Jump to content

Le Tour de France 2015


Froodooo

Recommended Posts

  • Reacties 160
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    54

  • KoningJesper

    43

  • MegaPilot

    36

  • Guardian1980

    6

Eerst heeft de koersdirectie zich gewoon op kop gezet, om het tempo te drukken. Toen renners van Team Sky weer begonnen rijden, is het gewoon volledig lam gelegd. Het hele peloton zat bij elkaar, dus het had weinig zin om tijdsverschillen niet te laten meerekenen. De verschillen die nu nog gemaakt worden, zullen dus gewoon meetellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Toch maar een vreemde plek om te vallen, zo midden op de baan. Je zou het eerder verwachten op de smalle wegen bij de cols of op een kasseistrook zoals morgen.

Ik had juist gisteren wel valpartijen verwacht; slecht weer en veel rotondes. Dan verwacht je toch niet dat het op een lang recht stuk op droge weg gebeurt.

Link to comment
Delen op andere websites

Rodriguez maakt het waar. Mooie etappewinst.

Froome neemt een handvol seconden op zijn tegenstanders en ook de gele trui. Bah. Wat had ik die zo hard aan Tony Martin gegund. Nu is het één luttele seconde die hem van de trui scheidt. Bonificaties worden na 8 jaar plots weer ingevoerd en daar is hij op de twee ritten waar ze gelden al twee keer de dupe van. Echt rot.

Dat kan uiteindelijk ook van Cancellara gezegd worden. Zonder die valpartij rijdt hij toch wel makkelijk een eindje mee naar boven. Misschien niet genoeg om de trui veilig te stellen voor vandaag, maar mogelijk genoeg om hem morgen weer terug te pakken in de kasseirit, toch wel een specialiteit van hem. Nu krijgt hij 6 minuten aangesmeerd.

Toch wel opvallend dat op zo'n relatief klein klimmetje sommige mensen toch al tien seconden aan de broek krijgen, Pinot zelfs anderhalve minuut. In de bergen zijn er misschien niet zo'n hoge hellingsgraden als op de Muur van Hoei, maar je hebt toch kilometers meer om het verschil te maken. Werk voor de tegenstanders van Froome.

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem was blijkbaar het beperkt aantal ambulances. Alle ambulances waren nodig bij die valpartij. Had men de rit niet stilgelegd en er was nog een valpartij geweest, waren er geen andere ambulances geweest om die renners te helpen.

Toch maar een vreemde uitleg, valpartijen met deze omvang komen spijtig genoeg wel vaker voor in de Tour, toen had men echter nooit een tekort aan ambulances.

Is dit topic slechts voor het overleggen van de gebeurtenissen of ook over praten over de Tour in het algemeen?hypocrite.gif

Why not both?

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem was blijkbaar het beperkt aantal ambulances. Alle ambulances waren nodig bij die valpartij. Had men de rit niet stilgelegd en er was nog een valpartij geweest, waren er geen andere ambulances geweest om die renners te helpen.

Toch maar een vreemde uitleg, valpartijen met deze omvang komen spijtig genoeg wel vaker voor in de Tour, toen had men echter nooit een tekort aan ambulances.

Wellicht dat men toen net zoveel ambulances had, maar dan wel het risico nam om door te rijden, en dat men nu een harde regel heeft ingevoerd dat er niet verder mag worden gereden als er geen ambulances meer beschikbaar zijn. Daarnaast zou je het ook per situatie kunnen bekijken; nu was het peloton compleet en was het nog ruim 50 km tot de streep. Dat is weer een andere situatie dan wanneer je in de laatste kilometers zit met een groepje vluchters of losgebroken sprinters.

Wel mooi dat het uiteindelijk toch nog een echte rit werd, en niet gezapig uitrijden waar ik even bang voor was.

Link to comment
Delen op andere websites

Ondertussen kennen we dus de totale tol van de valpartij van gisteren: Tom Dumoulin, William Bonnet, Simon Gerrans en Dimitri Kozontchuk hadden gisteren al tijdens de etappe opgegeven. Fabian Canellara en Daryl Impey komen daar ook nog bij, van hen is bekend dat ze vandaag niet meer starten. Hopelijk blijft het daarbij, want dit is al erg genoeg.

