Jump to content

Jeremy Clarkson ontslagen bij BBC


Ezra24rct3

Recommended Posts

liveblog

Als iemand agressie vertoond (op de werkvloer) tegen zijn collega's (als ie bezopen is), dan moet ie gewoon ontslagen worden, punt. Anderzijds hoop ik natuurlijk ook dat ze in de zelfde samenstelling verder kunnen op een andere zender. Al presenteren ze een show over lieveheersbeestjes :D

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Als iemand agressie vertoond (op de werkvloer) tegen zijn collega's (als ie bezopen is), dan moet ie gewoon ontslagen worden, punt. Anderzijds hoop ik natuurlijk ook dat ze in de zelfde samenstelling verder kunnen op een andere zender. Al presenteren ze een show over lieveheersbeestjes :D

Dit, behalve dat auto's het enige is waar zij alle drie echt gek van zijn. Een nieuwe autoshow zit er dus waarschijnlijk wel in.

Clarkson was al vaker in de problemen gekomen. Vooral zijn racistische en discriminerende uitspraken gingen voor de BBC te ver. Zo noemde hij Mexicanen in 2011 lui en dom. Ook gebruikte hij het woord ‘slope’ (min of meer spleetoog), vergeleek hij Japanse auto’s met misvormde mensen en Mexicaans eten met braaksel. Toen hij zei dat stakers neergeschoten zouden moeten worden, ontving de BBC meer dan 31.000 klachten.

Ook zou hij het woord ‘nigger’ hebben gebruikt om een vergelijking tussen twee auto’s te maken. De beelden werden niet uitgezonden, maar doken op op de website van de Daily Mail. Daaruit blijkt dat hij een oud kinderversje opzegt („Eeny, meeny, miny, moe/ Catch a nigger by the toe”), maar juist het omstreden zinsdeel inslikt.

Wat betreft het bovenstaande: Mexicaans eten met braaksel vergelijken is simpelweg je mening uiten, de opmerking over het neerschieten van stakers was satire, en het woord nigger heeft hij nooit geuit. In mijn ogen hebben de media Clarkson altijd in de spotlights gezet omdat ze weten dat zijn naam lezers/kijkers trekt.
Link to comment
Delen op andere websites

De (Nederlandse) media verkondigen echt de ene onzin na de andere. Zo heeft Clarkson volgens NU en RTL 'vaak' racistische uitspraken gedaan.. Dit is een keer ten sprake geweest en helemaal niet bewezen. Het enige wat nu gebeurd is, is dat er een 'tik' is gegeven bij het eten. Een duwtje (aldus ooggetuigen), en nota bene heeft die het zelf bij de BBC gemeld. Maar waarom? Speculaties, speculaties, speculaties.. Nu maar hopen op een leuke show bij de commerciële met het trio, alhoewel het toch nooit meer zo kan worden als voorheen.

RTL had het zelfs als frontpage item:

350juyf.png

En dan nog die huilies met 'stop geweld op de werkvloer' :7 Nee ik keur het niet goed, nee ik was er niet bij en weet ook niet precies wat er gebeurd is. Maar meneer is niet in mekaar geslagen, volledige context zullen we toch nooit te horen krijgen.

Op dit moment is er maar 1 ding te zeggen: Kutzooi.

Of, cock.

Of, laat maar :erm:

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Erg jammer, ik was altijd fan van Top Gear en keek elk seizoen als eerste op BBC2, dus nog voordat het in Nederland uitgezonden werd

Ook al maken ze nog nieuwe uitzendingen, ga ik het niet meer kijken en zou ik eerder Top Gear boycotten

Mochten er nog nieuwe presentators komen zal dat wel hetzelfde volk zijn als Top Gear USA, daar kan ik gewoon niet naar kijken :(

Nee, voor mij is Top Gear met Jezza, Captain Slow en The Hamster

Dat voorval met dat die iemand geslagen zou hebben zou ook flink overdreven zijn overigens, maargoed, het zal wel heerlijk zijn om iemand in een kwaad daglicht te zetten

Link to comment
Delen op andere websites

Stiekem had ik nog de hoop dat Jeremy kon blijven, maar helaas... Natuurlijk is het een begrijpelijke zet van de BBC, maar dat neemt niet weg dat het doodzonde is. Ondanks z'n controversiële kantjes is Jeremy een fenomenale en onvervangbare presentator, dus ik juich het alleen maar toe dat May en Hammond niet samen/met een vervanger doorgaan. Ondertussen is het inderdaad hopen dat ze op een andere manier met z'n drieën weer op de buis zullen verschijnen - het is immers een gouden trio en het zou doodzonde zijn dat hun TV-carrières op deze manier scheiden. Ondertussen is er gelukkig nog genoeg materiaal van Top Gear om van te genieten. Zojuist heb ik de US special (S9E3) herbekeken, heerlijk. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom al die heisa rond die kutzender? Dat die 3 mannen eens hun verstand gebruiken, hun C4tje geven en naar een zender gaan die niet zo bekrompen is en om alles loopt te bitchen. Menig zender ziet het drietal graag komen, daar ben ik van overtuigd.

Link to comment
Delen op andere websites

Bijzonder spijtig dat dit gebeurd is. Ik heb helemaal niks met auto's, maar door de manier waarop Top Gear in elkaar zit vond ik het altijd erg leuk om te zien. Maar ik begrijp dat de BBC deze keuze heeft gemaakt, want wat hij heeft gedaan is natuurlijk volkomen absurd en respectloos. Maar goed, laten we hopen dat we ze terug zullen zien op een andere zender waar ze verder kunnen met hun grappen en grollen. En anders hebben we altijd de herhalingen nog.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...