erger in ofc. Pluspuntje daarvan vond ik dat simcity alle autootjes onthield, zodat je ze ook van bovenaf helemaal kon volgen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...