Jump to content

Wel goeie specificaties(?), maar erg traag.


boekentas

Recommended Posts

Hallo forumleden,

Zou iemand mij kunnen vertellen(helpen) waarom GTA V erg traag loopt op mijn pc.

Ik heb 3 maanden geleden een nieuwe pc gekocht, maar ik kan bijna geen enkele game spelen met

optimale settings. :(

Mijn uitrusting:

GPU: GeForce GTX 960

CPU: Intel® Core i5-4460 CPU @ 3.20GHz

Geheugen: 8GB RAM

Best. syst.: Windows 7 Home Premium 64bit

Ik heb het spel al op lagere graphics geprobeerd te spelen, maar het beeld en ook de muis blijven traag.

Ook geeft hij in het setting menu in-game aan, dat mijn videokaart 2500 MB van de beschikbare 1600 gebruikt op de optimale settings.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen, want heb er niet veel verstand van.

! (Assassins Creed Unity draait ook superlangzaam) !

boekentas

Link to comment
Delen op andere websites

Als je via GeForce Experience "optimale" settings hebt ingesteld dan zou ik ze toch terug wijzigen. Vooral in het Advanced Graphics menu (in-game) alles op Off zetten. Als je daar iets wijzigt krijg je al snel enorme framedrops. MSAA ook op Off. Dat videogeheugen balkje hoef je niet zozeer naar te kijken. Dat staat bij mij ook op 2500 MB / 2000 MB maar het spel blijft toch gewoon constant boven de 60 FPS. Wat de muis betreft, voor mij werkt het het beste als ik de input op Windows zet en de sensitivity redelijk omhoog gooi.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je via GeForce Experience "optimale" settings hebt ingesteld dan zou ik ze toch terug wijzigen. Vooral in het Advanced Graphics menu (in-game) alles op Off zetten. Als je daar iets wijzigt krijg je al snel enorme framedrops. MSAA ook op Off. Dat videogeheugen balkje hoef je niet zozeer naar te kijken. Dat staat bij mij ook op 2500 MB / 2000 MB maar het spel blijft toch gewoon constant boven de 60 FPS. Wat de muis betreft, voor mij werkt het het beste als ik de input op Windows zet en de sensitivity redelijk omhoog gooi.

Oké, zal het even uitproberen!

Link to comment
Delen op andere websites

Als je via GeForce Experience "optimale" settings hebt ingesteld dan zou ik ze toch terug wijzigen. Vooral in het Advanced Graphics menu (in-game) alles op Off zetten. Als je daar iets wijzigt krijg je al snel enorme framedrops. MSAA ook op Off. Dat videogeheugen balkje hoef je niet zozeer naar te kijken. Dat staat bij mij ook op 2500 MB / 2000 MB maar het spel blijft toch gewoon constant boven de 60 FPS. Wat de muis betreft, voor mij werkt het het beste als ik de input op Windows zet en de sensitivity redelijk omhoog gooi.

Oké, zal het even uitproberen!

Dit werkt niet helaas, hij blijft maar traag reageren :(

En je scherm?

Hoe bedoel je mijn scherm? Specificaties?

Link to comment
Delen op andere websites

Zet eens je DirectX versie op DirectX 10. Dit staat in het normale graphics menu. Daardoor kan ik hem ook veel beter spelen! :)

En je scherm?

Lol wut

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Het scherm (de resolutie) heeft wel degelijk een grote invloed op de framerate. De GTX960 is een midrange videokaart maar zou GTA V prima moeten kunnen draaien op medium-high op Full HD.

Zet eens dingen als MSAA uit, dat staat vaak aan maar is niet geschikt voor midrange kaarten zoals de GTX960. Geef anders een screenshot van je settings, dan kunnen we kijken wat eventueel te hoog staat ingesteld.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Iedereen die heeft getracht mij te helpen... Hartelijk dank, maar de fout lag bij mij zelf.

Ik had mijn beeldscherm in de verticale poort aangesloten ipv de poort naar mijn videokaart(Schaam)

Probleem weer opgelost.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...