Jump to content
Joriz

Grand Theft Auto V PC Trailer geanalyseerd!


Het is tijd om de GTAV PC Trailer is goed van dichtbij te bekijken. Dit is namelijk geen trailer als meeste voorgaande, waar vooral nieuwe functionaliteit en personages werden voorgesteld. In deze trailer wil Rockstar Games duidelijk laten zien dat de PC versie van GTA5 de grafisch beste versie.

GTAGames.nl afbeelding
Mededeling aan het begin

Voor het eerst begint Rockstar Games een trailer met een mededeling. Namelijk dat je dit op je meest nieuwe apparaat en met een meest nieuwe browser moet kijken. Wat Rockstar Games hier mee wilt zeggen dat als je dit op een oud apparaat kijkt en/of met verouderde browser dat alleen al deze video niet goed kan afspelen. Rockstar Games wil in deze video duidelijk al het gevoel meegeven hoe het spel er op een moderne computer uit gaat zien.

De PC versie van GTA5 is namelijk met 60 fps (beeldjes per seconden) te spelen. Deze video is ook met 60 fps opgenomen. Het grote voordeel van 60 fps ten opzichte van 30 fps is dat bewegingen er veel vloeiender uit zien. Op gameconsoles speel je nog met 30 fps, maar op de PC ga je bewegingen dus veel vloeiender zien waardoor schietpartijen er ook veel beter uit gaan zien en beter speelbaar zijn.

Bungelende schoenen

De video begint en eindigt met bungelende schoenen. Je zou bijna zeggen dat er een diepere betekenis achter zit. Zo is het volgens Wikipedia een volkssport. Het kan verwijzen naar de film Wag the Dog, het kan zijn dat iemand de schoenen in de boom gooit na het doen van een wens of dat er onder schoenen iemand is vermoord (zeer waarschijnlijk voor het criminele South Los Santos).

Echter denk ik dat Rockstar Games vooral het detail van GTA5 hiermee wilt benadrukken en dat scherptediepte (Depth of field) effecten in het spel ook goed aanwezig zijn.

med_gallery_1_171_13642.jpg

Levendige wereld

GTAGames.nl afbeelding
GTAGames.nl afbeelding
In het shot erna doet Franklin zijn deur open naar de buitenwereld, alsof hij een nieuwe wereld instapt (ja, ik begin filosofisch te worden). Hierbij wil Rockstar Games duidelijk laten zien dat Los Santos een levendige stad is waarin naast hoofdpersonen Franklin, Trevor en Michael ook vele andere mensen wonen. Nadat Franklin zijn deur uitloopt zie je ook allerlei mensen over straat lopen en daartussen Chop de hond.

Met de 'next-gen' versie (PlayStation 4 en Xbox One) heeft Rockstar Games diverse dieren aan het spel toegevoegd, maar ook van bestaande dieren (waaronder Chop) de details flink verbeterd. Hierdoor lijkt zijn vacht bijna aaibaar. Dit is dus ook duidelijk te zien in deze PC trailer.

De weg naar de PC

Daarna brengt Rockstar Games verkeersborden van boven de snelweg in beeld. Opvallend is hoe gedetailleerd deze borden zijn. Zelfs het reliëf is er bijna in te zien door het parallax mapping effect.

Een ding valt wel op als je goed kijkt. In het onderstaande shot is drie keer dezelfde auto in beeld. Al hebben ze wel verschillende kleuren, komt dit al voor sinds Grand Theft Auto III. Het kost namelijk minder rekenkracht en geheugen om meerdere malen dezelfde auto te tonen dan verschillende. Hierdoor zien we dat de wereld van Grand Theft Auto niet 100% echt is, al zou het in het echt ook voor kunnen komen dat je drie dezelfde auto's binnen korte tijd ziet.

med_gallery_1_171_153696.jpg

Chillen in Los Santos

Daarna volgen er wat shots van het strand en een chillende Michael. Mooi vind ik vooral dat je alle parasolletjes op het strand kan zien en zelfs het reuzenrad met al zijn details in de verte. Daarnaast heeft Michael zelfs reliëf onder zijn schoenen zitten.

sml_gallery_1_171_82963.jpg sml_gallery_1_171_121530.jpg sml_gallery_1_171_422390.jpg

GTAGames.nl afbeelding
Rust in Paleto Bay

Door de GTA Online Heists waren we het misschien al bijna vergeten. Maar een groot gedeelte van het verhaal van GTAV draait ook om overvallen. Zo wordt in deze trailer een groot deel van The Paleto Score in beeld gebracht. Vooral het uitzicht vanaf Mount Chiliad op Paleto Bay vind ik mooi. Duidelijk is nu flink meer detail in de verte te zien dan met de originele versie van Grand Theft Auto V. Daarna verdwijnt natuurlijk de rust uit Paleto Bay, als een kraak wordt gezet op de bank in dit kleine dorpje. Trevor die zijn minigun leegschiet blijft een mooi plaatje puh2.gif

sml_gallery_1_171_304498.jpg sml_gallery_1_171_135657.jpg sml_gallery_1_171_364774.jpg

Meer Heists en Actie!

