Jump to content

Funko Pop! figures


NickOwnage

Recommended Posts

Sinds een aantal jaren zijn de Funko Pop! figures een hype geworden in Amerika. Sinds kort zijn deze figuurtjes ook in Nederland te verkrijgen in verschillende winkels en shops. Ik kwam laatst bij de Game Mania en daar verkochte ze van dit soort poppetjes van Assassin's Creed. Ik vond ze gelijk al mooi, maar twijfelde. Deze poppetjes passen namelijk niet helemaal in mijn collectie van statues van Assassin's Creed en Lord of the Rings.

Vandaag ben ik eens wezen googlen en kwam ik uit op de site van Funko. Daar dik een half uur lopen scrollen door de verschillende poppetjes. Daarna samen met mijn vriendin besloten om deze poppetjes ook te sparen. Ze kosten gemiddeld 12 euro per stuk. Je hebt normale uitgaves van poppetjes, maar ook uitgaves die zeldzaam zijn (Met bijvoorbeeld een oplage van 500 die je alleen bij Comic Con kan verkrijgen). Het is ook een mooie prijs om elkaar gewoon eens een poppetje cadeau te doen zonder dat er iets gevierd moet worden. (Verjaardag, geslaagd etc.)

Mijn vriendin gaat beginnen met de serie van Disney (Jungle Book, Nightmare before Christmas, Frozen, Belle en het Beest) en ik begin met Star Wars, The Walking Dead en andere game relateerde figurines.

Wat vinden jullie van de Funko Pop! figures? Sparen jullie ze al?

Deze man op YouTube heeft al een collectie van 110+ figures met een boel special editions, waarvan de waarde kan verschillen tussen de 50 tot wel 350 dollar.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickOwnage

    20

  • MovieGamer

    11

  • DeJarnoxD

    3

  • KoningJesper

    3

Ik heb momenteel de volgende Funko in bezit:

-Coronation Anna

-Coronation Elsa

-Young Anna

-Young Elsa

-Anna

-Elsa

-Black Widow

Binnenkort komen daar nog die figuren van Inside Out bij

Joy, Anger, Sadness, Fear en Disgust

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb momenteel de volgende Funko in bezit:

-Coronation Anna

-Coronation Elsa

-Young Anna

-Young Elsa

-Anna

-Elsa

-Black Widow

Binnenkort komen daar nog die figuren van Inside Out bij

Joy, Anger, Sadness, Fear en Disgust

Gaaf, man! Waarom in het bijzonder de figures van Frozen en Inside Out?

Link to comment
Delen op andere websites

Gaaf, man! Waarom in het bijzonder de figures van Frozen en Inside Out?

thanx man, ik ben namelijk een hele grote fan van Frozen en daarnaast zien die Emoties van Inside Out er gewoon tof uit.

Oja, en ben gehyped op die film. ;)

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

thanx man, ik ben namelijk een hele grote fan van Frozen en daarnaast zien die Emoties van Inside Out er gewoon tof uit.

Oja, en ben gehyped op die film. ;)

Ja, die zien er zeker tof uit. Ik heb de films beiden nog niet gezien eigenlijk. :$ Inside Out is pas net in de bios of komt nog?

Ik krijg van me schoonouders "Yoda" en van mijn vriendin waarschijnlijk of "Gentleman's Claptrap" of "R2-D2".

Zelf heb ik net "Blue Batman" en "Blue Claptrap" besteld (misschien ook nog The Joker) die komen alledrie 8 augustus bij de GameMania.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is heel vet en ik ga er zeker 1 bestellen, maar ik vind op sommige vlakken het aanbod nog een beetje beperkt, zoals sport en games, maar dat wordt nog uitgebreid?

Vooral Tv serie's en films doen het goed voor Funko, maar hoop zelf ook eigenlijk dat er wat meer game figuren komen want dat is inderdaad nog heel erg beperkt allemaal.

Ik bestel zelf vaak bij The Movie Store en soms kijk ik wel eens bij de GameMania of Media Markt of er nog leuke figuurtjes tussen zitten. ;)

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Het is heel vet en ik ga er zeker 1 bestellen, maar ik vind op sommige vlakken het aanbod nog een beetje beperkt, zoals sport en games, maar dat wordt nog uitgebreid?

Vooral Tv serie's en films doen het goed voor Funko, maar hoop zelf ook eigenlijk dat er wat meer game figuren komen want dat is inderdaad nog heel erg beperkt allemaal.

Ik bestel zelf vaak bij The Movie Store en soms kijk ik wel eens bij de GameMania of Media Markt of er nog leuke figuurtjes tussen zitten. ;)

Ja want waar koop je het precies? Er zijn namelijk geen winkels in Nederland….

Link to comment
Delen op andere websites

Ja want waar koop je het precies? Er zijn namelijk geen winkels in Nederland….

Veelal kun je ze kopen bij verschillende gamewinkels in de buurt. Mijn vriendin kwam in een grote gamewinkel in Almere waar ze wel meer dan 80 verschillende soorten hebben. Via de webshop: The Mighty Collector kun je deze ook bestellen. Gemiddeld 13 euro per poppetje en 5 euro verzendkosten. Sommige winkels hebben hun eigen exclusives. Dit zal later in Nederland ook wel komen als de figures populairder worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kijk nu net op die site van The Mighty Collector. Ik smelt gewoon van sommige poppetjes. Ik sta echt op het punt om er een te bestellen! :D

De poppetjes op Gator zijn gemiddeld 12 euro + 4,90 verzendkosten.

De poppetjes op Mighty Collector zijn gemiddeld 13 euro + 5,25 verzendkosten (2e pop krijg je 1 euro korting)

The Mighty Collector

- Holographic Emperor

- Jack with Snowflock

- Golden Smaug

- Blue Batman

- Blue Claptrap

Gator

- Alduin

- Chewbacca

- Dombo

- Saw

- Pennywise

- R2-D2

- Ewok

- Bambi

- Sauron

- The Joker

- Sally

- ET

- Nemo

- Zero

- Swedish Chef

- Herschel

- Jack Sparrow

- Simba

- Timon

- Yoda

- Darth Vader

- Chewbacca (Hoth Excl)

- 2 Boxtrolls

- BMO

- Mad Moxxi

- Thrillkiller Batman

- Daedric Warrior

- Fallout Brotherhood Armor

- American Horror Story Clown

- Jawa

- Ted 2 met Bier

Zonder dubbelingen kom ik uit op 36 poppetjes x gemiddeld 12 euro = 432 euro. :)

Ik heb er nog niet een en ik ben nu al verslaafd. :D

Bewerkt: door NickOwnage
Link to comment
Delen op andere websites

Geldverspilling. Hoe leeg is je leven als je plezier moet halen uit het verzamelen van plastic poppetjes :7

Ieder zo zijn ding. Ik spaar ze ook voor de waardes. Sommigen zijn nu te koop voor 20 euro, maar daar is een beperkte oplage van en daar stijgt de waarde nog van. Sommigen verkopen daardoor alweer voor het dubbele of zelfs meer. De ene spaart postzegels (waar ik weinig nut in zie, omdat het voor mij geen persoonlijke meerwaarde heeft) en de ander spaart statues/special editions van games of dit. Vroeger spaarde iedereen pokemon kaarten. (Inclusief ik) Was ook mooi, maar je kon er ook niks mee. Ik hou gewoon van dingen sparen zoals dit wat film/gamegerelateerd is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...