Jump to content

WK Vrouwenvoetbal 2015


SpacyColours

Recommended Posts

Dit jaar doen het Nederlandse vrouwenvoetbal-elftal voor het eerst mee met het WK voetbal. Vannacht, na de Champions League-finale, wordt de openingswedstrijd van het WK, tussen (thuisland) Canada en China, live uitgezonden op NPO 3. Daarna is (in dezelfde poule) de eerste wedstrijd van Nederland al aan de beurt, tegen de ploeg van Nieuw-Zeeland. Ook die wordt live uitgezonden, beginnend om 3 uur vannacht welteverstaan. Morgenochtend zijn de wedstrijden ook nog te zien op Eurosport 2.

De rest van de WK-wedstrijden van het Nederlands elftal zullen ook door de NPO worden uitgezonden, evenals de WK-finale. Andere wedstrijden van het WK zullen via Eurosport te zien zijn.

Hoewel ik zelf nooit eerder professionele vrouwenvoetbalwedstrijden heb gezien, wil ik het met dit WK toch wel een kans geven. Oftewel, ik heb voor vanavond en vannacht al wat popcorn en chips ingeslagen. Ik ben benieuwd of het mijn interesse wekt, met name vlak na het zien van de Champions League-finale.

Gelukkig kan ik het me momenteel veroorloven om deze onmogelijke tijden te trotseren, dat zal niet voor iedereen een optie zijn. Toch ben ik benieuwd of er nog meer van jullie zijn die het WK vrouwenvoetbal enigszins gaan volgen. Of überhaubt ervaring hebben met vrouwenvoetbalwedstrijden?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik keek veelal met m'n vader naar het WK/EK vrouwenvoetbal. Er zitten soms wel goede voetballers tussen waarvan ik zeker weet dat die beter zijn dan sommige professionele mannen. Het niveau verschilt heel erg tussen de mannen en vrouwen. Ik mag er toch wel graag naar kijken, maar ik denk dat het wel tegenvalt als je net een "goede" champions league wedstrijd gekeken hebt. Het zou goed zijn voor het Nederlands vrouwenvoetbal om daar een goed toernooi te spelen. Er wordt af en toe wel gemener gespeeld door de vrouwen in vergelijking tot de mannen. Vooral teams als Zweden, Duitsland en Engeland doen het vaak goed op eindtoernooien.

Worden alle wedstrijden 's nachts gespeeld? Ik hoop namelijk wel een aantal wedstrijden te zien, mits ze op "normale" tijden worden gespeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga vannacht zeker kijken naar onze Oranje dames.

Daarnaast al wat ervaring met Vrouwenvoetbal vanwege de jaarlijkse Algarve Cup.

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Zou heel graag willen kijken maar ik denk dat ik aangezien ik morgen al om 7 uur moet opstaan dag niet kan permitteren. Zelfde met de andere, moet namelijk hard gaan leren voor PWW.

Link to comment
Delen op andere websites

Worden alle wedstrijden 's nachts gespeeld? Ik hoop namelijk wel een aantal wedstrijden te zien, mits ze op "normale" tijden worden gespeeld.

bijna alle wedstrijden worden s' nachts gespeeld vanwege de tijdzone met Canada. ;)

http://www.fifa.com/...ches/index.html

het kan zijn dat hij op local time staat, maar dan gewoon veranderen naar your time.

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Gelukkig kan ik het me momenteel veroorloven om deze onmogelijke tijden te trotseren, dat zal niet voor iedereen een optie zijn. Toch ben ik benieuwd of er nog meer van jullie zijn die het WK vrouwenvoetbal enigszins gaan volgen. Of überhaubt ervaring hebben met vrouwenvoetbalwedstrijden?

Ik kan het me niet veroorloven mijn nachtrust in te wisselen voor dit toernooi. Waarbij ik meteen moet toegeven dat ik het ook niet had gedaan als het wel had gekund.Ik vind het knap van de Nederlandse dames dat ze zich hebben gekwalificeerd, sowieso, maar het kan me niet echt bezig houden. Uiteraard zal ik morgenochtend wel gauw de uitslag opzoeken, misschien dat m'n interesse tijdens het toernooi aanwakkert.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de wedstrijd van onze Nederlandse dames maar 20 minuten volgehouden, want was daarna toch te moe om verder te kijken.

Gelukkig hebben ze gewonnen! :dans:

Trouwens, Canada werd geholpen tegen China door de scheidsrechter in blessuretijd want die penalty had eigenlijk helemaal niet gegeven mogen worden.

