Jump to content

Wat is jou favoriete zintuig?


GTAKevin023

Recommended Posts

Hey,

Ik heb via een ''waar denk je aan? status'' een tekst achtergelaten met: Als ik kon kiezen tussen doof of blind koos ik toch voor blind. Want muziek is toch mijn grootste liefde. :)

Nou bracht dit mij op het idee om een topic te openen met wat jou favoriete zintuig is.

Als jij 1 zintuig kon kiezen om mee verder te gaan in het leven en de rest zal verliezen, welke zintuig zou dit dan zijn? Zou het zijn proeven, zien, horen, ruiken of voelen? Ikzelf denk dat dit een topic zou worden om te kiezen tussen horen of zien. Tenzij je een alcoholist bent natuurlijk of verslaafd aan sex :puh:

Zoals jullie weten heb ik al gekozen voor horen. Want muziek is toch mijn grootste liefde in deze wereld. Ik zou niet kunnen leven zonder muziek.

Dus, succes met kiezen. :D

Groetjes GTAKevin023.

Bewerkt: door GTAKevin023
Link to comment
Delen op andere websites

Moeilijk. Als ik toch zou moeten kiezen zou ik voor het zicht gaan. Ik zou het vreselijk vinden om niet meer te kunnen zien. Laatst heeft een blinde spreker van AnySurfer laten zien hoe hij een computer en het internet gebruikt. Het is schrikbarend om te zien hoe weinig websites (13% van alle Belgische websites, als ik het me goed herinner) voldoende zijn aangepast aan mensen met een handicap.

Link to comment
Delen op andere websites

Best lastig. Mijn zicht zou ik denk ik het meeste missen. Sowieso kan ik dan mijn dochtertje zien opgroeien, maar ook omdat we steeds meer visueel geprikkeld worden, lijkt me dat beter. Mijn andere zintuigen zou ik enorm missen, maar als ik moest kiezen, dan maar zo.

Dit topic ook naar NOTA verplaatst, want daar past het prima.

Link to comment
Delen op andere websites

Best lastig. Mijn zicht zou ik denk ik het meeste missen. Sowieso kan ik dan mijn dochtertje zien opgroeien, maar ook omdat we steeds meer visueel geprikkeld worden, lijkt me dat beter. Mijn andere zintuigen zou ik enorm missen, maar als ik moest kiezen, dan maar zo.

Dit topic ook naar NOTA verplaatst, want daar past het prima.

Hier sluit ik me volledig bij aan. Het zou jammer zijn wanneer je niet meer intens kan genieten van muziek, maar 24/7 zonder zicht aldus in het donker leven, geeft mij geen prettig gevoel.

Link to comment
Delen op andere websites

Moeilijk. Als ik toch zou moeten kiezen zou ik voor het zicht gaan. Ik zou het vreselijk vinden om niet meer te kunnen zien. Laatst heeft een blinde spreker van AnySurfer laten zien hoe hij een computer en het internet gebruikt. Het is schrikbarend om te zien hoe weinig websites (13% van alle Belgische websites, als ik het me goed herinner) voldoende zijn aangepast aan mensen met een handicap.

Ik heb toevallig exact dezelfde voorstelling van Anysurfer gezien vorig jaar, inderdaad echt schrikbarend hoe slecht sommige websites in elkaar zitten op dat vlak. :7

Ik kies ook voor het zicht.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou liever dood zijn dan met 1 zintuig door moeten gaan, denk ik toch.

Het is toch hartstikke deprimerend als je niks kan horen, proeven, voelen maar wel zien, om aan te zien hoe de wereld verder gaat terwijl je continu verzorgt moet worden omdat je zelf niks meer kan.

Als ik juist 1 zintuig zou moeten laten vallen, dan is het proeven, ik ben een kieskauwer en dan is niet proeven toch een aardige makkelijke oplossing daarvoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...