Jump to content
Joriz

Weer update voor next-gen versie van Grand Theft Auto V!


GTAGames.nl afbeelding
Gisteravond heeft Rockstar Games weer een update uitgebracht voor de next-gen versie van Grand Theft Auto V. Een paar honderd MB grote patch is uitgerold voor Xbox One en PS4 die wat kleine problemen oplossen die nog aanwezig waren in het spel. De update met versienummer 1.10 lost de volgende problemen op in Grand Theft Auto V en GTA Online:
  • In GTA Online veranderde soms je huidskleur of gezicht van je personage. Dit is nu opgelost.
  • Het probleem is opgelost wanneer andere spelers op je richten soms de verkeerde animatie afspeelde.
  • Parallax mapping werkt weer! Al is deze fix het minst merkbaar werd hier door vele fans wel over geklaagd. Sinds 1.08 zag GTAV er opeens grafisch iets minder uit. Meteen kwamen er allerlei complottheorieën dat Rockstar Games expres de next-gen versie er slechter uit wil laten zien. Sinds 1.08. was botsschade opeens afwezig in GTAV en GTA Online. Dit was gelukkig al met de vorige update gerepareerd. Ook het Parallax mapping effect was met update 1.08 opeens weg. Dit effect zorgt voor diepte in platte objecten/textures. Hierdoor hebben objecten opeens reliëf die eigenlijk in het spel een plat plaatje zijn. Dit is met name te zien in het grind voor Michael zijn huis (klik op plaatje voor grote versie). Met deze update werkt dit effect weer goed. Mij lijkt het dat dit gewoon een programmeerfoutje was die de testers niet goed hebben opgemerkt. Om dit te zien moet je namelijk wel heel goed naar de details van het spel kijken. Zelf was het me namelijk ook niet opgevallen totdat iemand anders mij er op wees. :puh:



med_gallery_1_5_182730.jpg
in versie 1.08 en 1.09. was de parallax mapping opeens stuk.

med_gallery_1_5_211547.jpg
Met update 1.10 werkt het parallax mapping effect weer zoals voorheen! :)



Bron: Rockstar Games Support

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

parallax mapping effect was mij nog niet zo direct opgevallen, toch vind ik dat R* goed bezig blijft met verbeteren van het spel, en luisteren naar de spelers.

Dat huidskleur gebeuren was mij wel opgevallen :7 maar ik kon er op zich wel om lachen.

Waar ik met de laatste heist (pacific bank) last van heb gehad (en meerdere) is dat je na afloop van de heist (als host) vast zit in dat gebouw van Lester. Weet je ofdat dit misschien ook meegenomen is in de patch?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Huh, ik zie werkelijk geen verschil in die 2 afbeeldingen, dat terzijde. Enne, de PS3 en de Xbox 360 behoren tot de Old Gen.

De PS4, Xbox One zijn de Current Gen, hopelijk begrijpen jullie nu de termen ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat nou als we het gewoon old-gen en next-gen noemen. Dan betekent next-gen 'het nieuwste', dus PS4 en XBox1. En dan is old-gen 'het oudere', dus alles voor next-gen. Het is maar een suggestie... :$

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik zag ergens dat wagens die in je garage geglitched zijn niet door rockstar zijn verwijderd, maar dat wanneer je ze wilt gebruiken dat je ontploft.

Als dit waar is, dan vind ik dit geniaal bedacht van R*. :7

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Kijk eens goed naar het grind. loveit.gif

Inderdaad. Het is niet direct te zien maar als je beide afbeeldingen opklikt voor de grote versies en dan naast elkaar legt zul je zien dat de ene versie voor je gevoel veel meer diepte in het grind heeft. Daarnaast zul je zien dat tussen de twee planten aan de linker kant de bladeren meer diepte hebben en je bij de 1.10 versie dus meer het gevoel hebt of je die losse bladeren zo kan beetpakken.

Maar het gaat om een klein detail. Mij was het ook niet opgevallen, toch goed dat R* het zo snel weer heeft gerepareerd.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...