Jump to content

After IV


Nissan

Recommended Posts

In dit topic wil ik de grote namen uit het IV verhaal nog een keer voor ons nemen, en wat er na IV met ze gebeurt/is gebeurt. Niet alle characters komen voor in V, daarom dit topic. Laat je fantasie los en verplaats je in de schoenen van de personages! Merendeel van de informatie hieronder is uit IV en V gehaald, maar sommige dingen zoals bij Little Jacob zijn niet duidelijk, vandaar mijn mening die je erbij vindt.

Niko Bellic: Anno 2013 leeft Niko nog, en werkt als chauffeur bij Roman's taxibedrijf. Hij is niet meer verbonden aan de onderwereld van Liberty City en spendeert in alle rust zijn dagen. Dit is af te leiden van de gesprekken waarin Niko aan bod komt in V, en informatie die op Niko's Lifeinvader pagina te zien is.

Roman Bellic: Als we uit mogen gaan van Niko's Lifeinvader pagina leeft Roman nog in 2013, en lijkt de Revenge optie de canon kant van het verhaal. Over Roman's kind dat hij met Mallorie heeft lezen we niks, maar we mogen ervan uitgaan dat Roman het getrouwde mannenleventje leeft.

Little Jacob en Badman: Franklin's neef noemt Jacob en Badman in een post waarin hij zijn woongelegenheid in Liberty City uitlegt. Er worden geen namen genoemd, maar het lijkt me best logisch over wie het hier gaat. Ze zijn dus nog in leven (en bevriend met Niko en Roman). Ik denk zelf dat ze net als Niko uit het criminele leven zijn gestapt, levend van het geld dat ze met hun drugshandel verdient hebben.

De McReary's: Packie vertrekt uit Liberty City. Ongeacht je Derrick of Francis vermoord hebt, Derrick is dood in 2013 volgens Packie. Dit kan een natuurlijke dood zijn, of betekenen dat Niko Derrick heeft doodgeschoten in Blood Brothers. Het meest logische lijkt mij dat Niko Francis doodschiet en Derrick niet veel later een natuurlijke dood of aan een overdosis sterft (hij is 52 in IV, maar lijkt ouder door zijn heroïneverslaving). Packie zegt aan het einde van de story in IV dat zijn moeder alleen hem nog heeft, gezien Gerry een gevangenisstraf uitzit. Toch vertrekt hij, wat erop lijkt te duiden dat ze naar een bejaardentehuis of gestorven is.

Brucie Kibbutz: Brucie is vertegenwoordiger van "mannelijke" producten ten tijde van V en lijkt in Los Santos te wonen. In Online kun je hem opbellen om een bestelling te plaatsen, die hij vervolgens bij je aflevert. Zijn broer Mori is naar Israël verhuist om op een kibbutz te werken, maar wat Brucie precies aanzet tot zijn verhuizing is me niet duidelijk. Een reden kan ik er ook niet voor verzinnen.

Playboy X en Dwayne Forge: Je krijgt de keus om één van de twee dood te knallen. Het lijkt me dat Niko voor Playboy kiest, omdat Niko Dwayne duidelijk aardiger lijkt te vinden en veel met hem kan sympathiseren. Tijdens de missies zelf waar je ze dood moet schieten weet Niko niet goed waarom hij doet wat hij doet, en lijkt daadwerkelijk verdrietig als hij Dwayne in het hoofd schiet. Bij Playboy heeft hij dat allemaal niet, en lijkt het eruit te komen dat Niko Playboy een beetje té egoïstisch vind. Het lijkt me dat Dwayne zijn leven weer een beetje op de rails krijgt, en waarschijnlijk verhuist naar een iets mooier stekje. We kunnen aannemen dat hij bevriend blijft met Niko, ook omdat Niko hem zo hielp toen hij klem leek te zitten.

Phil Bell: Welke optie Niko ook kiest, Phil contacteert hem dat hij een punt achter zijn carrière van criminaliteit zet, en de hort op gaat. Het lijkt me dat hij Liberty City verlaat, of samen met zijn zoon en een potentiële nieuwe vlam (Angie Pegorino??) een fatsoenlijk leven opbouwt ergens.

Valt het jullie op dat er weinig namen staan? Dat klopt. Dat komt omdat van veel mensen al bekend is hoe hun verdere leven eruit ziet. Elizabeta krijgt een gevangenisstraf van 300 jaar, en U.L. Paper bleek voor de IAA te werken. Mensen waarvan hun lot al 100% bekend is heb ik er dus uitgelaten om plek te besparen.

Ben ik iemand vergeten? Of heb je zelf een eventuele toevoeging? Post hieronder :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Mooie samenvatting van vele hypothetische scenario's. Vele zaken lijken me logischerwijs canon (enkelen zijn quasi-bevestigd), maar vraagtekens bestaan zeker. Ik zal er in de komende dagen ook nog eens naar kijken, want bij sommige zaken hier heb ik ook vaker eens zitten nadenken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Leuk topic. Over Niko, Roman, Jacob en Badman ben ik het zeker eens. De McCreary's lijkt mij wat moeilijker in te schatten. Het zou mij in ieder geval niets verbazen als Patrick het verkeerde pad op blijft gaan. Zijn moeder en broers op Gerry na zullen inderdaad dood zijn.

De reden waarom Mori verhuist die ik kan bedenken is de relatie met zijn broer en dat hij daardoor snel bij hem weg wil. Daarnaast heeft hij ook in het Israëlische leger gezeten, dus is de keuze van het land best logisch. Brucie is in ieder geval goed voor zichzelf opgekomen en inderdaad naar Los Santos verhuist.

Ik denk dat Luis en Tony nog steeds hetzelfde leven leiden. Al is het ook goed mogelijk dat de clubs ten onder zijn gegaan. Lastig in te schatten hoe het met Liberty City is verder gegaan. Phil Bell zal inderdaad een rustige periode tegemoet gaan, waarschijnlijk genietend van zijn pensioen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...