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de wedstrijd van onze Nederlandse dames maar 20 minuten volgehouden, want was daarna toch te moe om verder te kijken.

Dan heb je net het doelpunt gemist. :puh:

https://www.youtube.com/watch?v=W6xQeY_Kfzk

In de eerste helft was Nederland voetballend net een tandje beter dan Nieuw-zeeland. De tweede helft speelde zich echter volledig op de Nederlandse helft af, waar Nederland in het nauw gedreven werd en alleen maar kon verdedigen. Gelukkig hebben ze dit wel volgehouden en de nul weten te behouden. Qua kansen is Nieuw-Zeeland eigenlijk niet eens zo gevaarlijk geworden, maar na tientallen corners kwamen ze wel steeds dichterbij.

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk vind ik dit wel een uniek moment in het Nederlands voetbal. Als debutant op het WK, het gevoel dat we alleen maar verder kunnen groeien en nieuwe mijlpalen kunnen bereiken. Waar de geschiedenis van ons mannenvoetbal al zo rijk is dat we er alleen maar de hoogste verwachtingen van hebben, zo rijk kan slechts de toekomst van het vrouwenvoetbal worden. Het is bij het mannenvoetbal altijd zo vanzelfsprekend dat wij titelkandidaten zijn, dat ons enige doel de WK-beker is. Maar nu zijn wij eens het nieuwe landje, het landje dat alleen aan deelname al trots kan zijn en alleen nog maar meer stapjes vooruit kan zetten. Best wel bijzonder om mee te maken, als WK voetbal-fan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de wedstrijd van onze Nederlandse dames maar 20 minuten volgehouden, want was daarna toch te moe om verder te kijken.

Dan heb je net het doelpunt gemist. puh2.gif

https://www.youtube.com/watch?v=W6xQeY_Kfzk

In de eerste helft was Nederland voetballend net een tandje beter dan Nieuw-zeeland. De tweede helft speelde zich echter volledig op de Nederlandse helft af, waar Nederland in het nauw gedreven werd en alleen maar kon verdedigen. Gelukkig hebben ze dit wel volgehouden en de nul weten te behouden. Qua kansen is Nieuw-Zeeland eigenlijk niet eens zo gevaarlijk geworden, maar na tientallen corners kwamen ze wel steeds dichterbij.

damn, die Goal zit er mooi in zeg.

Daarnaast denk ik dat onze dames wel door gaan naar de volgende ronde.

EDIT: de Duitse dames hadden echt een makkelijk middagje/avondje tegen Ivoorkust zeg.

10-0 gewonnen, maar het had zo 16-0 kunnen worden vanwege alle overige (gemiste) kansen.

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

jammer van onze Nederlandse dames, want had ze dat gelijk spel zo gegund.

Helaas scoorde China in de extra tijd, waardoor het nu alles of niets gaat worden tegen Canada in de beslissingswedstrijd.

1. Canada (4 pnt)

2. China PR (3 pnt)

3. Netherlands (3 pnt)

4. New Zealand (1 pnt)

Nummer(s) 1+2 gaan door naar de volgende ronde.

Maar ook de beste vier derde geplaatste landen gaan door.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het jammer dat er zo weinig aandacht aan wordt besteed. Gezien het tijdstip waarop veel wedstrijden zijn (na middernacht) kan het mijns inziens gewoon uitgezonden worden zonder dat het door de strot wordt geduwd. Ik vind het wel leuk om nog een helft te kijken voordat ik ga slapen, maar als Nederland niet speelt zendt de NOS het totaal niet uit en hebben we een zoveelste herhaling van Nieuwsuur of Draadstaal. Zelfs op Eurosport komt het op het tweede kanaal (dat wij niet hebben). Ik denk dat als er meer wedstrijden uitgezonden worden, wellicht via NOS.nl, dat er dan sneller de gewenste aandacht en sponsoring komt waar het vrouwenvoetbal om vraagt.

Terug naar het voetbal. Ik heb van de wedstrijd tegen China alleen de eerste helft gezien en dat was niet best. Nederland mocht van geluk spreken dat het nog 0-0 stond bij rust. Hopelijk kunnen ze weer net zo voetballen tegen Canada als tegen Nieuw-Zeeland. De tweede ronde was volgens mij ook wel de doelstelling en het zou heel mooi zijn als ze die halen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...