Jump to content

WK Vrouwenvoetbal 2015


SpacyColours

Recommended Posts

Ik heb tot nu toe bijna alle wedstrijden wel gezien van dit WK, en om eerlijk te zijn kom ik tot de conclusie dat het me veel meer aanspreekt dan mannenvoetbal. :Y Hoewel er door de rare kwalificatie een aantal landen bij zijn die er totaal niet thuis horen en er dus af en toe belachelijk eenzijdige wedstrijden tussen zitten, zijn de meeste teams echt een genot om naar te kijken. De ene wedstrijd is nog spannender dan de ander, er gebeurt van alles... heerlijk WK.

Het is eigenlijk gewoon het mannen-WK maar dan zonder al die stoere mannelijkheid waar ik me zo aan erger. 8)

Link to comment
Delen op andere websites

onze Nederlandse dames zijn waarschijnlijk al door naar de volgende ronde, want ze horen momenteel bij de 4 beste nummers 3.

alleen als Nigeria wint van USA en Costa Rica van Brazilië dan gaan ze naar huis. (maar zie dat toch niet gebeuren)

dus alvast een voorzichtige felicitatie naar de meiden.

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Oké, onze Oranje dames zijn vannacht uitgeschakeld door regerend Kampioen Japan en hoewel ze met 2-1 verloren hebben kunnen de meiden toch trots op zichzelf zijn.

Btw, als ze gewonnen hadden dan waren ze zeker van deelname aan de Olympische Spelen van 2016 (Rio) maar nu moeten ze samen met Zwitserland, Zweden en Noorwegen strijden op een mini-toernooi om het laatste ticket.

Kwartfinale(s):

China - Verenigde Staten

Duitsland - Frankrijk

Australië - Japan

Engeland - Canada

Link to comment
Delen op andere websites

Jammer dat Oranje heeft verloren met deze wedstrijd, maar zoals de media zegt, de Japanse voetballers zijn ijzersterk. Ik vind het nog steeds een goede prestatie van de dames, en ik hoop dat we ze kunnen terug zien in Brazilië. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond wel dat de Nederlandse ploeg niet op haar best speelde en de coach meer had moeten ingrijpen. Als ze met wat meer lef hadden gespeeld hadden ze de wedstrijd nog best spannend kunnen maken en wie weet zelfs kunnen winnen. Zonde dat ze niet alles uit de kast hebben getrokken, maar achteraf is het makkelijk praten natuurlijk. Toch lijkt dat wel iets typisch Nederlands te worden; de eerste helft een beetje clueless op het veld staan en pas in de tweede helft maar eens met de wedstrijd beginnen. Maar dan kom ik toch weer bij de coach: het is volgens mij de enige coach van het toernooi die gewoon zwijgzaam op de bank blijft zitten terwijl zijn spelers op achterstand staan en geen idee hebben wat ze met die bal moeten doen. Ook viel mij in de eerste wedstrijd van Nederland op dat ze veel communiceerden met elkaar, meer dan elk ander team, maar dat is bij de latere wedstrijden compleet in de put gevallen. Maar daarom vind ik het ook niet toevallig dat de eerste wedstrijd ook de enige was die Nederland won, en ik vond dat persoonlijk dan ook het beste resultaat van Nederland, zelfs al kwamen ze toen in de tweede helft niet onder de druk van Nieuw-Zeeland vandaan.

Maar goed, makkelijk praten natuurlijk voor mij en voor de Nederlandse dames was dit ook maar het eerste WK. Het team heeft zich geïntroduceerd en zal volgende keer ongetwijfeld nog meer ervaren zijn en op die manier ligt er ongetwijfeld nog een mooie toekomst voor de boeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Als er nog iemand is met het idee dat vrouwenvoetbal niet het topniveau kan bereiken als mannenvoetbal; zap nu naar Eurosport, waar het nu rust is bij de kwartfinale tussen Frankrijk en Duitsland. Er is nog niet gescoord, dus het belooft nog een spannende tweede helft te worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Verenigde Staten (2) - Duitsland (1)

komen in de halve finale tegen elkaar uit.

Ik hoop dat Team USA de Finale haalt.

Daarnaast hoop ik ook dat de andere halve finale tussen Australië en Canada gaat, maar dat is nog even afwachten.

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Yes, De Amerikaanse dames hebben het WK in Canada gewonnen. :dans:

Ook zijn ze vanaf nu het succesvolste dames team. ( 3 sterren shirt)

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...