Jump to content

Externe hardeschijf voor TV om programma's op te nemen


Wesley

Recommended Posts

Geen idee of dit het juiste forum is, maar oke. Ik vroeg mij af of iemand toevallig ervaring heeft met TV beeld opnemen; schijnbaar is dit tegenwoordig al mogelijk om dit te doen via een externe harde schijf.

Vorige week heb ik een nieuwe LG TV gekocht; ook daar kwam ik de optie tegen; het opnemen van programma's op een externe hardeschijf / USB stick. Nu heb ik een (gebruikte) usb stick in mijn tv geplugd. Echter was het niet mogelijk om te recorden. Heeft iemand enig idee hoe dit werkt? En wat voor hdd moet ik gebruiken?

Ben benieuwd naar de reacties! Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Dan is het goed, anyway. Ik heb ook een LG TV waarmee ik ook kan opnemen via een externe HDD, echter zou dit ook doodgewoon met een USB stickje moeten kunnen. Heb je je USB al eens geformatteerd als NTFS?

Link to comment
Delen op andere websites

Nou als het goed is, en zodra die goed is geformatteerd, dan is het enige wat je hoeft te doen normaliter op 'record' te klikken op je afstandsbediening.

Note: Ik heb dat destijds analoog geprobeerd, ik weet niet of de CI module een belemmering is. Het zou igg met elke USB stick/harde schijf moeten werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Erg vreemd, ik heb het net even geprobeerd zonder CI+ module. Maar toch krijg ik elke keer de melding: "Om LG TimeMachine te gebruiken dient u een USB harddisk op de TV aan te sluiten" als ik op REC knopje druk.

Hmmm.. zouden ze dan toch misschien iets anders bedoelen (in de zin van USB opslag).

Bewerkt: door Wesley
Link to comment
Delen op andere websites

Inmiddels opgelost! Ik heb een remote harddisk gekocht bij de Mediamarkt, deze heeft 1TB. Dat werkte dus perfect; heb inmiddels al een aantal programma's kunnen recorden, en uiteraard kunnen terugkijken.

Vriendelijk bedankt voor je ondersteuning! :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...