Er komt een hoop meer actie voorbij gegleden in de de trailer. Ook hierin weer een hoop detail. Het abseilen blijft een bijzonder moment in GTAV en zien we ook in deze trailer weer terug.

sml_gallery_1_171_60094.jpg sml_gallery_1_171_301253.jpg sml_gallery_1_171_366405.jpg

Details van dichtbij

Tussen alle actie door is vooral het onderstaande plaatje mooi. Het laat echt zien dat ook alles van dichtbij de grootste detail heeft. Zo kan je op dit wapen exact lezen dat het een Vom Feuer Carbine 5.56 mm is, die blijkbaar eigendom is van de Amerikaanse overheid (Property Govt. S.A. U.S.A.).

med_gallery_1_171_362696.jpg

De muziek en het geluid

Ook anders dan in voorgaande trailers hoor je in deze trailer geen audio uit het spel en hoor je ook geen personages praten. Wat je echter wel hoort is het nieuwe nummer Lock & Load Feat. Killer Mike van MNDR. Dit nummer (volledige versie hieronder) is speciaal voor de PC versie van Grand Theft Auto V gehoord en is in de PC versie van het spel te vinden op het radiostation The Lab. Deze zender is een nogal apart radiostation. Alle muziek op The Lab is namelijk opgebouwd uit gesamplede missiemuziek van GTA5. Echter is dit door The Alchemist en Oh No samen met diverse andere artiesten in een compleet nieuw jasje gegoten. Hierdoor krijgt de PC versie een heleboel unieke muziek erbij.

Nog negen dagen wachten!

GTAGames.nl afbeelding
Het is onvoorstelbaar, maar over negen dagen kunnen we eindelijk Grand Theft Auto V op de PC spelen. Op dinsdag 14 april komt GTA5 namelijk uit. Grootste vraag die door deze trailer overblijft is of je pc het aankan. Gelukkig lijken de systeemeisen van GTA5 mee te vallen. Al zullen we de praktijk nog af moeten wachten, hoe goede PC je nodig hebt om het er net zo mooi uit te laten zien in de bovenstaande trailer.

Voor discussie over de GTA5 hebben we trouwens een speciaal GTA5 forum. Voor vragen over de PC versie en verdere discussie ben je hier altijd welkom. smile3.gif

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Met de 'next-gen' versie (PlayStation 4 en Xbox 360) heeft Rockstar Games diverse dieren aan het spel toegevoegd, maar ook van bestaande dieren (waaronder Chop) de details flink verbeterd. Hierdoor lijkt zijn vacht bijna aaibaar. Dit is dus ook duidelijk te zien in deze PC trailer.

De Playstation 4 en Xbox One !!!

Bungelende schoenen

De video begint en eindigt met bungelende schoenen. Je zou bijna zeggen dat er een diepere betekenis achter zit. Zo is het volgens Wikipedia een volkssport. Het kan verwijzen naar de film Wag the Dog, het kan zijn dat iemand de schonen in de boom gooit na het doen van een wens of dat er onder schoenen iemand is vermoord (zeer waarschijnlijk voor het criminele South Los Santos).

Echter denk ik dat Rockstar Games vooral het detail van GTA5 hiermee wilt benadrukken en dat scherptediepte (Depth of field) effecten in het spel ook goed aanwezig zijn.

Schoenen !!!

Bewerkt: door Haa98

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Grootste vraag die door deze trailer overblijft is of je pc het aankan. Gelukkig lijken de systeemeisen van GTA5 mee te vallen. Al zullen we de praktijk nog af moeten wachten, hoe goede PC je nodig hebt om het er net zo mooi uit te laten zien in de bovenstaande trailer.

Nee, ik vindt ze erg zwaar vergeleken met GTA IV. :sst:

Bewerkt: door T2own-Gamer

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat mij betreft wederom een trailer die zich voornamelijk focust op het grafische aspect van de game, wat ik toch wel een beetje spijtig vind. Anderzijds zijn de graphics altijd al uitgespeeld voor deze game, wellicht dat mede daardoor GTA V mij nooit zo geboeid heeft als de andere GTA's. Allemaal leuk dat je een game hebt die er net echt uitziet, maar als het niet wordt vervolledigd met een boeiende verhaallijn of interessante gameplay is het plezier er voor een groot deel toch wel af. Toen ik de trailer zag wilde ik dit hier gewoon even kwijt, teveel aandacht op graphics, spijtig.Hopelijk beleven PC-gamers er wel een aangename tijd aan, al vermoed ik dat de grootste activiteit in de GTA V-fora voornamelijk van technische vragen zal komen in de nabije toekomst.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...