Jump to content

[BEL] Jupiler Pro League 2015-2016


TekaLoca

Recommended Posts

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    25

  • MegaPilot

    10

  • TekaLoca

    10

  • dextro99

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weken later...

Dik feest ondertussen in de JPL.

 

Ik vind het wel ironisch dat de ploeg die vorig jaar achter alles een complottheorie zocht om hen te doen degraderen wellicht zelf de ploeg is die achter het gesjoemel zit. Van potentiele PO1-kandidaat naar Amateurploeg op 2 jaar tijd, wat een bestuur toch. 

Link to comment
Delen op andere websites

Ja echt triestig. Maar als dit blootgelegd kan worden in de Belgische competitie vraag ik me wel af wat er in andere landen waar justitie zich met zo een dingen niet bezig houdt gebeurd. Het is spijtig voor het beeld van het Belgisch voetbal maar misschien is het wel beter dat het nu gebeurt op deze manier zodat ze ineens alle rotte appels uit de mand kunnen halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het zal nooit een volledige opkuis zijn natuurlijk. Een dikke tien jaar geleden is dit ook al eens gebeurd en het zal zich helaas ook blijven herhalen, maar het is goed dat het gebeurt. En vergeleken met de omliggende landen gaat hier ook niet eens zo veel geld rond in de competitie dus we kunnen alleen maar speculeren wat er hier in de omgeving nog gebeurd.

Link to comment
Delen op andere websites

De afgelopen +30 jaar is Anderlecht (op 1997 en 1998 na, toen waren ze 4e) dus altijd in de Top 3 geëindigd (de enige ploeg die dat doet). Op het huidige tempo moeten ze al gaan beginnen vechten voor een PO1-plaats. Standard en Gent gaan er binnenkort wellicht overheen gaan, dus ja, werken Hein.

 

Oh en dat gevecht onderin is ook wel grappig.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
Op ‎29‎/‎10‎/‎2018 om 09:14, Phoenyxar zei:

De afgelopen +30 jaar is Anderlecht (op 1997 en 1998 na, toen waren ze 4e) dus altijd in de Top 3 geëindigd (de enige ploeg die dat doet). Op het huidige tempo moeten ze al gaan beginnen vechten voor een PO1-plaats.

Momenteel staat Anderlecht 1 punt boven plaats 6. Het zijn natuurlijk nog 11 speeldagen, maar het ziet er wel niet goed uit nu dat Charleroi en Standard hun vorm toch hebben. Gent gaat ook moeten vechten en als Sint-Truiden niet inzakt dan wordt dit toch een historisch jaar.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...

Het seizoen is gedaan en dan kan ik mijn lijstje nog eens updaten. Voor de geïnteresseerden de gemiddelde eindstand voor ploeg X de afgelopen 25 jaar:

ANDERLECHT 2,08
CLUB B 2,24
STANDARD 4,32
AA GENT 6,28
KRC GENK 6,68
LOKEREN 9,36
CHARLEROI 10,92
BEERSCHOT 12
STVV 12,72
 MOUSCRON  13,12
LIERSE 13,44
WESTERLO 13,48
SV ZW 13,92
MECHELEN 14,68
CERCLE B 15,6
W BEVEREN 15,72
 KVKORTRIJK 16,56
 OOSTENDE  18,16
ANTWERP 18,48
LOMMEL 18,6
MONS 19,8

 

Lokeren valt dan toch echt wel op eigenlijk. Zo'n klein ploegje, maar staat wel op plaats 6.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...