Jump to content

Brugklas=kutklas


super_senne

Recommended Posts

Toen ik brugklasser was (HEEL lang geleden alweer) was ik zelf een verlegen en teruggetrokken persoon. Ik was totaal niet degene die zo even voor de klas ging staan om even iets te vertellen ofzo, ik werd ook wel eens getreiterd daarom. Mensen maakten opmerkingen en ik was niet de type die er echt tegenin ging. Tot later in de brugklas, ik mij extreem ging verdiepen in vechtsporten (MMA en kickboxen), naast dat begon ik ook echt met kracht-/conditietraining. Langzamerhand kreeg mijn lichaam vorm, aangezien ik aardig wat spieren aan het kweken was. Ook begon ik van mezelf te merken dat best wel feller werd in de 2e klas. Ik schaamde me helemaal nergens meer voor; als iemand ruzie met me zocht dan had diegene ook gewoon echt de verkeerde persoon tegenover zich. Sindsdien ben ik ook echt nooit echt meer getreiterd, mensen behandelden mij ook met respect. Zoals het hoort. Ik behandel een andere persoon met respect en ik verwacht dat ook terug.

Anyway, ondanks treiter partijtjes; mijn tijd op de middelbare school was gewoon echt verder FANTASTISCH. Leukste tijd van mijn leven zelfs!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • super_senne

    5

  • Tommy-Vercetti

    3

  • IndoGuus

    3

  • Danger_dog_guy_7

    3

Met geweld los je niks op DDG. Ze worden misschien bang voor je als je een karate-trap uitdeelt, maar tegen een groep begin je weinig. Het hele middelbare schoolleven bestaat uit pesten of gepest worden. Val je niet op dan ben je té stil, ben je aanwezig dan wordt je gepest omdat je druk bent. Ze vinden altijd een reden.

Een terechte opmerking van IndoGuus: Je ziet hier voor school. Tuurlijk moet je het ook leuk hebben, maar zolang jij je focust op school gaat het vast beter.

In welke klas zit je, Senne? En welk niveau?

ik zit in de brugklas. En ik doe MAVO, maar daarme is zeg maar iets aan de hand. Kwa werkhouding zit ik in MAVO misschien wel lager, en kwa intelegentie zit ik op HAVO misschien wel hoger... Dus plaatsen de leeraren op de basisschool me maar in de MAVO waardoor ik af en toe slimmer kan overkomen dan mijn klasgenoten, ik ben ook de enige in de klas die iets kan van wat ie later wil worden(HTML). Maar het helpt ook niet dat is HSP heb (hoog gevoelig) dus ik voel me snel aangesproken...
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het leuk om de diversiteit in dit topic te zien qua oplossingen :puh: Het offtopic gebrul en negatieve citaten plaatsen in QvdM vind ik zelf wat minder. Plaats reacties met respect of laat het achterwege ;)


Ikzelf had ook, zoals ook ik al eens eerder had verteld, niet echt problemen met pesten. Maar ook ik vond sommige klassen (vooral in de 1e en 2e) erg kinderachtig. Dat kwam denk ik door een combinatie van niveau- en leeftijdsverschil.

Link to comment
Delen op andere websites

Als tip geef ik om op een vechtsport te gaan: kickboksen, karate. Als er ook maar één aan je komt sla je hem op z'n bek. En als ze gaan zeiken zeg je dat het uit zelfverdediging was ;)

Een paar jaar geleden kwam de z.g.n. 'Bully Destroyer' in opspraak: een jongen met overgewicht die jarenlang gepest werd en op een gegeven moment van zich afbeet. Pedagogen waren het oneens met zijn agressieve oplossing, maar de massa keurde het goed (zelfs celebrities). Zie onderstaand filmpje wat viral ging:

Deze gozer is voor mij deels een inspiratie geweest en was ook in feite de belichaming van mijn brugklasjaar. Je komt er sterker uit, let op mijn woorden. Een vechtsport is zeker een aanrader, ookal heb ik persoonlijk dat niet gedaan maar gewoon mijn gewicht in de strijd gegooid. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi.

Ik kom alleen in dit topic voor de nutteloze plaatsjes en berichten.

Doei.

