Jump to content
Joriz

Cool: Je GTAV telefoon besturen met een echte telefoon!


DIY projects Planetleak maakte het volgende filmpje waarmee hij met zijn echte iPhone de telefoon in Grand Theft Auto V bestuurt. Hiermee maakt hij gebruik van een Arduino microcomputer die weer GTAV aanstuurt. Al lijkt dit veel op echte modding is het onderstaande filmpje wel deels trucage. Voor deze methode is namelijk niets aan GTAV veranderd.

Toch is het knap wat Planetleak heeft gedaan. Hij heeft namelijk screenshots gemaakt van de telefoonmenu's van GTAV die hij dan op zijn iPhone laat zien. Door op zijn iPhone te drukken op menu-items gaat zijn iPhone naar het juiste volgende plaatje. Dit stuurt hij tevens via zijn Arduino door met juiste toetsencombinatie naar zijn PC, waarna GTAV dit weer opvangt als echte toetsaanslagen in het spel. Hierna toont GTAV dus ook het juiste menuscherm van de in-game telefoon. smile3.gif

Al is het onderstaande filmpje dus met deze methode echt, kan dus niet alles waaronder terugkoppeling naar zijn iPhone (bijvoorbeeld lezen in-game e-mails). Als hij echter doorgaat kan hij het uitbouwen tot mod waarmee je overal ter wereld vanaf je echte telefoon, je telefoon in GTAV kan bedienen. puh2.gif

Wat vind jij van de bovenstaande video? Vind je het ook cool of maar nutteloos?

Indien je ook bezig bent met modding of vragen hebt ben je welkom in ons GTAV Modding forum.

Bron filmpje:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik vind het wel vet dat er zo'n mod is die je met een app kan besturen, ongeacht of dit wel of niet nutteloos is.

Ik hoop dat hij uiteindelijk verder kan komen met deze mod en ervoor kan zorgen dat we bijvoorbeeld via een app de radiozenders, wapens of personages kunnen switchen :).

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nutteloos voegt totaal niks toe aan het spel,

Dus?

Misschien wou ie iets leuks scripten en heeft ie dit gemaakt, wat boeit het of het nut heeft of niks toevoegt?

Dit is ook een mooi voorbeeld hoe ver gamen of modden kan gaan, niet alles wat gemaakt of uitgevonden wordt heeft (op dat moment) nut.

Daarnaast voegt je post eigenlijk ook niks toe, en is dus nutteloos maar blijkbaar houd je dat niet tegen om alsnog te posten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat heeft iedereen toch met het woord "nut" (of "voegt niets toe")?

Waarom gamen jullie dan? Wat heeft gamen überhaupt voor nut?

Heel het gamen is gewoon entertainment... En dit soort dingen zijn, ondanks dat ik het zelf waarschijnlijk niet zal gebruiken, gewoon wat extra entertainment imo. Idee verkregen van de politielampen van Crypteq? Leuk :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

hoi,

gamen is voor mij vermaak zonder dat ik het spel helemaal hoef te ontleden of modden,

het is niet te ontkennen dan 95% van de modders mod om anderen te laten zien wat ze kunnen, en dat zal altijd in online zijn, omdat ze het dan pas kunnen showen.

hierdoor worden diverse online spellen compleet verziekt door die gasten.

"ja, ik mod alleen in SP" is gewoon bullsh*t,en een zeer slap excuus, het word simpel weg voor het grootste deel in online gebruikt.

ik ontken niet dat dankzij modders SAMP onstaan is, maar ook daar was geen zak aan als je zelf geen modder bent.omdat je totaal machteloos rondliep en continue kapotgeschoten werd.

ik vind het mooi dat mensen het op deze manier promoten en dingen uitvinden, maar het is nu eenmaal een van de weinigen die het dan netjes doen..

ook met die lampjes en ledjes, grappig, en ja, goede ideeën moeten ergens ontstaan..

en de opmerking "voegt niks toe" is een optie die gegeven wordt in het hoofdtopic, dus vandaar die reacties vermoed ik.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is duidelijk niet perfect, maar wel erg leuk gedaan! :Y

Gaaf, en nu op de snelweg gaan rijden en tegelijk via deze app je telefoon besturen :7.

Wel eerst een parkeerplaats opzoeken, hè? :puh:

campagne.png

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...