Jump to content

[SPA] Primera Division 2015-2016


TekaLoca

Recommended Posts

mediarights_football_logo_la_liga2@2x1-210x140.png

Welkom in het Liga-topic voor het seizoen 2015-2016!

[table=header]Regerend landskampioen|FC Barcelona

Meeste landstitels|Real Madrid

Pichichi (topscorer) seizoen '14-'15|Cristiano Ronaldo[/table]

[table=header]Huidig topscorer seizoen '15-'16| Cristiano Ronaldo (5)[/table]

Deelnemende teams:

  • Athletic Bilbao
  • Atletico Madrid
  • FC Barcelona
  • Celta Vigo
  • Deportivo La Coruña
  • Eibar
  • Espanyol
  • Getafe
  • Granada
  • Las Palmas
  • Levante
  • Malaga
  • Rayo Vallecano
  • Real Betis
  • Real Madrid
  • Real Sociedad
  • Sevilla
  • Sporting Gijon
  • Valencia CF
  • Villarreal

(Teams aangeduid in het groen zijn gepromoveerd uit de Liga Adelante.)

Bewerkt: door TekaLoca
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    17

  • TekaLoca

    17

  • JasonStatham

    14

  • Bierbuikje

    4

De socio's hebben gesproken; Bartomeu herkozen als voorzitter van Fc Barcelona! Als je het mij vraagt, toch wel een grote verassing, heb veel Barca-fans als vrienden en op een enkeling na was niemand hierover te spreken. Iedereen had gehoopt op Laporta, die voor de verkiezingen nog de uitgesproken favoriet was om te winnen. Persoonlijk denk ik dat de fans zich kunnen opmaken voor een goede periode, met Enrique aan het roer van een geolied team, blijven ze natuurlijk de komende jaren gewoon meespelen om elke prijs. Ik begrijp daarom ook de socio's keuze, Barca is het laatste jaar een koers gevaren met Bartomeu als preses die al meteen zijn vruchten heeft afgeworpen. Een veelgebruikte voetbalquote van Alf Ramsey, bondscoach die Engeland in '66 naar hun enige prijs voor nu en ooit leidde, is hier goed van toepassing: "Never change a winning team."

Bewerkt: door FrankyFourFingers
Link to comment
Delen op andere websites

Wat een domme kloot die Ryan, heeft die dan niet door dat Diego ooit nog terugkomt? Had beter nog een jaar gebleven.

Ja, maar pas binnen X maanden. Als Ryan een goede indruk nalaat, dan weet ik niet of die nog de eerste keus zal zijn. ;)

Trouwens, Ryan heeft met een reden die transferclausule laten opnemen. Valencia gaat niet 7 miljoen neerleggen voor een B keeper. Daarvoor hebben ze niet de nodige middelen, dat kunnen ze zich gewoon niet permitteren. ;) Ik kan er naast zitten natuurlijk, maar de Primera Division is een perfecte stap imo voor Ryan. In de PL kan ie met z'n lengte niet veel gaan doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Trouwens, Ryan heeft met een reden die transferclausule laten opnemen. Valencia gaat niet 7 miljoen neerleggen voor een B keeper. Daarvoor hebben ze niet de nodige middelen, dat kunnen ze zich gewoon niet permitteren. ;)

Valencia is anders wel de ploeg die tot nu toe het meest heeft uitgegeven. 7 miljoen meer of minder zal niet te veel uitmaken heb ik het gevoel. Komt nog bij dat Ryan enorm veel potentieel heeft om uit te groeien tot een (sub)topkeeper. Die 7 miljoen zullen ze bij een eventuele verkoop wel makkelijk terugverdienen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik respecteer je mening, echt waar, maar ik kan er gewoon niet mee eens zijn. Naar mijn mening excelleren spelers bij Real door al het kwaliteit dat naast hun loopt. Als je dezelfde optiek op Bale gaat toepassen, was hij vorig seizoen (in zijn 'slechte' seizoen) betrokken bij 29 goals en in zijn eerste seizoen ('goede' seizoen) betrokken bij 41 goals. Volgens dezelfde standards is dat dan meer dan redelijk...

Ik denk dat we het hier wel bij kunnen laten, dit soort discussies horen dan ook thuis in het Primera Division topic lijkt mij.

Bale zijn stats zijn dit seizoen niet slecht omdat hij in het begin van dit seizoen echt wel goed was en dan ontzettend slecht. Optelsom: redelijk. Kijk er transfermarkt maar op na bij detailed, in La Liga was hij ergggg goed bezig. ;)
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Met de geblesseerde Neymar werd verwacht dat Pedro in zijn plek zou starten vanavond als Barça het in de UEFA Supercup opneemt tegen Sevilla. Rafinha start echter in plaats van Pedro dus zijn vertrek lijkt me zo goed als zeker. Jammere zaak dit..

Link to comment
Delen op andere websites

Laatste vrije trap van Messi (115e minuut) was een gezochte overtreding. Ja/nee

Wat voor een reactie is dit nu weer? Was het een gezochte overtreding? Ik vermoed van wel. Was het een overtreding? Jup.

Dus boeit het een reet of het gezocht was? Neen.

Ik heb vorig seizoen Hazard weten dribbelen tegen Arsenal en net als ie de 16 ingaat kapt ie naar z'n andere been, gaat er een mongool 'm haken zodat ie neervalt en het is 100% penalty. Gezochte penalty? Jazeker. Terecht? Jazeker.

Dat men nu al kritiek uit op Messi omdat ie een overtreding zoekt terwijl er anderen op de grond liggen terwijl er niets aan de hand is, is redelijk triest. Messi is 1 van de weinige spelers die zich amper laat betrappen op schwalbes.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het een beetje jammer dat messi kort langs de 16 gaat dribbelen en wacht tot iemand zijn voet uit steekt om er overheen te vallen op het moment wanneer ze de bal zelf niet meer in het doel kunnen schieten. Dat hoort bij het voetbal, maar vind ik spijtig om het zo te moeten zien.

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...