Jump to content
Joriz

Anti Grand Theft Auto lobbyist de cel in voor corruptie en wapenhandel!


GTAGames.nl afbeelding
Al zeer lang is er kritiek op videogames dat ze kinderen aantasten en aan zetten tot de meest slechte dingen. Al was het voornamelijk kritiek tegen geweld, was in 2005 met de lancering van de PC-versie van GTA San Andreas de wereld opeens te klein. In GTA San Andreas bleken namelijk seksscènes door Rockstar Games te zijn verstopt, die mede door PatrickW weer zichtbaar waren gemaakt met de Hot Coffee mod. Terwijl iedereen in Amerika (helaas) nog steeds legaal vanuit zijn tuin op vreemden mag schieten is natuurlijk een (virtuele pixelige) blote borst of bips de grootste schande. koffie.gif

Er wezen allemaal vingers naar elkaar. Was het de schuld van de fans, Rockstar Games of had het ESRB die de spellen een rating geeft liggen slapen. Al snel kregen alle exemplaren van GTA San Andreas daarom in Amerika een Adult Only sticker waardoor ze niet meer in de schappen van de normale Amerikaanse (game)winkels konden liggen.

Ook gingen vele zich er mee aan bemoeien. Een daarvan was advocaat Jack Thompson die al langer tegen geweld in spellen streed. Enkele jaren terug is hij uit zijn functie gezet aangezien hij onterecht en niet onderbouwd mensen beschuldigde van de meeste erge dingen.

Al is Jack Thompson nog een redelijk bekende naam binnen de GTA community sprak ook politicus en kinderpsycholoog Leland Yee zich in 2005 tegen GTA San Andreas en het ESRB uit. Het is zelfs zo ver gegaan dat hij in Californië een wet heeft ingediend die de verkoop aan games met een M-rating aan kinderen verbiedt en zelfs de verkoper van de winkel strafbaar stelt. Nadat deze wet door niemand minder dan 'Govenator' Arnold Schwarzenegger was ondertekend is deze daadwerkelijk in januari 2006 ingegaan. nosmile.gif

Ik zag hem niet helemaal aankomen maar nu komt het. Die zelfde Leland Yee, die zich afgestudeerd kinderpsycholoog mag noemen, is beschuldigd voor wapenhandel, corruptie en fraude! Zo heeft hij onder andere mensen omgekocht voor het legaliseren van marihuana en had hij ook het plan om vanuit de Filipijnen via moslimextremisten wapens te smokkelen naar Amerika! crazy.gif

Afgelopen woensdag heeft Leland Yee zelf toegegeven in de rechtbank dat hij schuldig is. Hierdoor dient hij, na berechting ergens later dit jaar, 5 tot 20 jaar de cel te zitten en een boete van $250,000 te betalen.

Ik begin langzaam een patroon te zien. Mensen die dus juist tegen Grand Theft Auto zijn en het spel niet spelen hebben namelijk de meest zieke geesten waar wij gamers maar beter tegen kunnen worden beschermd.
Een andere persoon die nog tegen Grand Theft Auto en geweld in games heeft gestreden is niemand minder dan presidentskandidate Hillary Clinton. Zal ze binnenkort ook hetzelfde lot ondergaan?

Bronnen: RockstarMag.fr / Wikipedia

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Mijn oprechte excuses hoor, maar dit artikel lijkt zo uit de Telegraaf ofzo te komen.. Zo slecht is het geschreven :t

Ik ben mij ervan bewust dat dat ook voor deze post geldt, maar van een nieuwsartikel verwacht ik toch wat meer. Onleesbaar en erg jammer :{.. Misschien kun je een ander crewlid vragen je post te controleren op taalfouten, Joriz?

:N

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Lol, boontje komt om zijn blote loontje. Show je een blote nipple, iedereen freakt out maar iemand met een kettingzaag is perfect legaal.

Oh man, wat is de wereld toch zo complex :D

Je bent dus véél veiliger als je iemand opblaast met een bazooka in GTA dan dat je cannabis probeert te legaliseren.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...