Jump to content
Joriz

Hoofdkantoor van Rockstar Games nagebouwd in Kaapstad!


gallery_1_5_129004.jpg

Onscherpe foto die ik van het huidige R* kantoor schoot in New York

puh2.gif

GTAGames.nl afbeelding
Huh ja. Het hoofdkantoor van Rockstar Games en enkele straten van New York zijn nagebouwd in Kaapstad. Niet omdat Rockstar Games verhuist naar Kaapstad, maar omdat niemand minder dan Daniel Radcliffe (Harry Potter) er samen met diverse andere acteurs een dramafilm aan het schieten zijn over Rockstar Games.

Er zijn nog steeds beperkte details over deze film bekend, maar de 90 minuten lange dramafilm wordt later dit jaar op BBC2 uitgezonden en krijgt waarschijnlijk de titel Game Changer. In deze film wordt het verhaal laten zien hoe GTA's creatief genie Sam Houser (de directeur van Rockstar Games) er voor zorgden dat deze 'gewelddadige' gamereeks Rockstar Games liet uitgroeien naar miljardenbedrijf.

Nu heeft de BBC er dus blijkbaar voor gekozen niet te filmen in New York, waar het hoofdkantoor van Rockstar is, maar in Kaapstad, Zuid-Afrika. Voor de film zijn scenes in Kaapstad geschoten waarin figuranten de rol op zich namen als protesterende mensen. Blijkbaar komen in de film dus protesterende mensen voor tegen Rockstar Games en komt er dus ook een mogelijke confrontatie met Daniel Radcliffe die Sam Houser speelt. Deze protesten speelde zich ook in het echt af rond 2003.

Ondanks dat de set super goed is afgesloten heeft het Zuid-Afrikaanse Channel24 inmiddels foto's weten te schieten van Daniel Radcliffe die gekleed is als Sam Houser met bijpassende Kasjmier R* '575 Crew' jas die rond 2003 door Rockstar medewerkers werden gedragen. Het 575 op de jassen verwijst naar het oude adres van Rockstar Games waar ze rond 2002 zaten. Ondertussen hebben ze een groter kantoor op 622 Broadway (zie mijn onscherpe foto).

Ook Bill Paxton is op de set in Kaapstad gespot. Hij speelt de tegenrol van Jack Thompson in de film. Opvallend is en blijft dat Rockstar Games niets met de film heeft te maken. De film is dan ook grotendeels gebaseerd op het boek Jacked. Dit zeer sappig geschreven boek is gebaseerd op vele bronnen rondom Rockstar Games waaronder diverse (ex-)medewerkers van dit fantastische gamebedrijf. smile3.gif

Zodra er nog meer details over deze film bekend worden zal ik natuurlijk weer een nieuwsbericht plaatsen. Houd GTAGames.nl dus in de gaten over de onofficiële Rockstar Games film van de BBC.

Bron: Channel 24

Foto Daniel Radcliffe: Channel 24

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Lijkt me wel vet om te zien hoe het bij R* er allemaal aan toe gaat! :D

Ik dacht te lezen dat niemand van R* gevraagd was voor input voor de film en dat dit gebaseerd was op een boek.

Desalniettemin lijkt het me een film om op de watchlist te zetten. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Awesome! Hopelijk komt de film ook in Nederlandse bioscopen. smile3.gif

Dat lijkt me niet. De film wordt ergens later dit jaar uitgezonden op televisie op BBC2. Deze zender is gewoon ook in Nederland en België te bekijken, dus zullen we gewoon allen voor de TV moeten gaan zitten. :)

Lijkt me wel vet om te zien hoe het bij R* er allemaal aan toe gaat! icon_mrgreen.gif

Ik dacht te lezen dat niemand van R* gevraagd was voor input voor de film en dat dit gebaseerd was op een boek.

Desalniettemin lijkt het me een film om op de watchlist te zetten. smile3.gif

Zover bekend is de film gebaseerd op het boek Jacked. Het boek is echter gebaseerd op interviews met mensen bij Rockstar Games (die in het verleden o.a. in het tijdschrift Wired hebben gestaan).

Tevens zijn er speciaal voor het boek door de schrijver nog vele gesprekken gehouden met (ex-)medewerkers en zelfs mensen vanuit de wereldwijde community! Als je achter naar het boek bladert zul je diverse bekende namen tegenkomen waaronder een Administrator van deze website (ik niet).

Het boek is redelijk betrouwbaar, al wordt er wel veel in het boek naar mijn idee iets aangedikt of smeuïger beschreven. Het leest hierdoor heel makkelijk weg, maar zal dus niet in alle gevallen geheel beschrijven zoals het echt is gebeurd.

Aangezien de film dus op het boek is gebaseerd en het dus een dramafilm is zal neem ik aan ook de film denk wat worden aangedikt en feiten worden weggelaten om de film makkelijker kijkbaar te maken. Het zal dus geen saaie documentaire worden.

Ik ben daarom echt benieuwd wat de BBC en de acteurs van de film weten te maken. Zodra er een trailer is of meer info zal ik het het natuurlijk als nieuwsbericht online zetten. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zover bekend is de film gebaseerd op het boek Jacked. Het boek is echter gebaseerd op interviews met mensen bij Rockstar Games (die in het verleden o.a. in het tijdschrift Wired hebben gestaan).

Leuk! Die ga ik komende zomer toch eens lezen als ik met me luie reet op het strand lig :puh: Lijkt me ook leuk om voor de film zo'n boek te hebben gelezen.

En die admin, dat moet PatrickW zijn geweest met zijn hete koffie :clown: Grappig wat zo'n 'kleine' mod teweeg heeft gebracht toen :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vraag me eigenlijk wel af of R* überhaupt wel weet dat deze film gemaakt wordt. Indien ja vraag ik me ook af of ze hiermee wel akkoord gaan en of ze hier iets tegen kunnen doen als ze er niet tevreden mee zijn.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...