Jump to content

Maak een lettertype van je eigen handschrift!


Cabyon

Recommended Posts

Soms levert internetten wel wat leuks op.. zoals vandaag. Ik zat wat te grollen en te grappen hier en daar, en toen kwam ik myscriptfont.com tegen. Het is best een vet idee: een font van je eigen handschrift. 't Enigste wat je hoeft te doen is een template downloaden, binnen de lijntjes (best lastig voor sommigen) letters schrijven en dan inscannen. En je bent klaar! Althans, dat zegt de website. Heb zelf nog niet de proef op de som genomen. Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.. wellicht een leuk iets om je brieven of wat dan ook digitaal mee te personaliseren. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Heb het eerder al een paar keer gebruikt, leuk om te experimenteren. Is wel aan te raden het met een tekentablet (of muis) te doen, want als je het doet met pen of potlood, dan lijkt mij een resultaat als hierboven begrijpelijk ;)

Ook met digitaal invullen werkt het niet optimaal om het professioneel te gebruiken (zo zal het ook niet bedoeld zijn :puh:), zo worden de letters geanalyseerd en overgetrokken net als Adobe Illustrator dat doet met de optie 'live trace'. Beetje 'hoekig' resultaat zegmaar. Maar oke, als grafisch designer ben ik hier ook wel een beetje (over)gevoelig voor :D

Bewerkt: door im_ruben
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...