Jump to content

Cities: Skylines


Dexist

Recommended Posts

maar Cities Skylines is nogal duur.

27 euro duur voor een spel dat 3 dagen uit is? :bonk:

Net gespeeld overigens. Leuk dat je flink kan uitbreiden met je stad. Maar heb het ook wel weer gezien na 2/3 uurtjes :puh: Niet veel anders dan SC en op sommige opzichten vond ik hem zelfs slechter dan SC. Zo kun je bijv. je kolencentrale niet uitbreiden en moet je er twee bouwen. Ook moet je maar zien hoe je die spuuglelijke elektriciteitsmasten kwijt krijgt steeds. En daarnaast, die dubbele op en afrit met de snelweg is ook doodirritant :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 371
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dexist

    99

  • KoningJesper

    48

  • Davedavy

    34

  • Phoenyxar

    30

Top Posters In This Topic

Posted Images

maar Cities Skylines is nogal duur.

27 euro duur voor een spel dat 3 dagen uit is? :bonk:

Dan was GTA: V back in the day zeker alleen voor miljonairs? Damn, voel me rijk nu haha :puh:

Maar je kunt altijd nog updates verwachten. Zo hoop ik ook dat de uitbreidingsfunctie zoals in SC erin komt.

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Er is riool, stroom, verbinding met de snelweg en andere kant van de snelweg. Vraag genoeg. Als ik zones opstel aan de andere kant wordt er gewoon gebouwd.

Gelukt! Volgende vraag: Hoe laat ik de op- en afrit 'vliegen'? Zodat ze aan de andere kant kan verbinden?

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dus helemaal geen page up en page down :7 Meteen weer de controls verneukt.

Moet wel zeggen dat het spel snel saai wordt (zonder mods althans). Veel sneller dan bij SC. Een combinatie van de maps van dit spel en de mogelijkheden van SC was het een stuk leuker gok ik zo. Ik mis echt de optie om uit te breiden ipv budget 'vergroten'.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dus helemaal geen page up en page down :7 Meteen weer de controls verneukt.

Moet wel zeggen dat het spel snel saai wordt (zonder mods althans). Veel sneller dan bij SC. Een combinatie van de maps van dit spel en de mogelijkheden van SC was het een stuk leuker gok ik zo. Ik mis echt de optie om uit te breiden ipv budget 'vergroten'.

Heb ik niet dat het saai wordt, dat had ik juist bij SC :7. Maar inderdaad die uitbreidingsopties zou wel erg nice zijn.


Mijn stadje groeit mooi. Bezig geweest met de snelweg, die is nu stukje groter :D.

xbGsT2a.png

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Wat vinden jullie van deze game? Is hij het geld waard? Ik zit er namelijk wel over na te denken om dit spel aan te schaffen. Het ziet er allemaal leuk uit, maar ik hoop wel dat het meer is dan alleen maar bouwen.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor zijn lichte prijs wel te doen, alhoewel ik hem persoonlijk toch liever gedownkocht zou hebben. Maar daar denkt iedereen anders over :puh: Het is wel leuk, door mods (die gewoon worden ondersteunt) in de toekomst waarschijnlijk heel goed te spelen als er een actieve modding scene ontstaat. Bijv. opties tot uitbreiden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb vandaag het spel opgestart om eens te kijken of het wat is, en vooral of het ook het geld waard is om het uiteindelijk legaal aan te schaffen. Mijn eerste indrukken zijn positief. Ik heb de nieuwste SimCity vanwege alle negatieve punten nooit gespeeld, maar heb mij in het verleden wel vele uren vermaakt met SimCity 3000. Cities: Skylines heeft er erg veel van weg en werkt heel intuïtief, zeker als je SimCity hebt gespeeld of vergelijkbare games hebt gespeeld. Aangezien ik ook nauwelijks SimCity 4 heb gespeeld kan ik daar geen goede vergelijking mee maken, maar bij Skylines ben ik in ieder geval fan van het regelen van de verkeersituatie. Ik mis echter wel duidelijke aanwijzingen waar behoefte aan is (die lichtkrant in SimCity 3000 was gewoon weg geniaal!) en mis eigenlijk ook de daarbij behorende adviseurs of bezorgde burgers die je op zaken wezen. Tevens is het onduidelijk wat de verschillende policies gaan kosten. Ik klikte in het begin de eerste drie aan en maakte direct $3000 verlies. :cab: Fantastisch is wel het inzoomen en met de camera bijna in je stad kan rondlopen; dat geeft erg mooie indrukken van je stad, wat mij wel inspireert voor districtnamen. (Ik heb nog geen gebruik gemaakt van districten, maar het lijkt mij een interessant fenomeen.) De ruimte om te bouwen moet meer dan genoeg zijn: hier kan je best grote steden mee maken volgens mij. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad een leuke game. Het is echter wel zeer moeilijk om wat winst te maken met je stad. Je moet blijkbaar erg klein beginnen. Ik pak het altijd van het direct af aan groots aan, waardoor ik direct dikke schulden opliep. Ik ben dus direct opnieuw begonnen en heb nu een leuk stadje. Het maakt zo'n 700 euro per week winst, waardoor ik de mogelijkheid heb ik wat uit te breiden etc. Ik heb nu het industrieterrein en de woonwijken nog bij elkaar in één wijk, maar dat zal ik later moeten aanpassen naar de woonwijk en industrieterrein in aparte wijken. Dit is het volgende punt waar ik aan ga werken.

Het geeft me echt een leuke indruk!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...