GTAGames.nl
Log in om dit te volgen  
Volgers 0
Phoenyxar

discussie
Liberty City Bottlenecks

16 berichten in dit onderwerp

Liberty City Bottlenecks

Als iemand die zijn afstanden in LC doorgaans wandelt of met de Subway aflegt zijn er zaken die ik wel al eens was vergeten in de IV-engine. Het was namelijk de eerste GTA-engine met een ingewikkeld handling-model en met ingewikkelde paths voor de AI. Dynamische paths ook die er toe leiden dat de AI niet altijd de regels volgen (naar rechts op een baan die naar links gaat, kruispunten afsnijden en vastzetten), het gebeurt frequent. Ook zien je medebestuurders jou niet als een ander voertuig, wat bij kruispunten voor wat bumperduwen zorgt. Als iemand die "gewoon" probeert te rijden (bij bijvoorbeeld een Stevie's Car Theft) vallen al deze zaken nogal op en zijn ze vrij irritant.

Dit allemaal zorgt er voor dat sommige kruispunten met genoeg tijd in de meest onbruikbare jams veranderen. Alle kruispunten zijn vreselijk ontworpen, maar sommige kruispunten zijn nog vreselijker dan andere. Welkom dus bij de Top Tien Bottlenecks van Liberty City!

#10. UDE/CC

Dit is al gelijk een speciaal geval want het is geen echt kruispunt, maar het is een irritant punt op Union Drive East. Dit is namelijk de afrit voor de Civilian Commitee, de plaats waar de UDE van twee vakken naar één afrit en één vak gaat en de tunnel induikt. Nooit zal de AI op het juiste vak voorsorteren. Dat gebeurt gewoon niet. Bijgevolg rijden hier vaak voertuigen op mekaar en zetten ze beide routes klem. Om dan nog eens er aan toe te voegen dat enkele honderden meters terug Garnet Street op de UDE samenvoegt kun je je wel voorstellen dat het er best druk kan zijn. De tunnel die hier volgt zal nog terugkomen in de lijst.

#9. Asahara/Rand

Je zal dit kruispunt kennen als de uitgang van de Booth Tunnel aan de Alderney-kant. In het algemeen zijn er minder problemen in Alderney, maar dit kruispunt verdient een vermelding. Om te beginnen zou dit geen probleemkruispunt mogen zijn. De Booth Tunnel komt enkele meters terug al samen op één vak en er zijn geen problemen met de lichten, maar... alle routes kennen een hoogteverschil en zeker het verkeer dat van West naar Oost rijdt op Asahara durft hier wel eens wat mis te doen: Niet remmen, geparkeerde voertuigen meenemen, lantaarnpalen scheppen... allemaal genoeg om de AI te verwarren. Combineer dit met de immense files in de Booth Tunnel en je verspilt hier makkelijk enkele minuten.

#8. Munsee/Montauk

De enige reden dat dit kruispunt niet in de top 3 staat is dat er zo relatief weinig verkeer passeert. Dit kruispunt is vreselijk. Je hebt de vrij drukke Expressway die ter hoogte van dit kruispunt Montauk Avenue wordt, je hebt Munsee Avenue dat hier samenvoegt, een afrittencomplex waar men soms gewoon mee opvoegt, drie verkeerslichten die mekaar opvolgen zonder dat de zijwegen zoals Brunner ergens op moeten wachten, een RON-tankstation waar voertuigen afrijden... Gewoon zo veel voertuigen die allemaal verschillende richtingen opwillen. Het is het ergste als je van Munsee naar Dukes Boulevard wilt. Dan sta je vaak vast op het verkeerde vak en zet het kruispunt zich vast. Had dus echt hoger kunnen staan.

#7. Applejack/Rykers

Wat is er mis aan dit kruispunt? Wel, om te beginnen is het er altijd donker, nogal logisch met de B/E boven je, maar het kruispunt volgt op 20m na Folsom Way op een helling en de lichten lijken zo ingesteld dat eens je door het eerste licht bent je moet wachten bij het volgende, 20m verderop. De AI kan er trouwens ook niet mee om. Als ze van Applejack richting Noord Rykers opdraaien rijden ze vaak tegen de voertuigen die aan de zijkant staan geparkeerd. Er is al weinig ruimte, dus dat zorgt vaak voor een lange rij op Applejack. Als het dan een panikerende ped is rijdt die zich ook nog eens vaak dood op één van de vele betonpalen of andere voertuigen. Allemaal op een T-splitsing van twee kleine straatjes.

