Jump to content

Samsung of Apple


Danger_dog_guy_7

Recommended Posts

Ik heb een iPhone en Android en zijn beide prima besturingssystemen met elk hun voor en nadelen. Hoewel ik toch altijd weer naar iOS neig. Mijn mening over Samsung is gewoon dat het plastic rommel is(was). Vaak oogt het goedkoop en snel afgewerkt om het product zo snel mogelijk op de markt te brengen en de monies van de soccermoms binnen te harken. Ik moet zeggen dat de laatste 2 generations van de S-lijn steeds beter en mooier begint te worden. Maar ik heb gehoord (ik zou het niet weten want ik koop die brol alsnog niet) dat Samsung toestellen geleverd worden met een 'eigen' variant van Android met allerlei bloatware erop die je niet kan deleten. Can anyone confirm/deny?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

**Verplaatst naar gepaste topic***

Is onzin verkopen over Android en daarna het antwoord met bewijzen dat dit helemaal niet klopt straal negeren je nieuwe handelsmerk? :N

Over switchers gesproken, mijn zus ontvangt zeer binnenkort een iPhone 6, na een slechte ervaring met haar Samsung Galaxy S4. Ze heeft al meermaals gezegd dat ze het ding het liefst helemaal kapot smijt. Traag, nutteloos ding dat het is (dit zijn haar woorden, niet de mijne :roll: ). Ze gaat dus weer helemaal terug. Vóór de Galaxy S4 had ze trouwens al een iPhone 5s, maar die was gestolen. En haar provider wou deze niet vergoeden, dus moest ze maar een goedkoop alternatief nemen. En dat werd de Galaxy S4. Al na een paar weken begon het zo'n beetje. En nu is ze er echt helemaal klaar mee.
iOS is idiotproof, Android niet. Ik neem aan dat je zus niet een andere ROM kan flashen? Anders had ze dat gewoon gedaan en waren haar problemen voorbij. Samsung z'n software suckt, flikker er Cyanogen oid op en het zal al een heel ander verhaal zijn.
By the way, als er nog iemand is die twijfelt over wat iPhone superieur maakt ten opzichte van de concurrentie, dan is hier een onlangs gestartte campagne op Apple's website: Why there's nothing quite like iPhone. Met natuurlijk een mooie en veelzeggende afsluitende zin helemaal onderaan: 'If it's not an iPhone, it's not an iPhone'.

Je beseft toch zelf wel dat dit propaganda is?

Puntje 1: Xiaomi update MIUI wekelijks/maandelijks, meer dan Apple dus. Ook voor jaren, ook gratis.

Puntje 2: Dit kan je echt met welk Android toestel dan ook...

Puntje 3: Play Store is ook uitgebreid?

Puntje 4: http://www.macworld....-passwords.html

Oja, helemaal geen malware op iOS. En ook niet op OSX hoor! Fabeltjes.

Puntje 5: App-permissies dus? Schattig, maar dat is ook niets nieuws.

Puntje 6: "We invented Touch ID." Fucking kidding me? 2011, Motorola Atrix, 2 jaar(!!) voor de iPhone 5S.

Puntje 7: Pay systeem 292736446, en vooral zowat nergens te gebruiken op dit moment, net als al die andere systemen.

Puntje 8: Zelfde propaganda als Blackberry indertijd, "gratis messaging", maar wel niet bij vermelden dat je verbonden moet zijn met mobiele data of wifi wat dus wél geld kost. Trouwens, ik doe hetzelfde met Messenger?

Puntje 9: Oké, een stappenteller?

Puntje 10: Tenzij je blind bent, totaal nutteloos.

Puntje 11: Want support heb je nergens anders?

Grappig dat er niets staat over waterdichtheid? Oja... ;)

Elk merk heeft wel iets waar ze de beste in zijn. Samsung heeft de beste chips(google eens voor de lol bij wie Apple z'n processoren voor z'n iPhones gaat halen, jawel, bij Samsung :7 ), Sony heeft waterdichtheid zonder klepjes bewerkstelligd, Xiaomi wekelijkse/maandelijkse updates, HTC beste design,...

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Is onzin verkopen over Android en daarna het antwoord met bewijzen dat dit helemaal niet klopt straal negeren je nieuwe handelsmerk? :N

Doet ie al langer hoor, ik verwacht ook nog steeds reactie hierop maar ik denk dat ik dit kan vergeten.

