Jump to content
Joriz

Grand Theft Auto V is eindelijk uit op PC en is fantastisch!


med_gallery_1_161_115028.jpg

Ziet er toch goed uit voor mijn oude PC!

Ja, PC-gamers hebben ontiegelijk lang moeten wachten. Meer dan 1,5 jaar langer dan mensen die het op de PlayStation 3 en Xbox 360 hebben gespeeld. Maar het wachten lijkt te zijn beloond. Vanaf vandaag kan je eindelijk GTA5 op de PC spelen. static.gif

Ik moest het even opzoeken, maar mijn PC is ondertussen meer dan vijf jaar oud (wel videokaart vervangen en SSD toegevoegd). Dan ga je je toch afvragen of Grand Theft Auto V überhaupt gaat werken.

Al zeiden de GTAV systeemeisen van wel, had ik met de PC versie van Grand Theft Auto IV in het achterhoofd niet heel veel verwacht. Vele zagen de PC versie van GTA4 toch als slechte port en die niet altijd soepel werkte (zeker met mods erbij).

Gelukkig is dat met Grand Theft Auto V niet het geval! De PC versie is te gelijktijdig met de consoleversie van GTA5 ontwikkeld. Aan de PC versie heeft Rockstar Games vele jaren gewerkt en dat is te zien. Op de geadviseerde lage instellingen werkt alles bij mij meteen perfect. Het mooie echter is dat je alles qua grafische instellingen kan veranderen en zelfs over de geadviseerde limiet heen kan gaan. Zo heb ik de resolutie maximaal omhoog geschroefd en enkele dingen iets hoger gezet nadat ik Ignore Suggested Limits had aangezet.

med_gallery_1_161_103558.jpg

Lekker de grafische instellingen aanpassen naar eigen wens

med_gallery_1_161_88739.jpg

Michael zit weer is bij de therapeut

Zelfs met mijn oude PC ziet het er goed uit en is de framerate moeiteloos tussen de 30 en 60 fps. Een wel moderne game PC heeft dus geen enkele moeite met GTAV, wat echt complimenten is voor de programmeurs bij Rockstar Games.

Al zullen nu vele mensen voor het eerst kennis maken met Grand Theft Auto V is het voor mij niet nieuw. Ik heb alle GTAV missies al twee keer gespeeld op de PlayStation 3 en PlayStation 4. Daarom besloot ik maar even snel te gaan kijken of GTA Online nu dit ook al gratis in de PC versie werkt. Daarom maar meteen naar de Transfer optie gegaan om mijn poppetje uit de PlayStation 4 versie te importeren naar de PC.

Het was slechts een paar keer op enter rossen en toen stond ik zelf op de straten van Los Santos op de PC, dat inclusief al mijn dure auto's en geld. loveit.gif

med_gallery_1_161_132644.jpg

Daar ben ik dan!

Mijn eerste ervaring is dus dat het allemaal vlekkeloos en fantastisch lijkt te werken. Ik hoop dat alle andere spelers net zo als mij vandaag zonder problemen aan de slag kunnen.

Natuurlijk hebben we op GTAGames.nl sinds deze week een compleet vernieuwd forum voor GTA5. Hier kan je met jouw vragen, screenshots, filmpjes, ideeën en verhalen kwijt. De volgende secties staan dus vanaf nu ook klaar voor de PC gamers:

  • V: General - Discussies en verhalen over het spel
  • V: Media - Plaats hier al je screenshots en filmpjes
  • V: Missie Hulp - Voor als je problemen hebt met het uitspelen van een missie
  • V: Technische Problemen - Als het toch niet op de PC werkt en je hulp nodig hebt.
  • V: Modding - Voor als we het voor elkaar krijgen het singleplayer spel aan te passen
  • V: Walkthrough - WikiGTA: Complete Nederlandse walkthrough gemaakt door leden van GTAGames.nl

Veel gameplezier en hopelijk zie ik je snel in GTA Online bij een van de meetings! thumbsup2.gif

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Oh shit, mijn pre-order is nog niet binnengekomen! Bol.com, waarom heb je me verraden?! :cry:

Ik las al inderdaad van vele anderen dat GTAV tussen de 45 en 80FPS draait op hun prima PC, wat dus erg geweldig is wat R* hebben gedaan!

Echt top!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Oh shit, mijn pre-order is nog niet binnengekomen! Bol.com, waarom heb je me verraden?! :cry:

Ik las al inderdaad van vele anderen dat GTAV tussen de 45 en 80FPS draait op hun prima PC, wat dus erg geweldig is wat R* hebben gedaan!

Echt top!

Van een vriend van me is ie er ook nog steeds niet. Lijkt me echt zwaar kut. De installatie van mij is ook nog steeds bezig. Hij is bijna klaar met de laatste disk en ik begon om 13:45 ofzo. (duurt nu dus al meer dan 2 uur)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Oh shit, mijn pre-order is nog niet binnengekomen! Bol.com, waarom heb je me verraden?! :cry:

Ik las al inderdaad van vele anderen dat GTAV tussen de 45 en 80FPS draait op hun prima PC, wat dus erg geweldig is wat R* hebben gedaan!

Echt top!

Van een vriend van me is ie er ook nog steeds niet. Lijkt me echt zwaar kut.

Bij mij dus ook niet, zal wel landelijk zo zijn. Kutwinkel, laatste keer dat ik daar iets pre-order zeg...

Bewerkt: door exmpletree

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ja want het is echt makkelijk om 1 miljoen (denk ik) games op dezelfde dag te versturen, samen met de miljoenen anderen producten die ze dagelijks moeten versturen :7

het zijn er een paar duizend waarschijnlijk, en bovendien moeten ze dan niet reclame maken met dat je het op de release in huis hebt als ze dat niet waar kunnen maken. Ik heb toch niet voor niks gepre-orderd.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vraag me nu af wat er nu zo spannend is aan de te behalen 60fps. en of je pc dit wel of niet aankan.

Het verschil tussen 40fps en 60fps is toch nauwelijks waarneembaar voor het oog toch?

Is het dan niet beter om wat van je pc geheugen te sparen voor eventuele xtra details/npc's met een lagere fps, voor een wat levendigere spelwereld?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...