Jammer, je bent al de zoveelste door wie dit topic compleet dreigt te ontsporen. Ik weet dat sommige leden het een beetje spannend vinden, zo'n nieuw topic, en dan in alle opwinding maar iets grappigs proberen te posten waar de topicstarter niets aan heeft. Maar ik ging ervanuit dat men op pagina 4 wel weer een beetje klaar zou zijn met dat kinderachtige gedrag en een voorbeeld zou nemen aan de paar posts die wél behulpzaam of in elk geval ontopic zijn. Dat blijkt dus iets te voorbarig van mij, want nu moet ik toch weer ingrijpen en gaan dreigen met warns en zo. Wat dat betreft voel ik me als moderator op dit forum af en toe ook net de meester van een brugklas... :roll:

Voor de duidelijkheid: Tot hier en niet verder met die offtopic onzin.

Link to comment
Delen op andere websites

Daar het merendeel van de adviezen verwijderd is rijst mij de vraag wat voor bestaansreden dit topic nog rest. :{ Ik vind het jammer dat de tijd die ik gestoken heb in mijn hulp teniet gedaan is. Hoewel Senne de adviezen wellicht al tot zich genomen had kan ik me voorstellen dat er anderen rondlopen die zich in eenzelfde situatie als die van Senne bevinden en zich tot dit topic hadden willen wenden voor advies, dat is nu niet meer mogelijk. Mocht iemand zich herkennen in bovenstaande schets, dan geldt onderstaande ook voor jou :engel:

Voel je vrij om met mij persoonlijk contact op te nemen voor adviezen van welke aard dan ook :) . Wellicht kan ik een luisterend oor bieden of je met raad bijstaan.

Wat zou je verder met dit topic nog willen, Senne?

Link to comment
Delen op andere websites

Jullie zijn wel aardig allemaal.

Oh ja voor de mensen die afvroegen wat het hele gesprek was, het draait er eigenlijk om dat ik een grapje maakte dat meisje zei bek dicht zonder reden en toen was er ineenkeer allemaal poep enzo.

Was het een grap die zij misschien persoonlijk had kunnen opvatten en dat ook gebeurt is, of dat ze niet begrijpt dat het een grap is en neemt het serieus? Als dat zo is moet je gewoon je oprechte excuses aanbieden, en problem solved. :)

Hoi.

Ik kom alleen in dit topic voor de nutteloze plaatsjes en berichten.

Doei.

Jammer, je bent al de zoveelste door wie dit topic compleet dreigt te ontsporen. Ik weet dat sommige leden het een beetje spannend vinden, zo'n nieuw topic, en dan in alle opwinding maar iets grappigs proberen te posten waar de topicstarter niets aan heeft. Maar ik ging ervanuit dat men op pagina 4 wel weer een beetje klaar zou zijn met dat kinderachtige gedrag en een voorbeeld zou nemen aan de paar posts die wél behulpzaam of in elk geval ontopic zijn. Dat blijkt dus iets te voorbarig van mij, want nu moet ik toch weer ingrijpen en gaan dreigen met warns en zo. Wat dat betreft voel ik me als moderator op dit forum af en toe ook net de meester van een brugklas... :roll:

Voor de duidelijkheid: Tot hier en niet verder met die offtopic onzin.

Excuus, ik had niet opgemerkt dat het topic in NotA stond. Ik dacht dat hij in de Stamkroeg stond, en daar tellen posts niet mee met je postcount, dus dacht ik dat het wel kon.

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Jullie zijn wel aardig allemaal.

Oh ja voor de mensen die afvroegen wat het hele gesprek was, het draait er eigenlijk om dat ik een grapje maakte dat meisje zei bek dicht zonder reden en toen was er ineenkeer allemaal poep enzo.

Was het een grap die zij misschien persoonlijk had kunnen opvatten en dat ook gebeurt is, of dat ze niet begrijpt dat het een grap is en neemt het serieus? Als dat zo is moet je gewoon je oprechte excuses aanbieden, en problem solved. :)

Hoi.

Ik kom alleen in dit topic voor de nutteloze plaatsjes en berichten.

Doei.