Klopt. Volgens mij negeert ie alles wat ie niet goed kan praten in de richting van Apple, lijkt me zo als ik topic doorlees :7

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik heb gehoord (ik zou het niet weten want ik koop die brol alsnog niet) dat Samsung toestellen geleverd worden met een 'eigen' variant van Android met allerlei bloatware erop die je niet kan deleten. Can anyone confirm/deny?

Zag hier geen reactie op, dus doe ik het maar.

Klopt helemaal. Elk merk m.u.v. de Nexus lijn wordt geleverd met een schil en z'n eigen bloatware. Maar is dit bij iOS anders dan? Nope.

Dingen die ik nooit zou gebruiken op iOS en die niet te verwijderen vallen:

- Passbook

- Safari, want in Chrome zitten al m'n bladwijzers en wachtwoorden

- Agenda

- iMovie

- Pages

-Numbers

-iTunes Store(aankopen via iTunes doe ik gewoon via PC)

-Kiosk

-Aandelen

- Gezondheid

- Video's, want een andere applicatie speelt alles af, Video's niet

- Alles wat betreft iCloud. :7

Daarom heb ik graag een rooted Android smartphone, alles wat me niet aanstaat, verwijder ik gewoon.

Link to comment
Delen op andere websites

Zag hier geen reactie op, dus doe ik het maar.

Klopt helemaal. Elk merk m.u.v. de Nexus lijn wordt geleverd met een schil en z'n eigen bloatware. Maar is dit bij iOS anders dan? Nope.

Dingen die ik nooit zou gebruiken op iOS en die niet te verwijderen vallen:

- Passbook

- Safari, want in Chrome zitten al m'n bladwijzers en wachtwoorden

- Agenda

- iMovie

- Pages

-Numbers

-iTunes Store(aankopen via iTunes doe ik gewoon via PC)

-Kiosk

-Aandelen

- Gezondheid

- Video's, want een andere applicatie speelt alles af, Video's niet

- Alles wat betreft iCloud. :7

Daarom heb ik graag een rooted Android smartphone, alles wat me niet aanstaat, verwijder ik gewoon.

Ik vind dit weer overdreven, die apps kosten hooguit een paar mb en zolang ze niet geopend zijn verbruiken ze niks qua ram.

Imo is bloatware apps die achteraf erbij zijn gezet voor extra mogelijkheden die je niet gebruikt, niet die deel uitmaken van de OS.

Daarom heeft iOS imo geen bloatware omdat het simpelweg geïmplanteerd zit zoals de programmeur dit geschreven heeft.

Waarbij een bij Android een basis OS is, waarbij de fabrikant zijn eigen smaakje aan toevoegt, wat dus achteraf is en niet van oorsprong erin zit.

Hetzelfde dat Windows komt met internet explorer, verkenner en notepad als voorbeeld, dat is geen bloatware.

Wel als je een HP laptop koopt, en er 'speciale' HP tools op staan of andere software die niet oorspronkelijk bij Windows horen.

En naast dit, de apps die ik zeer weinig gebruik zet ik in een mapje, en daar staan een aantal apps in die je aangaf.

Ik heb mijn huidige iPhone al bijna 2 jaar, en in de 2 jaar hebben ze enkel de eerste paar keer in de weg gestaan omdat ze toen nog niet in een mapje stonden.

Had ik ze verwijderd als het kon, waarschijnlijk wel maar ik kan ook niet echt zeggen dat het een no go is of dat ik ervoor wil gaan jailbreaken.

Die paar mb die het vrij maakt neemt Cydia weer in, dus je ruilt het ene voor het andere.

En om eerlijk te zijn, als je al zoveel zorgen maakt om een paar apps die erop staan die je niet gebruikt, dan zeur je imo gewoon te veel.

Een OS wordt gemaakt voor miljoenen mensen, ze kunnen niet alles maken specifiek op iemands eisen.

Er zijn ook mensen die apps gebruiken die jij niet zou gebruiken en andersom, net zoals dat ik wel Safari gebruik ivm. mijn Mac en Safari.

En je kan dan wel zeggen dat ze het verwijderbaar moeten maken, maar dat is een deel van het idioot proof maken van een OS, limieten opleggen zodat mensen hun OS niet half om zeep helpen.

Wat bij Android ook het geval is, zonder rooten kan jij ook de standaard browser ook niet verwijderen.

En de gemiddelde smartphone gebruiker kan net Facebook installeren, laat staan een telefoon rooten en zou het niet verstandig zijn om zo'n iemand dergelijke veranderingen te laten maken aan hun telefoon, want van te voren weet je al dat dit fout gaat.

Tevens, Numbers, iMovie en Pages zijn downloads, die staan van oorsprong niet op een iPhone.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...