Jump to content

[EUR] Champions League 2015-2016


TekaLoca

Recommended Posts

chin+cham+pion+lig.png

Welkom in het Champions League-topic voor het seizoen 2015-2016!

[table=header]Titelhouder|FC Barcelona

Recordkampioen|Real Madrid (10)

Topscorer(s) seizoen '14-'15|Cristiano Ronaldo - Lionel Messi - Neymar[/table]

Huidige topschutter: Cristiano Ronaldo (3)

Deelnemende teams:

Groep A

Paris Saint-Germain

Real Madrid

Shakhtar Donetsk

Malmö FF

Groep B

PSV

Manchester United

CSKA Moskou

VfL Wolfsburg

Groep C

Benfica

Atletico Madrid

Galatasaray

FC Astana

Groep D

Juventus

Manchester City

Sevilla

Borussia Mönchengladbach

Groep E

FC Barcelona

Bayer Leverkusen

AS Roma

BATE Borisov

Groep F

Bayern München

Arsenal

Olympiakos Piraeus

Dinamo Zagreb

Groep G

Chelsea

FC Porto

Dinamo Kiev

Maccabi Tel-Aviv

Groep H

Zenit Sint-Petersburg

Valencia

Olympique Lyon

AA Gent

De finale wordt dit seizoen gespeeld in San Siro, het stadion van AC Milan en Internazionale.

Bewerkt: door TekaLoca
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 251
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    50

  • JasonStatham

    32

  • KoningJesper

    31

  • Dutchy3010

    22

Ajax treft Rapid Wien in de voorbereiding, taaie tegenstander, zeker over twee wedstrijden. Laatste jaren sneuvelden de Nederlandse clubs herhaaldelijk in de voorronde van de CL, denk dat dit jaar geen uitzondering zal zijn. :N

Andere interessante wedstrijden:

Monaco - Young Boys

CSKA - Sparta Praha

Fener - Shaktar Donetsk

Panathinaikos - Club Brugge

Dit zijn de wedstrijden in de League route of iets dergelijks, het zal wel :7 De andere bepaalde wedstrijden bestaan nog uit teams die het moeten uitvechten. Hier zitten al die andere ploegjes bij als Malmo FF en AS Trenci en andere teams die waarschijnlijk niemand hier iets verrukt. Deze teams volgen dan ook de Champions route... :cab:

Hoogtepunt, het weerzien van Mister Gianni. Kon me eigenlijk niet voorstellen dat deze gozer niet opgepakt is met de rest van de bende, je zou denken dat Blatters landgenoot (en kameraad) ook wel zijn percentage opstrijkt daaro :roll:

Bewerkt: door FrankyFourFingers
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ben benieuwd... Gaat zo beginnen. Ben erg benieuwd naar de nieuwe aankopen en de rol van Sinkgraven. Op papier een 4-3-3, maar ik vermoed meer 4-4-2. Ben benieuwd of bijvoorbeeld Gudelj wat meer body kan geven aan het team. Kom op Ajax :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

Jammer dit hoor. Ajax geeft weer eens een cursus "Hoe maak je jezelf het onnodig moeilijk?". 30 minuten in de eerste helft was het gewoon heel goed. Goede snelle combinaties, veel kansen en leuk spel. De tweede helft beginnen ze dan al wat minder, dan komt die torpedo aanslag en begint Ajax te kloten. Deze wrfstijd laat nog maar eens zien dat t uiteindelijk veel moeilijker is om tegen 10 te spelen, ze werden gwn veel slappen. Ik weet niet, waar het precies aan lag, aan FdB die "0-0 tactiek" wil spelen, waarvan Ajax al heel veel heeft laten zien dat ze het niet kunnen (Zie terug-wrdstrijd tegen Bucharest) of onderschatting vanwege 10 man icm met een jeugdigheid. Met 10 man moet je er gewoon op en erover en er 3,4-1 van maken. Je zag gewoon dat ze dachten, "Ach we spelen met een man meer, rustig aan". Zo liet Bazoer meerdermaals zijn man lopen.

Maar eigenlijk heb ik helemaal niet zo een slecht gevoel over deze wedstrijd. Als Ajax het spel van 30 minuten in de eerste helft 70 minuten per wrdstrijd speelt en iets scherper is met de kansen afmaken, zie ik een heel leuk seizoen tegemoet.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb de wedstrijd niet kunnen zien omdat ik nog in Spanje zit. Maar heb het uiteraard wel gevolgd. Dacht toch wel dat de overwinning binnen was na die 2-0. Rapid Wien scoort dan nog wel een keer maar als zij dan een rode kaart krijgen mag je het natuurlijk nooit weggeven..

Link to comment
Delen op andere websites

Tsja Door onderschatting lijkt t toch moeilijker tegen 10 man, helemaal met zo een jonge ploeg. En Veltman geeft die bal natuurlijk kinderlijk eenvoudig weg, heeft ie toch te vaak

Link to comment
Delen op andere websites

Heb de tweede helft gemist; bedtijd voor de hardwerkende loonslaaf ;) Baalde wel als een stekker toen ik wakker werd. Had echt al zo'n voorgevoel. Jammer, maar op zich geen slechte uitgangspositie. Wat mij betreft is Sinkgraven op die positie wel geslaagd.

Link to comment
Delen op andere websites

Jammer, maar op zich geen slechte uitgangspositie.

Precies. Met nog een thuiswedstrijd te gaan is dit an sich een prima resultaat. En hoewel ze het natuurlijk nooit meer uit handen hadden mogen geven, ga ik er van uit dat ze die fout thuis niet zullen maken en "gewoon" zullen winnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Bah, walgelijk. Wat moet Ajax zich schamen. Als dit zo doorgaat zal het niet lang duren voordat de Nederlandse kampioen niet eens meer rechtstreeks naar de Champions League kan. Ajax bedankt! :tu:

Is natuurlijk niet Ajax's schuld. Ajax heeft samen met PSV de laatste jaren de meeste punten gescoord (iets meer dan PSV). Het ligt aan alles wat daaronder zit, die pakken gewoon geen punten. Heel leuk dat PEC de beker wint maar de gaan nooit een wedstrijd in Europa winnen (vorig jaar) maar de punten die Ajax & PSV wél pakken worden door een extra ploeg gedeeld. Laten we AZ trouwens ook niet vergeten, die deed het ook gewoon prima. PSV in de CL met een gunstige loting (door pot 1), Ajax-AZ-Groningen in de EL. Wedstrijd van Groningen tegen PSV gaf me ook wel vertrouwen en AZ in de voorronde EL. Die kunnen allemaal nog wel wat punten pakken, Vitesse niet. Het moet wel gedeeld worden door 6 (!) ploegen en dat is het grote probleem, je moet met 4 ploegen punten pakken voor 6.

Het is natuurlijk wel een schande van Ajax om dit op zo'n kinderlijke manier weg te geven, leuk joh: "het jongste elftal ooit in Europa van Ajax". Dat is echt niet iets om trots op te zijn, je hebt gewoon ervaring nodig op dit niveau. Als je dan een speler als Veltman ( :7 ) de voorkeur geeft boven een routinier als Heitinga.. tja.. weinig woorden voor.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...