#6. Frankfort/Exeter

Frankfort en Exter kruisen aan de Algonquin-kant van de Northwood Heights Bridge. Frankfort Avenue is altijd een drukke straat, dat is zo aan elk verkeerslicht, maar de problemen komen vooral van het verkeer dat van Bohan komt. Ook hier is voorsorteren een groot probleem. Vele voertuigen proberen het kleine Exeter op te rijden vanaf het verkeerde vak, tikken daar wat andere voertuigen bij aan en voor je het weet staat deze al op zichzelf drukke baan gewoon vol Cabby's. Laten we ook niet vergeten dat ze mekaar ook wel eens durven aanrijden bij het remmen voor de lichten. De problemen zijn het grootst als je langs Bohan komt, je kan namelijk nergens naartoe eenmaal je in de rij staat.

#5. Kunzite/Burlesque/Denver-Exeter

Ook wel bij de spelers gekend als Star Junction. Het is vreemd dat dit zo'n lastig kruispunt is, ze zijn namelijk alle drie één richtingsstraten, toch? Maar het zijn wel drukke straten, met Burlesque en D-E elk 4 vakken vol idiote AI die allemaal of Kunzite op proberen draaien of allemaal Burlesque willen oprijden. Het probleem met voorsorteren is hier ook aanwezig en bij straten van vier vakken is dat gewoonweg een recept voor ongelukken en twintig Cabby's met pinkers aan. Gelukkig kun je wel altijd het rustige Denver-Exeter oprijden en een kruispunt of twee verder Burlesque opdraaien, maar van Denver-Exeter naar Burlesque? Veel succes.

#4. UDE/Obsidian

Ik zei dat de tunnel nog zou terugkomen en hier is die! Van Noord naar Zuid valt het allemaal wel mee, maar in de omgekeerde richting is dit gewoon huilen. Het is namelijk hier dat Manganese samenvoegt met de UDE (die op dit punt door de tunnel wordt geperst) en dat doet het op 20 meter van het kruispunt met Obsidian. Ik heb al veel kunnen klagen over voorsorteren, maar hier krijgt de AI zelfs die optie niet. Dus als je eindelijk uit die rottige tunnel bent zit je vast achter verkeer dat voor onverklaarbare redenen net de UDE is opgereden om vanaf Manganese naar Obsidian te gaan. Je kunt altijd het geluk hebben dat de voertuigen die rechts staan ook gewoon rechtdoor rijden, maar er zal dan nog altijd eentje uit de tunnel ook rechtdoor willen en dat doet die door op het kruispunt van vak te wisselen. Ik heb hier eens vastgestaan tussen 4 Police Patrols die elk van vak wouden wisselen op de 10 meter die er niet voor was ingericht. Tegenwoordig rijd ik gewoon via Union Drive West of Albany/Columbus, wat in feite niet sneller zou mogen zijn, maar is het toch.

#3. East Borough/Gainer

We komen in de top drie, woohoow! Je kent dit kruispunt wel, je hebt er namelijk al duizenden keren langsgereden. Aan de omgeving wordt gewerkt en bijgevolg moet al het verkeer via een smal en steil baantje op een kruispunt invoegen dat er duidelijk niet voor is ingericht. Gainer is namelijk één richting en het is bij het kruispunt met Attica dat men dus kan omkeren... Wat alles nog eens vreselijk maakt is dat men hier altijd al het verkeer voor Broker inspawnt (je komt net van de brug, eenzelfde probleem bij alles bruggen) en je dus vaak in een trein van zonder overdrijven 30 voertuigen kunt staan. Als het tegen zit sta je achter enkele Flatbeds die duidelijk niet om kunnen met de afrit en waar er altijd eentje van wilt omdraaien. Grappig genoeg is er op Rocket Street alweer niets van dat drukke verkeer te merken. Altijd aangenaam.

#2. Grand Boulevard/San Quentin

We blijven voor de nummer twee in Bohan, want dit kruispunt verdient echt wel een vermelding. We hebben eerder al de Westelijke kant van de Northwood Heights Bridge gehekeld, wel de Oostelijke kant is erger. Een pak erger. Tegen dat je hier aankomt vanop de brug staan er sowieso minstens twintig voertuigen te wachten aan een licht dat duidelijk niet lang genoeg op groen blijft staan. Niet dat het veel uitmaakt natuurlijk, want er rijdt toch niemand rechtdoor. Iedereen op het linkervak wilt San Quentin oprijden en op het rechtervak wil men naar Butterfly. Veel verkeer, geen voorsorteren, vreselijke lichten en je hebt jezelf een mooie kandidaat voor de eerste plaats, maar het kan echt niet op tegen de nummer één...

