Jump to content
Joriz

'GTA6 is bevestigd!' - Waarom het een leugen is!


med_gallery_1_5_508841.jpg

Afgelopen dagen meldde opeens heel veel media, waaronder ook diverse GTA-fansites dat Grand Theft Auto VI is bevestigd. Oftewel GTA6 komt er snel aan! Of toch niet?!? Rockstar Games heeft namelijk helemaal niets bekend gemaakt en verder is het op eerste oog onduidelijk waar dit soort verhalen vandaan komen. Daarom besloot ik het maar is uit te zoeken. blij.gif

Het begon deze week met een artikel op TweakTown. Met de spetterende kop Rockstar confirms GTA 6 is coming, says 'we've got some ideas' en met wat leuke citaten van Rockstar North baas Leslie Benzies melde ze dat GTA6 er aan komt. Of deze citaten daadwerkelijk van Leslie Benzies kwamen en of er daadwerkelijk een interview door TweakTown was gehouden werd bij het artikel niet duidelijk.

Daarna gingen vanzelf diverse media overnemen en presenteerde onder andere de website van de Gadget Show het als feit. Waarna het eigenlijk uit de hand liep en iedereen het domweg ging door posten. Van een deel zou je toch verwachten dat ze beter weten en iets van een journalisten opleiding hebben gedaan. Maar nee, binnen de kortste keren stond het op vele sites.

De citaten die TweakTown vermelde kwamen me gelukkig wel deels bekend voor. “We’ve got about 45 years worth of ideas we want to do" is namelijk in de afgelopen jaren al vaker in interviews en artikelen vermeld. Met wat zoeken kwam ik dan gelukkig al snel bij het originele interview van het tijdschrift Develop uit. op 3 oktober 2013 publiceerde Develop namelijk een interview met Rockstar North baas Leslie Benzies over hoe het er achter de schermen bij het bedrijf aan toe gaat. Dit interview stamt dus al weer uit 2013 en daarin is super interessant te lezen wat er allemaal bij komt kijken om zo'n fantastisch spel als Grand Theft Auto V te maken.

In dit interview uit 2013 werd dan ook de volgende vraag gesteld:

Q. And when will Benzies, the Housers and Garbut reform to talk GTA VI? Is there even a GTA VI yet?

A. “We’ve got about 45 years worth of ideas we want to do,” Benzies laughs. “We don’t know what GTA VI will be, but we’ve got some ideas. GTA Online is the focus right now. There ain’t no rest between finishing V and then Online. Plus we have some other things – stuff, DLC, I don’t know how to describe it exactly – that we’d like to do, and we’ll pick the right ones.”

Leslie Benzies zei toen dus dat ze nog 45 jaar aan ideeën hebben voor nieuwe GTA's, maar dat ze nog niet weten hoe GTA VI gaat worden. Al hadden ze dus in 2013 al blijkbaar ideeën (DUH!), is GTA6 dus nog helemaal niet bevestigd, laat staan hoe het spel echt gaat heten. Dat ze bij Rockstar North ergens aan werken lijkt me meer dan logisch en er zullen vast nog nieuwe GTA's komen. Maar wat er exact gebeurt voor toekomstige GTA's is de komende jaren nog afwachten. Helaas verspreidde dus vele websites deze week (weer) een leugen. GTA6 is helemaal niet bevestigd. traantjes.gif

Gelukkig weten we wel dat op 24 maart 2015 Grand Theft Auto V eindelijk naar de PC. Tevens staan de GTA Online Heists natuurlijk gepland voor begin 2015. De heists zullen gratis beschikbaar komen in GTA Online voor PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360 en PC. De komende tijd zal dus ook vooral hierover nieuws voorbij komen, daarnaast zullen we de komende jaren vast nog genoeg lol hebben met GTA5, want het wachten op een echt nieuwe GTA zal zeker nog meerdere jaren gaan duren.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Beter gaan ze eerst met de PC-versie bezig. En dan kunnen ze over 2 jaaar wel eens GTA IV uitkomen.

GTA IV gaat er binnen twee jaar niet aankomen denk ik...

Naja, we zien wel. Ze mogen dit jaar van mij misschien toch al een screentje, of een artwork vrijgeven. Dan kan ik tenminste al weer in de GTA-afwacht-sfeer gaan! :D

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Oja, die logo is ook hartstikke nep. Ze hebben het gewoon ge-photoshopt :7

Goh :7

Beter gaan ze eerst met de PC-versie bezig. En dan kunnen ze over 2 jaaar wel eens GTA IV uitkomen.

Wat denk je wat ze aan het doen zijn? Lees je überhaupt het artikel wel? :clown:

Toch even het interview even doorgelezen, en het is en blijft interessant om het te lezen. Ook omdat 'onze' eigen PatrickW weer naar boven wordt gehaald:

“We’d been Hot Coffee-d. We were thinking ‘We make video games, and [the US authorities are] doing this to us?!’”

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Is toch wel opmerkelijk om zien dat één site/medium gelijk een hele golf aan onzin kan voortbrengen. Zelf had ik nog helemaal niets gelezen over een mogelijke aankondiging, zo zie je dat je niet alles oppikt. Maar zo toegegeven zou een nieuwe aankondiging in de komende maanden niet misstaan (al lijkt het me sowieso wel dat men eerst een half jaar zal wachten na de PC-release voor men zoiets doet)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

als ze het nu (theoretisch) zouden aankondigen, zou het volgens de planning wel kloppen, met alle uitstellingen zijn we zo in 2019-2020....

( gta 4-5 zat ongeveer 6 jaar tussen) dus gta next (6 ? ) zal wel rond die tijd uitkomen met de welbekende uitsteltijd welke alleen maar erger word..

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Toch even het interview even doorgelezen, en het is en blijft interessant om het te lezen.

Zeker een mooi interview. Ondanks dat het uit 2013 stamt is het zeker mooi om te lezen. Daarnaast zijn de foto's ook nog eens mooi omdat we daarmee eindelijk de binnenkant van het kantoor van Rockstar North kunnen zien. smile3.gif

Oja, die logo is ook hartstikke nep. Ze hebben het gewoon ge-photoshopt emo.gif

Ga je nou mijn Photosoep kunsten afkraken. Voor de foto op de achtergrond, hier bovenaan, ben ik helemaal naar New York gevlogen. puh2.gif

Puur clickbait. En in plaats van nog meer internetverkeer (en dus inkomsten) naar zulke leugenachtige sites te sturen kan je beter gebruik makan van iets als archive.today.

Dank voor de tip. Veel sites lijken inderdaad steeds meer op clickbait. Al heb ik ook het idee dat veel nieuws gerelateerde sites tegenwoordig minder door journalisten worden gerund waardoor ze ook niet weten hoe je kwalitatief beter werk afleveren (misschien een slecht excuus).

Al ben ik bang dat we in de toekomst nog wel hier meer van gaan zien. Laten we hopen dat Rockstar Games dus snel weer wat nieuws of cools laat zien. Zoals een DLC voor GTA5 of een totaal nieuwe R* game. smile3.gif

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Conclusie: dit hele nieuws bericht is compleet zinloos

Wellicht voor de mensen die niet de verstandelijke capaciteiten hebben om geïnteresseerd te zijn in de achtergrond van het ontstaan van verhalen en roddels. Ik vind het juist enorm interessant. Conclusie: dit nieuwsbericht vind ik alles behalve zinloos.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...