Jump to content
Big Boss

Opgepast! Malware in GTA V mods!


med_gallery_1_5_65161.jpg

Recent is er melding gemaakt dat enkele modificaties voor GTA V mogelijk malware installeren. Het gaat voorlopig om deze twee mods:

  • Simple Noclip
  • Angry Planes

Deze modificaties installeren malware op je computer onder de naam "Fade.exe" die je wachtwoorden steelt. Dit is bevestigd door Alexander Blade, de welbekende maker van de ScriptHook voor GTA V. Als je eén van deze twee modificaties geïnstalleerd of gebruikt hebt, verwijder ze dan onmiddellijk, scan op malware en virussen en verander je wachtwoorden. Scannen op malware kan bijvoorbeeld met het gratis MalwareBytes Anti-Malware.

Bron: topic op gtaforums.com

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Heel teleurstellend, het is jammer dat mensen dit soort dingen doen om het plezier van spelers kapot te maken in Grand Theft Auto V. Bedankt dat je dit nieuws hebt gedeeld met ons, aangezien we anders misschien meer gevallen met virussen zouden hebben.. :{

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Bedankt voor het delen, Big Boss. Dit kan inderdaad een groot probleem veroorzaken. Oppassen dus!

@DDT Dorus: Ik ben dit niet met je eens. Modden wordt gedoogd dus ik zie dit niet als een soort straf. Dit is gewoon misbruik maken van iets moois..

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Woei, GTAForums.com ligt plat. (Ik heb zitten linken naar het draadje op Reddit.) Er lijkt een groot aantal mensen te zijn getroffen en degene verantwoordelijk is doormiddel van Steam sales aan het cachen.

Wat de malware doet:

Je Steam-account wordt gebruikt om dingen te verkopen.

Een keylogger is actief.

Je opgeslagen wachtwoorden worden uitgelezen.

Je computer wordt een (kleine) botnet-client.

Pas dus op!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Eigen schuld voor de mensen die zulke troep installeren op hun PC. Je kan het tevens voorkomen...

Wat een onzin :7 Jij download toch ook ooit wel eens dingen. .. Buiten daf is t geen troep en is f gewoon toegestaan

Bewerkt: door KoningJesper

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Eigen schuld voor de mensen die zulke troep installeren op hun PC. Je kan het tevens voorkomen...

Belachelijk. Het is toegestaan, dus waarom het een "schuld"-vraag hierbij is snap ik niet. Enige die schuldig zijn, zijn de mensen die het creëren.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Eigen schuld voor de mensen die zulke troep installeren op hun PC. Je kan het tevens voorkomen...

Belachelijk. Het is toegestaan, dus waarom het een "schuld"-vraag hierbij is snap ik niet. Enige die schuldig zijn, zijn de mensen die het creëren.

Helemaal mee eens

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

hoi

degenen die het downloaden moeten nu eenmaal goed opletten

het is gedoogd, dus niet goedgekeurd, dus troep kan er ook in zitten, dus gewoon je eigen risico.

ben het met .Phoenix eens wat dat betreft, je moet gewoon goed opletten en niet alles klakkeloos downloaden.

en ervoor zorgen dat je scanners up to date zijn.

de ontwerpers kunnen jou toch niet verplichten dit te downloaden?

vervelend dat het gebeurt, maar simpelweg gewoon een gevolg van...

Bewerkt: door DDT Dorus

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dank voor het delen van deze waarschuwing. Helaas is GTAV zo groot geworden dat oplichting en misbruik ook onderdeel is geworden van de GTA community.

Hopelijk gaan dit soort malafide (nep) mods niet ten kosten van de echte modding community.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Triest dit. Ik hoop dat de makers van die 2 mods getraceerd kunnen worden.

En dan nog niet gesproken te hebben over enkele triest(ere) reacties hier.

Ter vergelijking:

Vinden jullie dat vrouwen geen jurken 's avonds mogen dragen omdat ze dan provoceren?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...