#1. Burlesque/Garnet

Als je echt de koningin der opstoppingen wilt leren kennen moet je vanaf Star Junction eens Burlesque afrijden. Deze stopt namelijk op Garnet Street, mogelijk één van dé drukke straten in Algonquin. Het heeft veel verkeer, heel veel lichten en gescheiden vakken. Het verbindt de UDE met de UDW en kruist Suffolk in twee. Maar dit kruispunt doet dat alles in het niet vallen. Want het grote Burlesque, met zijn vier vakken vol Cabby's, moet hier namelijk samenvoegen op een straat van twee vakken op een dubbel kruispunt waar de lichten mekaar niet opvolgen. Bijgevolg staan er vaak vier rijen voertuigen aan de lichten op Garnet die daar duidelijk niet op weten reageren en volgt er een hele lange rij aan voertuigen die allemaal maar dat kruispunt over proberen steken. Aangezien Burlesque één richting is moet het verkeer dat van het Oosten is Burlesque voorbij rijden, maar dat kan het niet aangezien de rij aan voertuigen voor de lichten deze blokkeren. Geef het genoeg cycli en het kruispunt staat gewoon vast. Dan steken er Cabby's in de gevels, heeft een Bus zich ergens tussen gewrongen en staat een Police Cruiser er met zijn sirenes in vast. Als je je hier niet van voor aan de lichten zet geraak je hier nooit meer weg.

En dan moeten we natuurlijk nog even vermelden dat we het nog niet hebben gehad over de andere kruispunten van Union Drive East (West gaat veel vlotter), de kruispunten op Dukes Boulevard, rond de Hickey Bridge, aan Francis International of de vreselijke afritten van de Plumber Skyway. De lijst stopt echt niet hier.

Maar wat zijn jouw ervaringen met het verkeer in Liberty City? Vertel het! :o

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites
GTAGames.nl

Goed stuk, De laatste "Hickey bridge" is ook irritant. Maar die noemde jij al.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Leuk topic weer eens. Met de kruispunten heb ik nooit zoveel problemen, hoewel je top-3 inderdaad veel ergernis kan opwekken. In het verkeer erger ik me meer aan de automobilisten die zonder enige reden vlak voor me van rijbaan wisselen, met een kop-staartbotsing tot gevolg. Of de eindeloze rijen bij de tolpoortjes, vooral wanneer je over de Dukes Bay Bridge naar het zuiden rijdt is dat echt een verschrikking.

Wat ik niet zozeer irritant vind maar wel bijzonder zijn de verschillende reacties van automobilisten wanneer ik met zwaailicht en sirenes kom aangereden. Voetgangers worden bijkans doodgereden, zodat ik in ieder geval kan passeren. Of men blijft versteend midden op de weg staan, wat vaak dan weer een botsing tot gevolg heeft.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik kan er zeker inkomen dat de ervaringen wel eens anders kunnen zijn, sowieso zal niet elke speler geconfronteerd worden met deze zaken aangezien ze volgen van een bepaalde speelstijl. Maar dat van de sirene heb ik vandaag ook kunnen ervaren. Zeker in plaatsen als de Booth Tunnel geeft dat hilarische resultaten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

De Booth Tunnel kom je toch niet door op hoge snelheid, sirenes gaan dat echt niet veranderen :7 Leuk topic, veel herkenbare situaties :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit is echt heel interessant topic, door dit topic ga ik vanmiddag even Grand Theft Auto IV spelen om het zelf weer te beleven in Liberty City, wel helaas nog in Broker, Dukes en Bohan. Mijn savegame werd een tijdje geleden per ongeluk verwijderd. :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mega bump, volledig gerechtvaardigd overigens. Komt 'ie:

Je schrijft dat het zo inmens irritant is wanneer het andere verkeer steeds bij je achterop knalt in de openingspost. Hier is een oplossing voor! Thans, ik ken er een "oplossing" voor op de 360(of pc met 360-controller)! Het geval wil namelijk dat zolang je nog "in motion" bent, of in ieder geval lijkt te zijn voor de AI, ze niet bij je achterop knallen, maar hun snelheid aanpassen op hun voorligger. Wanneer je als controls het gasgeven hebt ingesteld op je triggers, dan kan je portioneren met gasgeven. Wat ik derhalve altijd deed in de game, is ook wanneer ik voor verkeerslichten dien te stoppen, niet daadwerkelijk te stoppen maar

1. Bijtijds afremmen of bijtijds de wagen laten uitrollen en

2. Met ongeveer een halve autolengte afstand tussen mij en de achterste in de rij of de gele streep zo goed als bijna helemaal stilstaan..

3. Om vervolgens héél, maar dan ook echt héél subtiel gas te geven, waardoor je met 2 p/h (pixel per uur) vooruitbeweegt.

Op die manier klapt er geen enkele AI meer achter je wagen! :tu: (Tenzij genoemde AI ergens van geschrokken is of door de LCPD wordt opgejaagd.)