Jammer, je bent al de zoveelste door wie dit topic compleet dreigt te ontsporen. Ik weet dat sommige leden het een beetje spannend vinden, zo'n nieuw topic, en dan in alle opwinding maar iets grappigs proberen te posten waar de topicstarter niets aan heeft. Maar ik ging ervanuit dat men op pagina 4 wel weer een beetje klaar zou zijn met dat kinderachtige gedrag en een voorbeeld zou nemen aan de paar posts die wél behulpzaam of in elk geval ontopic zijn. Dat blijkt dus iets te voorbarig van mij, want nu moet ik toch weer ingrijpen en gaan dreigen met warns en zo. Wat dat betreft voel ik me als moderator op dit forum af en toe ook net de meester van een brugklas... :roll:

Voor de duidelijkheid: Tot hier en niet verder met die offtopic onzin.

Excuus, ik had niet opgemerkt dat het topic in NotA stond. Ik dacht dat hij in de Stamkroeg stond, en daar tellen posts niet mee met je postcount, dus dacht ik dat het wel kon.

nou het was geen beledigende grap, ik zei #ikwileenfacepalmmakenmaaraangezienikalleenbenwordthetongemakkelijk, en daaronder zei ik ik heb zin in vakantie
Link to comment
Delen op andere websites

ik zit in de brugklas. En ik doe MAVO, maar daarme is zeg maar iets aan de hand. Kwa werkhouding zit ik in MAVO misschien wel lager, en kwa intelegentie zit ik op HAVO misschien wel hoger...

Misschien moet je je een beetje naar het niveau gedragen wat je vind dat bij je past. Mensen die denken dat je woorden aan het verzinnen bent (had/heb ik vaak) of wat dan ook zijn echt de moeite niet waard om tijd in te steken. Doe je ding, wees jezelf en denk maar zo, mensen die nu populair zijn omdat ze mensen pesten en 1'en halen hebben straks een prachtbaan als frietbakker thumbsup2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien moet je je een beetje naar het niveau gedragen wat je vind dat bij je past. Mensen die denken dat je woorden aan het verzinnen bent (had/heb ik vaak) of wat dan ook zijn echt de moeite niet waard om tijd in te steken. Doe je ding, wees jezelf en denk maar zo, mensen die nu populair zijn omdat ze mensen pesten en 1'en halen hebben straks een prachtbaan als frietbakker thumbsup2.gif

Precies, bij mij was dat ook zo toentertijd. Merendeel van de oelewappers die mij het leven zuur hebben gemaakt zijn nu met hangen en wurgen een MBO niveau 2/3 opleiding aan het doen of dat nog niet eens. Gewoon je schouders eronder zetten (is makkelijker gezegd dan gedaan, ik kan het weten..) en goed je best doen op school en een glansrijke carriere en/of leven staan op je te wachten! Nogmaals, persoonlijk voorbeeld: ik begon op MAVO, doorgestroomd naar HAVO, HBO en nu op de uni. Als je doorzet bereik je veel.. cliché maar waar.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet inderdaad voor jezelf op school zitten en als het ware schijt hebben aan wat andere leerlingen van je vinden en hoe je iets aanpakt. Uiteindelijk zit je er voor jouw toekomst daar en niet die van hen. Na de zomervakantie zit je waarschijnlijk toch bij andere leerlingen in de klas en ben je van deze personen af. Als jij ze gewoon negeert en goed je best doet, zal je later zien wie het laatst lacht, de pesters in ieder geval niet. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Na de zomervakantie zit je waarschijnlijk toch bij andere leerlingen in de klas en ben je van deze personen af.

En dan zijn daar weer andere pestkoppen e.d. In mijn 4 jaar middelbaar zat ik in 4 verschillende klassen met 4 verschillende groepen eikels. Alsof een andere klas iets uitmaakt, pesters zijn overal.

Link to comment
Delen op andere websites

Na de zomervakantie zit je waarschijnlijk toch bij andere leerlingen in de klas en ben je van deze personen af.

En dan zijn daar weer andere pestkoppen e.d. In mijn 4 jaar middelbaar zat ik in 4 verschillende klassen met 4 verschillende groepen eikels. Alsof een andere klas iets uitmaakt, pesters zijn overal.

Pff, dat lijkt mij dus wel echt een rotschool eerlijk gezegd. In mijn 7 jaar tijd op de middelbare school heb ik nooit met pesters in de klas gezeten. Tuurlijk, er was wel een groepje 'bad boys' en daar was ik enigszins ook onderdeel van, maar we waren meer bezig met elkaar lastigvallen en anders waren het de ik-had-nooit-leraar-moeten-worden-types de slachtoffers.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...