Jump to content
Joriz

Over een maand spelen we GTA5 op de PC!


med_gallery_1_164_87518.jpg

De PC versie gaat er echt kwijl uit zien! Klik maar voor de grote versie!

Ik beloofde het al eerder, maar nu is het echt waar! We hoeven nog minder dan een maand te wachten, want op 14 april 2015 komt Grand Theft Auto V eindelijk naar de PC. Aangezien snel het marketinggeweld van Rockstar Games los gaat en er ook een trailer voor de PC versie aan zit te komen is het tijd om de laatste feitjes en geruchten op te sommen om te kijken wat we allemaal weten. smile3.gif

Wat er nieuw is met de PC versie van GTA5

GTAGames.nl afbeelding
Alles wat nieuw is in de next-gen versie (PlayStation 4 en Xbox One) komt natuurlijk ook naar de PC versie van Grand Theft Auto V. De first person mode, verbeterde grafische wereld, de extra muziek, en de vele extra te ontdekken dingen zullen dus aanwezig zijn. Daarnaast biedt de PC versie nog de volgende exclusieve extra's die niet op de consoles kunnen:

  • 1080p 60 fps resolutie
  • 4K resolutie ondersteuning (Ultra HD)
  • 3 monitor ondersteuning
  • NVidia 3D Vision (spelen met 3D-bril of 3D scherm)
  • Rockstar Editor waarmee je zelf filmpjes kan maken, bewerken en daarna uploaden naar Rockstar Social Club en YouTube.

Ook kunnen we met de PC versie eindelijk het singleplayer gedeelte van GTA5 gaan modden. Al wordt dit natuurlijk niet officieel ondersteund, lijkt het er naar uit te zien dat het toevoegen van o.a. zelfgemaakte voertuigen redelijk is te doen. Bereid je maar voor op de mooiste mods.

Waar je GTA5 goedkoop voor op de PC kan reserveren

In een eerder artikel schreef ik al dat het echt financieel uitmaakt of je een fysieke versie haalt of het spel via Steam of Rockstar download. Nog steeds is een fysieke versie van GTA5 voor op de PC het goedkoopst. Wat je er extra bij krijgt is alleen iets veranderd. Hieronder een actuele lijst waar je GTA5 het goedkoopst kan reserveren:

GTAGames.nl afbeelding
[table=header]Winkel|Versie|Prijs|Inbegrepen

Bol.com|Fysiek schijfje|€44,99|GTAV + $1,000,000 in-game bonus

Game Mania|Fysiek schijfje|€49,98§|GTAV + $1,000,000 in-game bonus

Nedgame|Fysiek schijfje|€49,00§|GTAV + $1,000,000 in-game bonus

ConsoleShop.nl|Fysiek schijfje|€54,99|GTAV + $1,000,000 in-game bonus

Rockstar Warehouse|Fysiek schijfje|€59,99*|GTAV + $1,000,000 in-game bonus

Rockstar Warehouse|Digitale Download|€59,99|GTAV + $1,300,000 in-game bonus

Steam|Digitale Download|€59.99|GTAV + $1,300,000 in-game bonus[/table]

§ Hier kan nog verzendkosten bovenop komen al kost ophalen je in de winkel natuurlijk niets extra.

* Bij Rockstar Warehouse betaal je bij fysieke dingen ook nog is verzendkosten, al kan je wel vele leuke GTA goodies mee bestellen

Alleen met Pre-orders voor 9 maart krijg je een extra $300,000 voor Grand Theft Auto Online.

Wat voor PC je nodig hebt voor GTA5

GTAGames.nl afbeelding

De systeemeisen zijn zeer acceptabel voor GTA5, al eist Grand Theft Auto V wel zeer veel opslagruimte. Je hebt maar liefst 65 GB aan vrije ruimte op je harde schijf nodig en waarschijnlijk wordt dit in de toekomst nog meer met de release van toekomstige DLC's.

Opvallend is ook dat je een 64 bits versie van Windows nodig hebt en daarnaast ook een internetverbinding is vereist voor de activatie van het spel en natuurlijk voor het spelen van GTA Online.

Als je de onderstaande systeemeisen bekijkt zullen meeste gamers dus geen nieuwe PC (onderdelen) hoeven kopen, tenzij je nog zo'n oud ding hebt als op de foto. puh2.gif

[table=header] |Minimum vereisten|Aanbevolen vereisten

Besturingssysteem:|Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1, Windows Vista 64 Bit Service Pack 2*|Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1

Processor:|Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs) / AMD Phenom 9850 Quad-Core Processor (4 CPUs) @ 2.5GHz|Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs)

Geheugen:|4GB|8GB

Grafische Kaart:|NVIDIA 9800 GT 1GB / AMD HD 4870 1GB (DX 10, 10.1, 11)|NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD7870 2GB

Audio:|100% DirectX 10 compatible|100% DirectX 10 compatible

Schijfruimte:|65GB|65GB

DVD Speler|✓|✓

Internetverbinding|✓|✓[/table]

*NVIDIA videokaart aanbevolen onder Windows Vista

Wat we verder nog kunnen verwachten van GTA5

GTAGames.nl afbeelding
Heists, iedereen heeft het er bijna over en we wachten ondertussen al 511 dagen op. Maar binnen enkele dagen/weken/'binnenkort'/morgen? (doorstrepen wat niet van toepassing is) komen de GTA Online heists toch eindelijk naar alle consoles en op 24 maart ook naar de PC! Ondertussen weten we al dat deze gratis DLC voor GTA Online vijf grote spannende roven zal bevatten die in totaal opgebouwd zijn uit twintig kleinere missies. Daarnaast brengt de heists nog diverse coole nieuwe voertuigen en wapens naar GTA Online.

Daarnaast zoals Shawn "Solo" Fonteno, die in GTA5 de rol van Franklin speelt, al eerder bevestigde en Rockstar Games in het verleden al een paar keer kort heeft genoemd is er ook een flinke uitbreiding op het singleplayer verhaal van GTA5 op komst. Al is hier verder op dit moment nog niets over bekend verwacht ik hier in de loop van het jaar meer informatie over.

Daarnaast verwacht ik dat Rockstar Games ook voor in de toekomst nog plannen heeft voor GTA Online en dat we hier na de release van de PC versie nog zeker meer over gaan horen.

Mijn vraag aan jullie allemaal is of jullie net zo als ik GTAV voor de PC hebben gereserveerd en net zo als ik uitkijken naar het beste computerspel van 2015!? shiny.gif

Bewerkt: door Joriz

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Alternatieve titel: Over een maand maak ik weer en topic dat GTA 5 PC is uitgesteld!

Nah, zonder gekheid. Ik zal hem wel gaan halen, al denk ik niet op de release zelf, zal daarvoor eerst een betere laptop moeten aanschaffen :) Al zal GTA V net speelbaar moeten zijn op de laptop die ik nu heb. Ben wel benieuwd naar wat de modders ons zullen brengen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

ik ga hem niet voor de pc aanschaffen.

had hem voor ps3 en nu voor ps4, en bij die laatste ga ik het houden.

Als ik alle spellen ook ng voor een pc moet kopen dan blijf ik bezig en had ik de spelconsole beter niet kunnen kopen :puh:...

Daarbij zie ik het ook niet echt zitten om voor de zoveelste keer alle missies nog eens te gaan zitten doen. Straks kan ik ze nog met mijn ogen dicht :7

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...