Jump to content
ERRWINS

GTA V is het meest gespeelde, niet-Valve, spel op Steam!


Steam, een platform waar je spellen van kunt downloaden, werd druk bezocht deze week dankzij de release van GTA V. Nadat vele fans het spel hadden gedownload, konden ze niet wachten om het op dinsdag uiteindelijk te gaan spelen. Cijfers laten ons zien dat Rockstar met GTA V een record heeft gebroken met meest actieve spelers op één dag.

med_gallery_2605_161_1304846.png

Michael, één van de hoofdpersonages, ligt te genieten in zijn tuin.

De PC-versie van GTA V heeft het record verbroken met maar liefst 300.000(!) spelers die tegelijk online waren. Het oude record, op naam van Skyrim in 2011, was 280.000 spelers. De record in kwestie betreft een record die alleen voor spellen geldt die niet door Valve worden gemaakt, en geldt alleen voor exemplaren die verkocht zijn via Steam. Dat betekent dat fysieke exemplaren, die verkocht worden in de Retail en Rockstar Warehouse, niet worden meegerekend. Dit laat zien dat de PC-versie massaal is verkocht en dat het immens populair is. Het bijzondere aan de record is, is dat het spel al ruim anderhalf jaar uit is aangezien het spel het licht zag op 17 september 2013!

Op 31 december 2014 heeft Take-Two, de uitgever en moederbedrijf van Rockstar Games, meer dan 45 miljoen exemplaren van GTA V verscheept voor de consoles (PS3/4 en Xbox one/360), en staat sindsdien nog steeds hoog in verkooplijsten.

Bron: Game Industry

Screenshot: Big Boss

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Jammer dat we nog niet weten hoeveel de PC-versie daadwerkelijk is verkocht. Rockstar Games is meestal redelijk terughoudend in het publiceren en delen van cijfers en statistieken.

Laten we hopen dat we binnenkort via wat financiële cijfers van Take-Two Interactive of een persbericht kunnen lezen hoeveel miljoenen spelers GTAV nu hebben gekocht. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nice., Alleen het online gedeelte vind ik ruk de pc kiest een server waar maar 3 spelers inzitten en daar moet je het dan maar mee doen ik zie liever zoiets als dit,

Sa-mp-packet-description.png

Daar kon je tenimste zelf kiezen en wist je ook welke server je speelde dat was echt leuk.

Crazy cops and robberts 1 / 2/.

Party Server

Mini missies

en nog wel een paar :*D

TOT GTA :bier:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik had wel verwacht dat het eerdere record in handen was van Skyrim. :puh: Ik had daarbij trouwens absoluut verwacht dat GTA V een dergelijk record zou neerzetten: de hype lijkt, ongeacht de eerdere teleurstellingen, onverminderd groot. Leuk feitje. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het komt ook door de optimalisatie want als GTAV dit record verbroken heeft, dan is het geen GTAIV-port fiasco meer.

GTAV draait constant 60FPS met textures op very high en MSAA 2x, FHD, Post FX op very high, het is echt een goed en leuk spel.

Ik heb niet de Steam versie maar een fysieke exemplaar.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nice., Alleen het online gedeelte vind ik ruk de pc kiest een server waar maar 3 spelers inzitten en daar moet je het dan maar mee doen ik zie liever zoiets als dit,

Sa-mp-packet-description.png

Daar kon je tenimste zelf kiezen en wist je ook welke server je speelde dat was echt leuk.

Crazy cops and robberts 1 / 2/.

Party Server

Mini missies

en nog wel een paar :*D

TOT GTA :bier:

esc-> online-> find new session , eerst kijken dan gaan janken.

ot: 300000 maar , van al die mensen op de wereld ik vind het niet veel

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

ot: 300000 maar , van al die mensen op de wereld ik vind het niet veel

Ik hoop dat dit een grap is? Dit is echt een enorm aantal mensen, als je het vergelijkt met mensen die echt bezig zijn met gaming. Je vergelijkt het aantal spelers met de bevolking van de wereld, maar er zijn ook veel mensen die niet bezig zijn met gaming (kijk maar naar achterstandwijken in Brazillië, daar wonen ook duizenden mensen!). Ik vind dit zelf een mooi record, en ik ben blij voor Rockstar Games dat ze weer een record erbij hebben! :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...