Orica-Greenedge en Giant-Alpecin verliezen dus beiden maar liefst 2 renners. Met niet echt een uitgesproken kopman bij beide ploegen is dat niet zo'n ramp, ze kunnen nog altijd perfect gaan voor etappewinst. Echter moet ik bij Orica-Greenedge meteen denken aan de komende ploegentijdrit. Het was toch zeker wel een grote kandidaat om op die dag te winnen, maar met 7 renners tegen 9 renners van andere ploegen lijkt me dat moeilijk te worden. Ik weet niet precies of Gerrans en Impey bij de beste tijdrijders van Orica behoren, maar zelfs al zijn ze dat niet verlies je wel twee man die de eerste kilometers voor hun rekening kunnen nemen.

Wel, ik heb hier net wat opgezocht over Tour 2013, waarin Orica de ploegentijdrit met 0.01 seconde voorsprong op Quick Step won en na die rit had Gerrans de gele trui en stond Impey tweede op dezelfde tijd. Dus ik vrees dat we Orica mogen afstrepen voor de ploegentijdrit.

Vandaag een kasseienrit, de klassementsrijders gaan vast en zeker tijd proberen terugwinnen op Froome. Moet op zich wel lukken, want Froome is nu eenmaal niet zo comfortabel op de kasseien. Tony Martin heeft vandaag een goede vierde kans om de gele trui te nemen, als hij bij de kopgroep kan blijven moet dat zeker lukken. Anders mag Van Avermaet hem van mij hebben. Een Belg in het geel is altijd mooi blij.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Gerrans en Van Impey waren belangrijke stukken in de tijdrit. Met een weg die 5 meter breed is én kasseien zou nog een ernstige valpartij me helemaal niks verbazen. Froome en Quintana beide heel licht, zal niet in hun voordeel werken. Ben heel benieuwd naar vandaag.

Link to comment
Delen op andere websites

Petje af voor Martin. Zomaar op 3 kilometer van het einde van het peloton wegrijden om de rit te winnen: er zijn weinigen die het hem nadoen. Eindelijk het heft in eigen handen genomen om die gele trui zelf te halen. Viermaal is scheepsrecht zeker? Maakt meteen ook een heleboel goed voor Quick Step, hoewel ze dat geel en die etappezege al veel vroeger hadden kunnen (en eigenlijk moeten) hebben.

Voor de rest was deze rit toch wel een teleurstelling voor mij. Het had zeker niet zo'n pure ellende moeten zijn als vorig jaar, maar op het einde gingen er nog renners makkelijk mee die je daar eigenlijk niet zou verwachten. Froome en Quintana zijn geen enkel moment zelfs maar een beetje in de problemen geraakt.

Voor de Fransen was het echter wel een volledige downdag. Pinot en Rolland verliezen drie en een halve minuut. Dat zou dan ook weer niet mogen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi stukje ironie in de Tour: Périchon en Edet gaan in ontsnapping. Cofidis fluit Edet terug om te knechten voor Bouhanni. Terwijl Edet zich laat afzakken, vallen 4 renners van Cofidis, waaronder Bouhanni, die daarna moet opgeven. Resultaat voor Cofidis: geen kans meer in een massasprint en geen mannetje meer in de vlucht.

Tja, dit lijkt me een etappe te worden die we zo goed kennen in de Tour: vluchters voorop die enkele tientallen kilometers voor de streep worden gepakt en daarna een massasprint. Mag ook wel weer eens. Greipel gaat uiteraard zijn best doen om te winnen en om de groene trui te behouden, maar uiteraard gaan Sagan en Cavendish ook voluit voor de winst. Zou het Sagan weer eens gunnen, nadat hij vorig jaar geen enkele rit heeft kunnen winnen, maar misschien gaat het hem toch iets makkelijker af als er wat meer bergjes zijn.

Martin zou makkelijk de gele trui moeten behouden. Gaat trouwens een mooi zicht zijn: de gele trui die de sprint aantrekt voor Cavendish :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een heer-lijk-e sprint. Hoe Greipel hier op pure kracht nog als eerste eindigt: imposant om te zien. Sagan raakt maar niet van zijn vloek af: alweer tweede. Hoeveel keer hij al tweede is geweest in deze en vorige Tour. Kan dat nog op twee handen geteld worden?

Ondertussen is het wel duidelijk dat we van de Franse klassementsrijders niet teveel gaan moeten verwachten. Voor de Tour werd gezegd dat dit perfect op hen maat was, maar onderhand slepen ze allemaal al zo'n 10 minuten mee (Rolland, Pinot en Péraud).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...