Jump to content

Le Tour de France 2015


Froodooo

Recommended Posts

  • Reacties 160
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    54

  • KoningJesper

    43

  • MegaPilot

    36

  • Guardian1980

    6

Geen twijfel meer: Greipel is hier de allerbeste sprinter in deze Tour. Kijk in welke positie hij zit in de bocht. Hij moet zelfs een gaatje laten op de rest. Rijdt dat eventjes dicht en wint in één moeite voor de allereerste keer op de Chamsp-Élysées. Heel straf. De andere favorieten, Cavendish en Sagan, komen niet eens meer in het hoofdstuk voor.

Greipel, echt de beste sprinter van deze Tour, maar dan niet de groene trui winnen.

Dit inderdaad. Ondanks alle hervormingen van de organisatie in het puntenklassement die er duidelijk op bedoeld waren Sagan een vierde groene trui te ontkennen. En als ik eerlijk moet zijn: ik vind dat een goede beslissing. De groene trui zou moeten uitgereikt worden aan de beste sprinter en ondanks dat ik Sagan echt een fantastische renner vindt, is hij in de eerste plek zeker niet de beste sprinter en in de tweede plek ook geen sprinter pur sang. Greipel was hier eigenlijk de enige die in het groen had mogen eindigen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een onzin zeg.

De groene trui staat niet voor "sprinterstrui". Greipel moet maar niet zo'n sprinter-pur-sang zijn, anders had ie het groen kunnen bemachtigen. Pech voor hem, oververdiend dat Sagan 'm wint.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is jouw mening, in mijn opinie is het puntenklassement er voor de sprinters. En hoe meer sprinter je bent, hoe meer kans je er op zou moeten maken. Tussensprinten na een col leggen vind ik dan ook helemaal niet logisch, laat staan na een col buiten categorie, zoals in de rit met Alpe D'Huez. Zeker als je 30 kilometer biljartvlakke aanloop hebt.

Er staat al een klein Tourquizje op Sporza. Ik kon 9/10 halen, enkel bij het gewicht van Froome twijfelde ik even (kom zeg :7). http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Tour/1.2401180

Gaat wel weer wennen zijn, zo zonder Tour. Ik ga dit jaar echt proberen de Vuelta te volgen, vorig jaar heb ik misschien twee keer de krant opengeslagen om de tussenstand te bekijken. Dat noem ik niet echt volgen.

Link to comment
Delen op andere websites

post-136417-0-56601200-1438115146.pngIk weet dat het niet zo heel veel ermee te maken heeft, hij was dit jaar zelfs niet in de Tour, maar omdat het vaak een afkomst is, heb ik dit gemaakt, wel grappig Mont Ventoux. :puh:
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...