Jump to content

The Elder Scrolls: Online


NickOwnage

Recommended Posts

The Elder Scrolls Online



2hwd25g.jpg

Ontwikkelaar: ZeniMax Online Studios

Uitgever: Bethesda Softworks

Genre: MMORPG

Platforms: PC, Xbox One, Playstation 4

Aantal spelers: 1 t/m ?

Release: PC & OSX - 4 April 2014 Playstation 4, Xbox One - 9 Juni 2015

The Elder Scrolls Online speelt zich circa 1000 jaar voor de gebeurtenissen van Elder Scrolls V: Skyrim af.

Skyrim was een groot succes bij de meeste spelers van deze game. Alleen de uitgevers Bethesda wilden nog een stapje verder gaan met deze game. Ze wilden een grote open online wereld creëren. In het begin waren er geruchten dat Skyrim een uitbreiding zou krijgen om online met elkaar te kunnen spelen zoals dat destijds al kon bij games zoals World of Warcraft. Met als hoofddoelstelling om gamers de wereld samen te kunnen ontdekken. Maar al gauw werd bekend dat ze een compleet nieuwe game wilden uitbrengen.

Voordat je begint met spelen moet je kiezen een zogenaamde factie. Elke factie heeft keuze uit 3 rassen met elk speciale eigenschappen en specialiteiten. Facties waaruit je kan kiezen zijn: de Aldmeri Dominion (Rassen: Altmer, Bosmer en Khajiit), Daggerfall Covenant (Rassen: Bretons, Redguards en Orismer) of Ebonheart Pact (Rassen: Nords, Dunmer en Argonians)

Net zoals in Oblivion en Morrowind zijn er een aantal klassen waar de speler uit kan kiezen namelijk: De Dragon Knight, Templar, Sorcerer en Nightblade. Een Dragon Knight is voornamelijk gericht op het vechten met een zwaard, dubbele zwaarden of een zwaar met een schild. De Templar is een Dragon Knight, die meer gericht is op het gebruik maken van krachten. Een Sorcerer is een magiër, iemand die voornamelijk vecht met krachten en een Nightblade is iemand die vooral sluipt en verrassingsaanvallen uitvoert.

Na enige releasedatumwijzigingen kwam op 4 April 2014 The Elder Scrolls Online uit voor Windows en OS X.

De game was in het begin een grote hype. In het begin zaten er veel fouten in het spel en ook zou je een maandelijks abonnement moeten aan gaan om naast de aanschaf van de originele game het spel ook daadwerkelijk te kunnen spelen.

Dit feit werd door veel gamers negatief opgevat. Enkele weken geleden heeft Bethesda dit teruggedraaid en hebben ze de game omgetoverd in een gratis speelbare MMORPG (Na aanschaf van de game) alleen had je de optie om toch het abonnement aan te gaan voor vele extra ingame content.

Kort na deze aankondiging kreeg The Elder Scrolls Online een uitbreiding van zijn naam namelijk: The Elder Scrolls Online - Tamriel Unlimited. Voordat deze editie aangekondigd was kwamen er 2 verschillende edities uit namelijk de originele game: The Elder Scrolls Online en de collectors edition genoemd: The Elder Scrolls Imperial Collectors Edition. Alleen deze collectors edition is in de Benelux uit de handel genomen i.v.m. copyrightschending.

De releasedatum voor de console versie is op 6 Juni 2015.

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

"

abonnement aan te gaan voor vele extra ingame content"

Als ik een spel aanschaf wil ik alles kunnen hebben en niet minder dan andere spelers. Ik verheugde me heel erg op het spel voordat die uitkwam, maar dat enthousiasme is helemaal weg, ook al hoef je niet meer maandelijks te betalen om te kunnen spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, dat is zeker waar! Op dit moment heb ik nog geen meer info over wat deze extra content werkelijk inhoudt. Desondanks wil ik deze game toch een kans geven. Ik heb ESO overigens nog niet gespeeld. Ik koop hem voor Xbox One.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Eerlijk gezegd weet ik helemaal niet wat ik van deze game moet vinden. Ik vond de 'gewone' Elder Scrolls delen altijd erg leuk om te spelen en dat vind ik overigens bij de meeste MMO's. Maar het feit dat een game erg veel fouten bevat, zoals Nick aangeeft, schrikt mij erg af. Ik heb namelijk geen zin om met andere mensen te spelen, wanneer mijn eigen spel niet goed werkt. Dan is het quasi onmogelijk om goed met andere spelers te spelen. Om deze reden weet ik niet of het verstandig is om de game te kopen, grotendeels door de bugs.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit zijn wel de bugs, die (bijna) elke MMO wel last van heeft. Dit wordt ongetwijfeld opgelost. Het zijn makkelijk op te lossen bugs die ik ben tegengekomen. De gameplay is voor de rest smooth en speelt heel fijn. De interactie met andere spelers is wel miniem. Je staat soms met 15 spelers in een dungeon om 1 wezen te vermoorden die elke minuut weer spawnt voor de genen die hem nog moeten vermoorden voor de quest. Vooral in de begin stad heb je hier last van. In de open wereld heb je al meer ruimte om te vechten.

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, ik vatte jouw vorige post of alsof de hele game vol bugs en andere fouten zit. Als dat niet zo is en er waarschijnlijk nog het nodige aan hersteld wordt, is de kans best wel aanwezig dat ik 'm ga kopen! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, ik vatte jouw vorige post of alsof de hele game vol bugs en andere fouten zit. Als dat niet zo is en er waarschijnlijk nog het nodige aan hersteld wordt, is de kans best wel aanwezig dat ik 'm ga kopen! :)

Eerder genoemde bugs zijn alweer opgelost. :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Oh, jammer als je XB1 had gehad, konden we samen spelen. Updates opgehaald is mijn Xbox Live verlopen. :7

Wat vind je ervan tot nu toe?

Wel goed, enkel jammer van die hoeveelheid spelers in dezelfde dungeon waardoor het soms een warboel word.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...