Jump to content

Korfbal


Dutchy3010

Recommended Posts

Ja, wordt vast een topic voor me, myself and I, maarja, I don't care (I love it :D).

Vandaag de finale van de korfbal league geweest, in een bomvol Ahoy. Helaas kon ik geen kaartjes meer krijgen, er waren er al 10.000 weg :(.

Mijn favoriete clubje heeft wel gewonnen: PKC (22) - TOP (21)

Echt een ziek spannende wedstrijd. Heel de wedstrijd stond TOP voor (of gelijk). In de laatste minuut komt PKC op voorsprong (21-20). Aan de andere kant maakt TOP nog gelijk (21-21). Met nog 4 seconde op de klok maakte PKC de 22-21. :D

Het grote verschil met voetbal is dat bij voetbal maar weinig doelpunten maken en de kans op een last minute doelpunt lager is. Daarom vind ik korfbal ook zo'n leuke sport om te kijken. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet dat Nederland en België hier ook heel goed in zijn. Ook een van de weinigen sporten waar mannen en vrouwen samen spelen dat maakt het wel speciaal. Ik kijk er niet echt niet na, maar ik snap wel dat je er na kijkt.

Link to comment
Delen op andere websites

PKC was natuurlijk ook wel de favoriet he, in de competitie hadden ze zowel uit als thuis al van TOP gewonnen.

Ja, wordt vast een topic voor me, myself and I, maarja, I don't care (I love it :D).

Ik babbel wel met je mee, heb het spelletje ook zo'n 14 jaar gedaan; vanaf het laagste niveau in de C-jeugd tot het hoogste niveau in de A, om af te sluiten in een bierteam bij de senioren.

Link to comment
Delen op andere websites

Tof, Guard :D

Tuurlijk was PKC favoriet, maar het was een super spannende wedstrijd!

PKC is altijd beetje mijn favoriete club geweest, buiten de clubs waar ik zelf heb gespeeld natuurlijk. Op jonge leeftijd had ik een vriendinnetje, met wie ik samen korfbalde, maar die ging op gegeven moment naar andere club (ook toen ik heeeel erg jong was). Naar PKC. Daar speelt ze nu in het eerste. Dus sindsdien staat PKC al op mijn netvlies en dat is er nooit vanaf gegaan. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb altijd bij OVVO gespeeld. In mijn tijd speelde dat nog niet op het niveau als tegenwoordig. Met de A1 heb ik ook nog wel eens tegen PKC A1 gespeeld; wij waren "toevallig" naar de hoofdklasse gepromoveerd, en dienden vooral als kanonnenvoer. Gelukkig hielden we vaak de schade beperkt, en er werden zelfs bescheiden succesjes behaald, maar we degradeerden wel weer meteen.

Verder ben ik nog een paar jaar scheidsrechter geweest, maar ook dat op niet al te hoog niveau. Ik floot vooral de B- en C-hoofdklasse, dat vond ik vele malen leuker dan zeurende senioren.

Link to comment
Delen op andere websites

Die behoefte heb ik nooit gehad. Ik was echt een verenigingsman; ik deed het vooral voor de gezelligheid, niet zozeer omdat ik sportieve ambities had. En zo goed was ik nou ook weer niet hoor. Bovendien is in de regio enkel Dalto een grotere club, dat was vroeger ook al zo, dus veel opties waren er niet, ook als ik het gewild had. Maar ondertussen is het denk ik alweer een jaar of 9 geleden dat ik er mee stopte. Enerzijds vind ik het wel jammer dat ik het niet meer doe, anderzijds zou ik niet weten hoe ik het momenteel zou moeten inpassen in mijn leven.

Ben jij nog actief?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...