Jump to content
Joriz

Ned Luke (Michael) verkoopt wapens met een heftig verhaal!


gallery_1_5_33769.jpg

Vannacht keek ik wel heel erg raar op toen ik het onderstaande reclamespotje tegen kwam op het internet. In het reclamespotje blijkt niemand minder dan Ned Luke (Michael De Santa in GTAV) wapens staan te verkopen in een wapenwinkel.

De reclame blijkt echter niet voor wapenwinkels te zijn, maar juist tegen wapens. In de hipster wijk Lower East Side op Manhattan heeft States United Against Gun Violence een neppe wapenwinkel geopend en daarbij de bezoekers gefilmd. Bij elk wapen vertelt Ned wat voor gruwelijke dingen er allemaal met dit soort wapens zijn gebeurd.

Al zien wij Europeanen GTA en ook Ammu-Nation als grote parodie, blijkt 40% in Amerika zonder enkele check in een wapenwinkel een wapen te kunnen kopen. Omdat bijna elke malloot in Amerika dus zo makkelijk aan een wapen kan komen overlijden in de USA alleen al jaarlijks 30,000 mensen door wapen gebruik/misbruik, daarnaast raken er ook nog is jaarlijks 60.000 mensen gewond.

Daarnaast blijken veel doden ook nog is te vallen door bijvoorbeeld kinderen die er mee spelen wat de volgende heftige reclame oplevert:

Ben je ook een GTA of R* nieuwtje tegen gekomen of werk je zelf aan wat bijzonders wat je met iedereen wilt delen? Laat het me dan weten zodat het ook in het nieuws komt.

Bron:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Top reclame voor een goed doel. Zelfs als je het reguleert zijn er mafkezen die door de keuring heen komen.

Al kan ik ook wel wat argumenten verzinnen tegen het feit dat enkel de overheid wapens mag gebruiken.

Alle wapens op de hele wereld afschaffen is denk ik de beste onmogelijke oplossing.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik sta voor stelt van dat zoveel Amerikanen een wapen willen veroorloven, en de meeste weten de nare gevolgen er niet van.

Het is wel een vrij informatieve en een leuke video. Hopelijk zullen de personen voortaan wat beter nadenken.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik had het aantal slachtoffers van wapens eigenlijk hoger verwacht in Amerika. Vooral op zo'n grote bevolking vind ik het er niet veel.

Neemt natuurlijk niet weg dat elk slachtoffer er 1 teveel is.

@Fgras: inderdaad beste, maar onmogelijk. Zelfs al zou je alle vuurwapens al kunnen verbieden wereldwijd, dan nog zijn er zat andere manieren/keukenmessen om mensen van het leven te beroven.

Ik denk dat ze het wapen bezit in Amerika behoorlijk moeten verzwaren.

Zodat je zonder papieren niks meer krijgt, echter zegt dit verder nog niets. Dit hebben we in Nederland ook meegemaakt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het zegt toch veel als je als vrouw een wapenwinkel in loopt om een geweer te kopen voor BESCHERMING! Alsof je plots aangevallen wordt.

Daarbovenop is een geweer ervoor om aan te vallen en niet om te beschermen.

En dan denk ik ook dat de kans dat je wordt bedreigt groter is als je een pistol hebt, omdat die mensen dan argwaan voor je hebben.

Ze moeten in USA de wapenwed hetzelfde maken als in NL. Onze beschaving moet gewoon niet beschikken over moordwapens, behalve in games natuurlijk :puh: .

Bewerkt: door GTA5VehicleFreak

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mooi filmpje, hele goeie reclame. Een van de vrouwen geeft na bezoek aan de winkel precies aan wat het grote probleem is: "Het is ons recht"; het hebben van een wapen is in de VS zo ongeveer zo gewoon als ademen. En het is wel heel moeilijk om dat bij de mensen weg te halen. Maar heel goed dat ze, mede met dit soort acties/filmpjes, mensen bewust willen maken van het gevaar van een wapen. Mensen willen een wapen om zichzelf te beschermen, maar vergeten dat geweld vaak meer geweld uitlokt. Dat is overal zo, ook bij ons. Een inbreker kan een wapen bij zich hebben, maar zal dit meestal pas gebruiken wanneer hij overlopen wordt en aangevallen wordt.

Wel leuk dat ze Ned Luke voor dit filmpje hebben gebruikt; in GTA V kijkt hij niet op een knal meer of minder, om dan hier eerst heel enthousiast over een wapen te praten en dan de mensen te wijzen op de verschrikkingen die kunnen gebeuren.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het zegt toch veel als je als vrouw een wapenwinkel in loopt om een geweer te kopen voor BESCHERMING! Alsof je plots aangevallen wordt.

Er zijn in Amerika zeker plekken waar je in levensgevaar bent als je er niet vandaan komt. Daar moet ik wel bij zeggen dat het publiek dat bij die winkel aan komt lopen niet noodzakelijkerwijs in die categorie vallen, maar ik erken de noodzaak van sommige mensen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...