Jump to content

Xbox One valt uit


NickOwnage

Recommended Posts

Hallo Forummers,

Vandaag doet mijn Xbox One zeer vreemd. Ik start de console op en ga even gamen niks aan de hand. Ik schakel hem uit en na 15 minuten schakel ik hem weer aan. Vervolgens leest hij games niet (Die gedownload zijn op de marketplace) en na de Xbox opnieuw op te starten lukte dit weer.

Ik was net even een uurtje aan het gamen en de Xbox valt plots uit en is vrij warm.

Kunnen jullie mij helpen? Wat is er aan de hand?

Link to comment
Delen op andere websites

Waar staat de console doorgaans? In een kast, of bijvoorbeeld op tapijt? Beide locaties zijn namelijk zeer slecht voor elektronische apparatuur omdat er niet voldoende koele lucht kan aangezogen worden. Zeker tapijt zorgt voor extra veel stof en vezels die de ventilators blokkeren. Dit zorgt er dan weer voor dat de interne componenten oververhit raken waardoor de console zichzelf zal uitschakelen om de apparatuur niet te beschadigen. Je kan proberen om met een busje perslucht of eventueel een compressor (mocht je daarover beschikken) de ventilatiegaten wat vrij te maken. Door de gesloten aard van een console kan je deze niet openmaken zonder meteen de garantie te laten vervallen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij staat bij mij op het bureau. Vrij open eigenlijk. Zou het ook kunnen met een fietspomp? Heb beide genoemde zaken niet in huis. ;)

Ik baalde er echt van, ik dacht gelijk dat het foute boel was. Zo oud is hij nog niet. :o

Link to comment
Delen op andere websites

Nee. Als je van plan bent met je fietspomp te gebruiken om stof te verwijderen kun je net zo goed je Xbox in de magnetron leggen. Statische elektriciteit ontstaat door stofdeeltjes die tegen de elektronica wrijven, en lucht binnenshuis bevat veel stof. Tenzij je in een klimaat woont met ~80% luchtvochtigheid bestaat er een kans dat je je Xbox permanent sloopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij de Action verkopen ze flesjes met perslucht. Gebruik ik ook voor mijn PC te onstoffen en werkt perfect. Flesje kost 3 euro geloof ik.

tip: Houdt het flesje recht en niet ondersteboven. Als je dat doet komt er in feite een straal van ijslucht uit en bevries je je componenten. (ik had de fan van mijn gpu gedeeltelijk bevroren :v Werkt wel nog tho )

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Een ex collega van mij had een Xbox 360 en had op bepaalde plekken rondom zijn Xbox speciale kleine ventilatoren om zo de lucht door stroom van de Xbox te waarborgen en dat er dus ook geen stof in komt.of oververhit raakt. die liet hij de hele tijd aan..hij deed dat vooral omdat hij uren achter elkaar door gamed dus ook s'nachts.dus dan mag dat soort dingen wel als je teminsten lekker lang door wil gamen.

Bewerkt: door ole23
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...