Verder inhoudelijk op het topic, erg amusant om te lezen, herken er behoorlijk veel in inderdaad! En ik ben best tevreden met de realistische jams, het had van mij best nog wat erger gemogen. :tu:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ken de methode inderdaad, maar het zorgt er wel voor dat je bij elk licht wat ruimte moet laten en je altijd vrij oplettend moet zijn al wachtend. Niet echt optimaal.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Alle wegen met meer dan eén vak in dezelfde richting zijn vreselijk. Het overige verkeer heeft de irritante neiging om zonder verklaarbare reden van rijstrook te veranderen, vaak precies op het moment dat jij er met je motor tussendoor rijdt. Algonquin Bridge comes to mind. Er is nog ergens een plek waar het verkeer vaak vast staat omdat het moet ritsen (en dat niet kan), al weet ik niet meer waar.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waar de Broker-Dukes Expressway over gaat in Crockett Avenue, altijd chaos. Op zulke plekken moet je er ook niet tussendoor gaan, gewoon je voertuig er aan de zijkant langs wurmen ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Maar dat is zo niet role playing Guard.. :(

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nooit gereageerd in dit topic. :O 

 

Ik heb de afgelopen weken weer wat GTA IV gespeeld, en nadat ik een aantal van de zogeheten ''bottlenecks'' ben tegengekomen moest ik meteen weer aan dit topic terugdenken. 

 

Aangezien ik mezelf verveelde heb ik van de door @Phoenyxar genoemde ''bottlenecks'' screenshots gemaakt. Helaas was het niet altijd even druk op de weg. Dus misschien dat de chaos niet zo goed overkomt. Enjoy! :)

 

#9 was overigens goed gelukt, en de beschrijving klopt precies. De NPC's rijden gewoon tegen geparkeerde voertuigen waardoor het helemaal een chaos wordt. :puh: 

 

#10 UDE/CC

 

 


medium_10.png.74eba041bb765c5194a221d50c
 

 

 

#9. Asahara/Rand

 

 


medium.9.png.c098428a4a3defa9923f7c307a3
 

 

 

#8. Munsee/Montauk

 

 


medium.8.png.0ccc11354eca22a8fc3646a6013
 

 

 

#7. Applejack/Rykers

 

 


medium.7.2.png.affc4c91ad8312dcd8093d83b

 

 

#6. Frankfort/Exeter

 

 


medium.6.png.687eea521ee391f3a27181fa845
 

 

 

#5. Kunzite/Burlesque/Denver-Exeter

 

 


medium.5.png.d6ac9ab4ddcfc770fa6b6d09814
 

 

 

#4. UDE/Obsidian

 

 


medium.4.png.f3b9ecc722d558adf5bc9b4c888
 

 

 

#3. East Borough/Gainer

 

 


medium.3.png.289d22c90ad9e613b00260d851f
 

 

 

#2. Grand Boulevard/San Quentin

 

 


medium.2.png.2b54331bf986187e697475d0bc9
 

 

 

#1. Burlesque/Garnet

 

 


medium.1.png.9e516bf6c05140b1eeb6c6262eb
 

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Vrij zeker dat #7 Boulevard en Ryker is, niet Applejack en Ryker. Applejack en Ryker is het T-kruispunt onder de Subway, een paar meters ten Zuiden van hetgene je hebt gefotografeerd. Hier rijden ook vele AI-voertuigen tegen geparkeerde voertuigen (of zelfs lantaarnpalen) en het creëert zo problemen. Op zich zou ik het ooit ook wel eens voor V willen doen, waar deze twee direct in me opkomen. Maar de problemen vaststellen duurt altijd wel even want je zoekt niet naar de probleemkruispunten, je komt ze tegen door andere zaken te doen :v

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb #7 voor je aangepast. :) Toevallig reed de auto op de voorgrond door het rode licht waardoor de voertuigen rechts op de rem moesten. :puh: 

 

Ik kon inderdaad merken dat wanneer ik zelf voor chaos zorgde (door bijvoorbeeld met de helikopter laag te gaan vliegen) de voertuigen voor nog meer chaos zorgde. Het kan dus inderdaad wel even duren voordat je het perfecte moment kan vastleggen. 

 

GTA V kent er inderdaad ook wel een stel. De twee die jij laat zien zijn bijvoorbeeld al twee punten waar je vaak op vast komt te zitten. In Paleto Bay zijn er ook een stel. Voornamelijk de wegen waarbij je de snelweg kan verlaten. De NPC's remmen vaak niet of te laat af waardoor ze doorschieten. :7 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om te kunnen reageren

Een account aanmaken

Registreer je voor een eigen account. Het is snel en makkelijk!


Nu registreren

Inloggen

Heb je al een account? Log hier in.


Nu inloggen
Log in om dit te volgen  
Volgers 0

  • Recent actief   0 leden

    Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.