Jump to content

Traditionele Volksmuziek


SpacyColours

Recommended Posts

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • SpacyColours

    35

  • NicolaB

    22

  • Dr.Oppai

    2

  • 1974

    1

Ja iig niet echt het volkslied. Lokaal heb je ook wel nummers met effect. Zo heb je in Rotterdam klassiekers, maar in Amsterdam of Limburg ook. Tja, van Nederlandse klassiekers kan ik een topic vol vullen. Misschien hier een beetje misplaatst, dus ik houd het bij een lap tekst ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Klassiek Brazilië:

Ik ben eens wat gaan opzoeken over Guyana, omdat ik weinig van dat land wist. Ik kwam eerst deze leuke Dancehall-versie van een Guyanees volksliedje tegen, klinkt typisch Caribisch:

Guyana (Dancehall versie van volksliedje)

Maar had me eigenlijk nooit zo gerealiseerd dat die landjes (Guyana, Suriname, Trinidad & Tobago) voor een groot deel worden bevolkt door Indiase mensen (die in Guyana overigens Engels spreken met het meest epische accent ooit). Als die muziek gaan maken, krijg je natuurlijk een unieke mix van Indiaas en Caribisch, dat heet Chutney en klinkt zo:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Hawai'i

50ies / 60ies in het westen:

Markeer dit als volksdansen eh, dus wel meedansen eh :dans:

We beginnen makkelijk, alleen maar klappen en sh'boom meezingen; dat kunnen we allemaal wel:

Oke, 2 nummertjes van Chubby Checker waar je lekker los op kan gaan. Alsof je je bips aan het afvegen bent met een handoek en laat je maar gaan!!! :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...